Jump to content
Annons

Youtubeklipp där vi själva är med


slejnard

Recommended Posts

Annons

Lindebergs When I get mad-video var ju underbar! Kvällens soundtrack!

Vet inte om jag la in den här när vi tankade upp den på YouTube...

Men här är Meadows ever Bleeding när vi gjorde en konsert med Kevin Montgomery från Nashville.

Jag hade lyssnat på honom nåt år när han av en slump hittade oss på Myspace, kontaktade oss och flög hit för att spela ihop.

Ganska sjuk grej, men vi hade en grymt rolig helg! Hans farsa heter Bob och spelade med Buddy Holly (Buddy and Bob).

Hans mamma sjöng med Elvis (körar bl.a på in the Gettho). Grym musikerfamilj och en härlig Nashville-attityd till musik.

Jag satt och spelade med honom två hela set i Stockholm kvällen innan, utan att ha hört låtarna innan.. Svettigt som tusan men sjukt kul!

De är galna de där jänkarna.

Låten här heter Water... Den kommer på en EP vi släpper i April.

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och en annan kille lyssnade på demotaper/skivor som var skickade till Stockhouse Records. Jag jobbade där som lite allt i allo: Tekniker/producent/kabellödare/kaffekokare.

Vi fastnade för en av demoskivorna som hade lite Aquasound över sig. Vi programmerade om musiken och roddade runt en del. Gjorde en demo som vi visade för bolagets chef.

Det slutade med en singelrelease, inspelning av video (och uppföljt av ett album där jag inte var inblandad).

Musikstilen är så lång ifrån min musiksmak man kan komma men det var för jäkla kul att ha gjort det. Om någon skulle ha skivan hemma så står det "Two Wizards Productions" som producent och tekniker. Det är jag

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Emp´s nya video och singel ligger nu ute på nätet för gratis tankning.

bara slita hem och njut.

Finns 2 spår på singeln, bara en video dock.

Jag är killen som lirar gitarr.

Har skrivit musik, spelat in och mixat

http://thepiratebay.org/torrent/5399682 <-- Skivan med andra spåret och videon i mp4 format.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi spelade med vårt band Swedish For Beginners på en spårvagn i Göteborg i höstas. Låten heter This City Is Not For Me och har snurrat lite på P3 det senaste.

Fan va ballt! 😊

Synd att jag inte åker 13 så ofta då, hade varit grymt att se er. ☺️ Riktigt bra låt! Härlig musikglädje där.

Emp´s nya video och singel ligger nu ute på nätet för gratis tankning.

Jag är killen som lirar gitarr.

Har skrivit musik, spelat in och mixat

Proffsigt Hansar! Tungt.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...