Jump to content

Ny Stratocaster på NAMM, Fender + Roland

Magpie

Recommended Posts

Här är några klipp på youtube med den nya VG stratocastern från NAMM.

En American standard strata med vanliga mickar + att den har möjlighet med rolands bonusmick vid stallet att låta som flera olika gitarrer, mickar, 12 sträng, akustisk mm.

Dessutom byter man t.ex stämning från E till drop d mfl med en lätt knappvridning. Det finns mer info på fender.com

Den måste helt klart testas när den kommer hit :rolleyes:

Kolla in klippen här:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By Thimmie
      Tjena!
      Är det någon som äger en Vox AC15 eller känner till den på något vis? Jag ska köpa ny stärkare och funderar på AC15 eller AC30. Det är bara 15w i en AC15, kan den vara för klen i en replokal?
      Tacksam för alla svar! 😠
    • By Erk
      Tja!
      Tänkte byta upp mig ett snäpp. Läst lite överallt och har kommit fram till att japanska les paul modeller ska vara väldigt prisvärda. Nån som vet vart man kan få tag i japsgitarrer som ex orville?
      //Erk
    • By tightflesk
      Hej! ska skaffa en ny gitarr har inte mycke pengar kan kosta högst 4500 :- den ska va en bra metal gitarr (asså låta bra metal inte se ut som metal) vad rekomenderar ni? =)
    • By kenjoswe
      Hej alla,
      Jag är på jakt efter en topp till min 4x12.
      Jag undrar om någon har testat:
      Line 6 Spider II Head 75
      Den är ju så billig 149 Euro.
      Tänkte koppla den till min Vox ValveTronix Tonlab.
      Kan det vara något?
      Eller finns det bättre alternativ.
      /Kent J.
    • By LejonLeo
      Pga att jag flyttat och nu inte längre kan micka upp mina stärkare och trummor mm så håller jag på att skaffa "grannvänlig" utrustning med målet att kunna spela in med hörlurar utan att det låter lajnat och platt. Trummorna har jag löst med EZ drummer och nu kommer turen till bas och elgitarr. När jag lajnar basen rakt in i ljudkortet (M-Audio ProjectMix) låter det ju inte direkt som när jag mickar upp min Warwickstärkare...
      Utan att veta har jag fått för mig att det är EBS ValveDrive eller EBS Microbass 2 jag är ute efter. Skulle nämligen vara betjänt av en bra basdist också vilket finns att tillgå i båda dessa pedaler vad jag förstår. Har också sett att det finns nåt liknande från Sansamp. Skulle gärna vilja ha åsikter från folk som vet hur dessa låter (och är det nån som har någon av dessa till salu kan jag bli intresserad)
      Vad jag är ute efter är alltså ett varmt, naturligt basljud som låter stort och runt, och inte litet och platt som det gärna blir när man lajnar.
      Samma sak gäller elgitarr. Jag har en tele och en Laney TT-20 helrörscombo och är sålades ingen metallgitarrist, utan är svag för det blues-rockiga amerikanska soundet.
      Och även helt rena teleljud. Jag har en gammal zoom som bara låter 80 tal och det har ju sin charm, men inte i rock´n´roll. Har även en Yamaha DG stomp som låter ok i vissa sammanhang, men den låter lite väl digital. Det låter inte direkt uppmickad rörstärkare. (Man kan få den ganska nära ZZ-top soundet däremot).
      Återigen utan att veta så tror jag att det är en Line 6 POD Live XT jag är ute efter,
      då jag vill kunna låta som en uppmickad stärkare vid inspelning med lurar,
      och gärna även kunna använda den i livesammanhang.
      Någon som jämfört den med Vox motsvarande? Eller Boss?
      tjipp
      och
      hajk
  • Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...