Jump to content
Annons

Den ultimata bryggtråden!


slejnard

Recommended Posts

Annons
Hehe, hör småländskan.... wälkom to knohult??
Hehe, har inte sett den filmen så jag såg inte kopplingen. Iofs har jag ingen grov småländsk dialekt heller 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Har fixat Tassimo kapsel bryggare. Har just fått hem: Crema Intenso (italienskt kaffe), Cappucino, Chai Latte, Lungo Intenso och Latte Macchiato. Säkert fin fint! Nån som har någon erfarenhet av dessa? Eller ser ni det som fusk/falsk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon sanning i påståendet att "kaffet blir godare om man brygger med riktigt kallt vatten i bryggaren"? Hörde jag för längesen. Ska samlas mer luft i vattnet eller nåt sånt var det..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Nästan så man börjar fundera över vilka 'filter' folk insert-ar här. Inte såna där bruna EQlogiska får man hoppas. Ska väl vara filter som tillför lite mättnad, ger lite fyllighet och färg 😎

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan så man börjar fundera över vilka 'filter' folk insert-ar här. Inte såna där bruna EQlogiska får man hoppas. Ska väl vara filter som tillför lite mättnad, ger lite fyllighet och färg 😎

😆

Själv kör jag med vita kaffefilter av okänd märke då jag slängt förpackningen. Då jag upplever att dem ger bäst separation i det mulliga och dova registret. 😛

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Det här var ju en najs och inspirerande tråd! 6 kaffebönor av fem möjliga!

Jag har själv gjort en musikvideo om kaffeapparaten på jobbet på jobbet med mina konstiga bilder och min konstiga musik. Finns på du-tuben (Youtube):

http://youtu.be/sua8nPo0Qr0

/Algotezza

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
  • 1 år senare...

Då jag var hemma hos svärmor senast fick jag lära mig brygga kaffe på polskt vis. (Ingen aning om varifrån benämningen kommer, hon har ingen polsk anknytning.)

Jag fick lära mig att man tar helt enkelt och skopar i bryggkaffe-pulvret direkt i muggen, häller på lite hett vatten så att pulvret blir genomblött. Efter någon minut fyller man på med resten av vattnet. (Lite försiktigt.) Det gäller dock att sluta dricka då man når bottensumpen.

Efter lite funderande experimenterade jag med att fylla på allt vatten med en gång. Fungerar utmärkt det med! Då kaffet har svalnat till drickbart ligger sumpen på botten.

Inget mer simpelt snabbkaffe hemma hos mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...