Jump to content
Annons

Den ultimata bryggtråden!


slejnard

Recommended Posts

Jag vet ju hur hett det här ämnet är, få se om jag kan få fram lite bilder på stört. Har suttit o njutit/längtat/drömt när jag läst mr Crunchers bygge så nu skapar jag min egen bryggtråd som en hyllning. Idén har funnits länge men nu tog jag mig i kragen. Ett relativt snabbt jobb men man gör vad man klarar av:

Börjar med att diska lite..

post-15557-1222991788_thumb.jpg .

Man måste även tvätta utsidan :rolleyes:

post-15557-1222991899_thumb.jpg

Lite härligt friskt kranvatten från pitälva!

post-15557-1222992055_thumb.jpg

Mera vatten till pannan fö fann!

forts följer... ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...dax igen...nya bilder:) Svart o grannt. Brygg utan socker o mjölk go vänner;)

post-15557-1222993470_thumb.jpg

Vi förflyttar oss närmare slutmålet...

doppar någon kaffebrödet?

post-15557-1222993634_thumb.jpg

Sådärja....dax att börja jobba! :rolleyes:

post-15557-1222993696_thumb.jpg

KLAR! Hade helst velat få allt i samma svep....men det gick inte att ladda upp så många bilder:)

Jisses vilka hektiska 20 minuter...hoppas ni haft trevligt. Jag är ledig imorn ifall ni undrar.

Keep rockin!

Inga fler bilder tillkommer o stort tack till Cruncher för hans insirerande BYGG-tråd!

Link to comment
Dela på andra sajter

BRYGG-tråd var det ja!!!!

Fantastiskt Slejnard.

Man blir så inspirerad av dina bilder så jag satte på en kanna direkt.

Föll mig helt i smaken.

Har länkat till denna fantastiska tråd som gjorde att jag nästan började gråta av asgarv.

Thanx för mycket stor underhållning!!

/Cruncharn'

Haha vad kul att du gillart o tog det på rätt sätt :rolleyes: . Jo jag anar att du har sinne för humor. Kommer du ihåg att jag skrev att jag hade en idé om ett eget bygge? Min idé om det jag gjort inatt föddes då. Din tråd är så oerhört inspirerande. Ska länka upp dig åxå men jag tror hela världen vet din genialitet Herr Crunch. Min humor kanske kom fram en aning iaf,

https://www.studio.se/index.php?showtopic=53377 ( Inspirationstråd)

Link to comment
Dela på andra sajter

BRYGG-tråd var det ja!!!!

Fantastiskt Slejnard.

Man blir så inspirerad av dina bilder så jag satte på en kanna direkt.

Föll mig helt i smaken.

Har länkat till denna fantastiska tråd som gjorde att jag nästan började gråta av asgarv.

Thanx för mycket stor underhållning!!

/Cruncharn'

Haha vad kul att du gillart o tog det på rätt sätt :rolleyes: . Jo jag anar att du har sinne för humor. Kommer du ihåg att jag skrev att jag hade en idé om ett eget bygge? Min idé om det jag gjort inatt föddes då. Din tråd är så oerhört inspirerande. Ska länka upp dig åxå men jag tror hela världen vet din genialitet Herr Crunch. Min humor kanske kom fram en aning iaf,

https://www.studio.se/index.php?showtopic=53377 ( Inspirationstråd)

Hell yeah!

Sånt där är bara apkul.

Det värsta är ju att man känner igen sig i språket som sagt.

Suck va trött man blir på sig själv i sånna lägen! Ha ha ha! ☺️

Kör på bara. Sånt här gör att det blir ännu roligare för folk hajjar att det finns abnorm glädje med i skapandet.

Lysande Slejnard, helt klart lysande!

Ha det allra bäst för nu ska här sussas...asgarvandes!!!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha skön kille du e! Perculator is the shit, men fi fan va lätt det är att bränna sig! Men godaste kaffet blir det med en Percis.

+1

Nämen? era kaffe-bastarder. Aldrig en percis 😉

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att ni skrattar/fattar. Känns ju lite internt o så +att man måste ha läst Crunchers tråd innan 😆

Vänta bara till fredag ska jag minsann skriva om hur man gör ännu starkare BRYGGER!!! 😱

Kul som fan att få några minuters kändisskap genom studioforums nyhetsbrev. hehe.

Keep rockin´! / J

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo...

Tankarna på en chimpans som slår sig för bröstet och ramlar bakåt av skratt..

...det är en apgarvning!

...i alla fall var det det som visualiserades vid ordets uppkomst i min bark.

Nu ska jag bara komma på hur jag ska kunna ta vid och glänsa lite i den här fantastiska bryggtråden...

Jag har lite grejs på gång sörru!

Nu är det herre på täppan som gäller.

...men perkulatorn är svårbräckt...

...får dra mig till en gammal 60-tals klassiker tror jag bestämt!?

Nå väl.

Har precis ominstallerat min hemputa så jag har inte fått igång bildredigerandet ännu.

Efter helgen blir det andra kaffebönor!

Ha det gott Slejnard!!!

/Cruncharn'

Link to comment
Dela på andra sajter

Don Pedros, perculatorer, lyckat kokkaffe och kvalitetsbryggare i all ära; men jag måste än en gång slå ett slag för en rejäl dyr espressobryggare. Varje hemmakopp lyfts från bryggslask till en stund av fest...

Ack stunder av sentimentalitet. Espressomaskinen tillföll x-et vid bodelningen. Det får bli ett grötrimpoem.

I hård metall så blank så fin

Aldrig mer så blir den min

Morgonkopp blev guld i mun

soluppgång o färskbyggd stund

sharp steel my mean coffee machine

Sedär. Nu är det bäst att jag trycker "skicka svar" innan jag inser hur fånig jag är.

Tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Don Pedros, perculatorer, lyckat kokkaffe och kvalitetsbryggare i all ära; men jag måste än en gång slå ett slag för en rejäl dyr espressobryggare. Varje hemmakopp lyfts från bryggslask till en stund av fest...

Ack stunder av sentimentalitet. Espressomaskinen tillföll x-et vid bodelningen. Det får bli ett grötrimpoem.

I hård metall så blank så fin

Aldrig mer så blir den min

Morgonkopp blev guld i mun

soluppgång o färskbyggd stund

sharp steel my mean coffee machine

Sedär. Nu är det bäst att jag trycker "skicka svar" innan jag inser hur fånig jag är.

Tjing

Till den vackra dikten ger jag en tumme!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...