Jump to content
Annons

Majken byter jobb


Majken

Recommended Posts

Efter snart fyra års textskrivande och testande för tidningen Studio så har det nu blivit dags för mig att byta jobb. Att sluta jobba på tidningen Studio känns tråkigt då det är en produkt jag verkligen tror på och som jag har hjälpt till att bygga upp. Men samtidigt känns det riktigt roligt att få prova på något nytt och få lära känna det trevliga gänget på XLN Audio. Min aktivitet på forumet kommer förmodligen därmed också att minska och jag kommer att övergå från min nuvarande post som administratör till att bli en vanlig medlem. Men jag kommer att finnas kvar på forumet och ni kan räkna med att se mig på kommande irl-träffar i stockholmsområdet.

Det sista jag gör för tidningen är temanumret om filmmusik som dyker upp i kiosk om ett par veckor. Under produktionen av detta nummer skrev jag även material för nummer 11-07 och 01-08 i form av Cubasetips och en krönika. Från och med den första november jobbar jag istället heltid på XLN Audio. Där kommer jag att pyssla med allt från webbutveckling och support till tester, marknadsföring och produktutveckling.

Stort tack till Björn, Mats, Peter och Andreas på Studio-redaktionen för åren som gått. Det har varit ett otroligt lärorikt och roligt jobb med ett sammansvetsat och bra gäng. Tack även till alla prenumeranter och Studio-läsare som tyckt till om tidningen och skickat glada kommentarer när de uppskattat en artikel eller ett tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack själv Majken! Det har varit riktigt kul att ha dig med! Å lycka till på nya jobbet.

// vill inte kapa tråden, bara lugna eventuellt oroliga läsare //

För de som eventuellt undrar vad som händer framöver: Studio har en relativt stor bas med frilansskribenter som vi kommer anlita mer de kommande numrena. Utan den minsta avsikt att förringa Majkens insatser för tidningen, men i dagsläget kommer tidningen må bra av att ha fler inblandade då den redaktionella produktionen inte blir lika beroende av en person. Det i sin tur kommer (förhoppningsvis) innebära högre kvalitet då produktionsflödet blir jämnare.

EDIT: då.... nedgraderar jag dig från admin nu då. Konstigt, det här. 😊

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja lycka till vet ja.. Och tack för den tid som varit.. Meen.. XLN Audio? FLyttar du utomlands nu eller?

Det är väl ett svenskt företag? Adrssen på hemsidan är då svensk.

Lycka till på nya jobbet Majken och tack för alla trevliga artiklar.

Redigerat av Daniel H
Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till med det nya jobbet! 🙂

Det är bara lite synd att du kanske inte kommer att bidra lika mycket i forumet när du lämnar tidningen - för du sitter inne med mycket kunskap... Hoppas att du ändå har tid att titta in här lite då och då. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en känsla att vi kommer stöta på varandra igen.

Kanske på Ica?! 🙂

Japp, låter som en plan! Jag hoppas på att få läsa mer från dig i tidningen framöver. Och tack för panel-lyssningen i hörlurstestet, det var ett riktigt skoj test att få runda av Studio-jobbet med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...