Jump to content
Annons

Vad tycker ni e den skönaste gitarren?


tightflesk

Recommended Posts

PETERucci: Du har en djävulskt bra gitarr! 😮 Den kan inte ha vart billig... 😄

nepps 🙂 de var de inte, i sverige får du nog lägga ut ca 33-34 tusen för den, fick den dock för halva priset 😉 har en kompis i tyskland som importerade den från usa åt mig! slapp tom frakt! grymt schysst faktiskt!

....

Desecrated eh, nja.. jag vet inte, själv tycker jag ljudet är hur skönt som helst! smaksak kanske, jag gillar iaf hans pod ljud starkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

1: Fender stratocaster's överlag är grymt sköna att spela på.

Hade tidigare en Fender Strat som var grymt skön. Dom görs väl inte längre, tyvärr, men det var en riktig metalgura med två single coils och en humbucker, och ett kahler svaj. Fett!

2: Utan tvekan Gibson Explorer. Sexy!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggast?  ESP Eclipse-II VB

Eclipse-IIVB.jpg

Vilken tur att smaken är delad. Själv tycker jag detta är en av de fulaste nånsin. 🙂

...just denna har jag hemma på lån just nu. Rätt trevlig. Upptäcker att jag är alldeles för dålig gitarrist... men snygg? Näää, Gibson ES-335, där har vi en skönhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

59_les_paul_Quilt_Top_Natural_9_31217_RtSide_web.jpg

Är svag för alla gitarrer med Quiltad Top, som denna ovan, en Gibson Les Paul 59:a. Skönast att spela på är svårt att säga. Det är lättare att säga vilka jag inte tycker är sköna att spela på: Rodriquez klassiska akustiska gitarrer och Walden westerngitarrer. Gillar både Gibson och Fender att spela på.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönast tycker jag är les paul (gibson)

snyggast utan tvekan

DAVETRANSLUSCENT.jpg

ADAG_LG.jpg

Visst är den snygg?!

jag accepterar mitt nederlag, den där var HELT klart den snyggaste gitarren jag sett!!! promt! oj, vad jag svänger fort, men faktiskt! det var den, sjukt snygg!! 😕

vad är det för märke/modell

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönast tycker jag är les paul (gibson)

snyggast utan tvekan

DAVETRANSLUSCENT.jpg

ADAG_LG.jpg

Visst är den snygg?!

jag accepterar mitt nederlag, den där var HELT klart den snyggaste gitarren jag sett!!! promt! oj, vad jag svänger fort, men faktiskt! det var den, sjukt snygg!! 😮

vad är det för märke/modell

Dan Armstrong aka Ampeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönast tycker jag är les paul (gibson)

snyggast utan tvekan

DAVETRANSLUSCENT.jpg

ADAG_LG.jpg

Visst är den snygg?!

jag accepterar mitt nederlag, den där var HELT klart den snyggaste gitarren jag sett!!! promt! oj, vad jag svänger fort, men faktiskt! det var den, sjukt snygg!! 😆

vad är det för märke/modell

Den var snygg som fan! Annars e den svarta ESP eclipsen ganska läskigt snygg med! men snyggast e nog ändå

ibanez-icx120bk.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Både skönast och snyggast:

Jag älskar Stratocasters!!!! 😮

Min Fender American Stratocaster (lonestar) från 1996 i tealgreen metallic lack, vitt pärlemorplektrumskydd, 2 texas specials vita mickar, 1 humbucker pearly gates seymore duncan vit, rosewood greppbräda 😮

Jag älskar mjuka rundade hörn på en gitarr som stratocasters har, dessutom är de mer formmässigt ergonomiska än t.ex de lite kantigare och framtunga les pauls. Fenderhalsens skallängd passar mig perfekt även fast jag inte har stora händer. Visst, man får sträcka fingrarna längre med vissa ackord, men tonen från strängarna blir mycket renare, klarare och mer definierad.

Det enda jag kan klaga på är att den avrundade stratocaster deluxe hälen vid halsen gör det skönare för spel högt upp på halsen än en vanlig stratocaster.

Halsen, mickarna och svajet är helt underbara. För mig är det självklart med svaj eftersom det låter lika bra om du inte använder det, men känns dumt om guran inte har det för det ger så otroligt många mer möjligheter. Jag kräver lång inövning om jag ska spela låtar på en mindre les paul hals.

Man kan aldrig välja fel med en strata som passar till alla stilar. Jazz, country, surf, pop, rock eller metal.

Men sjutton, jag älskar alla gitarrer (och det mesta som ger ljud) , men har min klara favorit 😮

Les Paul med de tunga och solida kropparna är väl mer baktunga än framtunga om något? Jag har en BC Rich som är framtung och det är fanimig värre. Min Les Paul Custom däremot väger en del, men den sitter som en smäck!

Snyggast likaså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönast, Fender Mustang.

Snyggast, Fender Jaguar HH

Jaguar%20HH.jpg

Men fa f*n.

jag har en Fender och jag har en mustang....

Men ingen Fender mustang.... detta måste kollas upp 😮

.....har varit borta från musiken aldeles galet för länge, sån ska köpas och om den inte spelas på så ska den hängas upp !

Link to comment
Dela på andra sajter

Är galen i Mosrite. Svåra att få tag på i Sverige...

http://www.edromanguitars.com/guitar/mosrite/models_mos.htm

Skönaste guran är Fender strat & tele. Gibson ES335 är också skön att spela på.

Gretch White Falcon vore eller inte helt fel ha. Den är läcker. Och Gibson

Firebird custom med tre mickar är super cool (särskillt den helvita).

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönast tycker jag är les paul (gibson)

snyggast utan tvekan

DAVETRANSLUSCENT.jpg

ADAG_LG.jpg

Visst är den snygg?!

jag accepterar mitt nederlag, den där var HELT klart den snyggaste gitarren jag sett!!! promt! oj, vad jag svänger fort, men faktiskt! det var den, sjukt snygg!! 😛

vad är det för märke/modell

Dan Armstrong aka Ampeg

Men det som är frågan är vem som tar in den guran, har kollat runt som fan för att få fram ett pris, men hittar inte =/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...