Jump to content
Annons

Bra lurar till Ipod?


Light Head

Recommended Posts

Jag kundet inte komma på något bättre ställe än "DJ"-avdelningen på forumet..

När jag lyssanr på musik så sker det ofta i min Ipod, och orginallurarna har "dött".

Vad skall man köra med? Håller på att testa ett par Koss Plugg (tror jag de heter), men jag upplever dem rätt svåra att stoppa i öronen så att det blir bra ljud. Det krävs en massa justerande för att det skall bli bra.

Förmodligen så säger de till mig att byta öron när jag går tillbaka till affären med mina Koss?? :-)

Vilka skall man använda? Helst skall det vara "pluggar", det känns lite smidigare och jag är inte så trendig så att jag behöver 70-tals lurar med jättekåpor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag kundet inte komma på något bättre ställe än "DJ"-avdelningen på forumet..

När jag lyssanr på musik så sker det ofta i min Ipod, och orginallurarna har "dött".

Vad skall man köra med? Håller på att testa ett par Koss Plugg (tror jag de heter), men jag upplever dem rätt svåra att stoppa i öronen så att det blir bra ljud. Det krävs en massa justerande för att det skall bli bra.

Förmodligen så säger de till mig att byta öron när jag går tillbaka till affären med mina Koss?? :-)

Vilka skall man använda? Helst skall det vara "pluggar", det känns lite smidigare och jag är inte så trendig så att jag behöver 70-tals lurar med jättekåpor.

Köpte också ett par Koss pluggar... men de var stört omöjliga att få in i öronen. Det var direkt smärtsamt. Som tur var fick jag byta in dom på en gång mot ett par vanliga Sony.

Men jag kör med Koss Porta Pro. De är ju helt okej! Om än inte så vackra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör på pluggar sedan mina origianllurar dött. Är inne på andra paret, dock. Har gått igenom två par lurar under ett drygt år med iPod, haha...

Anyways, jag gillar pluggarna, även om det kan ta ett tag att vänja sig. Enda kruxet är att man får en liten kulle i basen som vissa (dvs jag) inte uppskattar.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att koss the plug ska funka bra så behöver man köpa till "pro eartip", kostar runt 140kr tror jag, har själv sådana och de funkar alldeles utmärkt, går mycket lättare att sätta i än de som följde med som var helt omöjliga (varför säljs de så överhuvudtaget?). De stänger ute mycket bakgrundsljud vilket är skönt

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett år sen så var jag stor förespråkare för kosspluggarna, men nu har jag testat Creatives pluggar (som f.ö. finns på teknikmagasinet)... Sitter väldigt skönt i örat och jag upplever dom som lite mer hygieniska än domdär koss-skumgummi-pluttarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Creative? Låter billigt?! Hur är ljudkvaliteten?

Jag kommer med stor sannorlikhet att lämna tillbaka mina "pluggar"..  :-(

Allt som Creative rör när det gäller ljudprodukter glänser med gyllende toner.

Om det e dom pluggarna som jag tror Umemagnus menar så går dom nog på runt 5-600. En vän köpte nyligen ett par och han tyckte dom va fantastiska!

Sen en fråga till er som "spelar sönder" era lurar med en Ipod.. hur lyckas ni?.. När jag köpte min ipod för drygt år sen blev jag djupt besviken på ljudstyrkan. Man kan ju ha på högsta volym utan att det känns i öronen..

Redigerat av thomaslj
Link to comment
Dela på andra sajter

Creative? Låter billigt?! Hur är ljudkvaliteten?

Jag kommer med stor sannorlikhet att lämna tillbaka mina "pluggar"..  :-(

Ja, dom kostar run 300, som ofta (me lågprislurar) så är dom generösa med basen, men, jag har dom till iPoden när man går på stan, sitter i bussen... Funkar utmärkt för mig... det är ändå svårt att få nån perfekt lyssningsmiljö när man är ute å far runt.

Jag rekomenderar då dessa lurar... sitter skönt å låter helt ok. Vill jag ha bättre lyssning så sitter jag hemma och lyssnar i mina högtalare eller ett par sjyssta hörlurar...

EDIT:

Såhär ser dom ut

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många nya lurar i samma stil som dom där creative.

Jag körde koss the plug jättelänge tills jag testade dom här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=58689

Det är samma stil som creative lurarna men dom är aningens dyrare och låter väl förhoppningsvis lite bättre då också. Är skitnöjd och rekommendera dom. Man trycker inte in dom i örat som koss "the plug" men ändå stänger dom ute ljud lika bra, och låter mycket bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många nya lurar i samma stil som dom där creative.

Jag körde koss the plug jättelänge tills jag testade dom här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=58689

Det är samma stil som creative lurarna men dom är aningens dyrare och låter väl förhoppningsvis lite bättre då också. Är skitnöjd och rekommendera dom. Man trycker inte in dom i örat som koss "the plug" men ändå stänger dom ute ljud lika bra, och låter mycket bättre.

Jag kör på dom med. Dom låter riktigt bra och är väldigt bekväma. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag trodde vi lite mer inbitna studiofiler var överens om att man inte handlar på teknikmagasinet, siba, onoff osv? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
AuDiOToNiC (oregistrerad)
Jag kundet inte komma på något bättre ställe än "DJ"-avdelningen på forumet..

När jag lyssanr på musik så sker det ofta i min Ipod, och orginallurarna har "dött".

Vad skall man köra med? Håller på att testa ett par Koss Plugg (tror jag de heter), men jag upplever dem rätt svåra att stoppa i öronen så att det blir bra ljud. Det krävs en massa justerande för att det skall bli bra.

Förmodligen så säger de till mig att byta öron när jag går tillbaka till affären med mina Koss??  :-)

Vilka skall man använda? Helst skall det vara "pluggar", det känns lite smidigare och jag är inte så trendig så att jag behöver 70-tals lurar med jättekåpor.

Sennheiser MX 75 SPORT är skyssta tycker jag bra ljud sitter bra på öronen med den nya lås funktionen och har en cool färg !! pris runt 450-500 med frakt om du inte hittar de i nån butik.

http://www.sennheiser.se/audio/produkter.a...700&ProdID=8811 😳

Redigerat av AuDiOToNiC
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ännu inte lämnat tillbaka The Plugg... de har inte blivit bättre å så men latmasken har tagit över. :-(

Koss skryter med att just The Plugg har en så jäkla grym bas, vilket jag inte upplever själv. Om man håller på att justera lyrarna så kan jag "välja" att helt plocka bort allt vad nyanser heter och få en jäkla massa bas,, men det är viktigare att jag hör musiken än alla frekvenser under 150hz

Skall kolla Sennheiser's

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk också vilken situation du ska använda dem i. Ang, The Plugg, de isolerar allt runt omkring och du hör omgivningen sämre. Jag har inte dem när jag cycklar, orginalpluggarna funkar då bättre så man inte blir överkörd av en buss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...