Jump to content
Annons

Vad tycker ni e den skönaste gitarren?


tightflesk

Recommended Posts

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Både skönast och snyggast:

Jag älskar Stratocasters!!!! 😄

Min Fender American Stratocaster (lonestar) från 1996 i tealgreen metallic lack, vitt pärlemorplektrumskydd, 2 texas specials vita mickar, 1 humbucker pearly gates seymore duncan vit, rosewood greppbräda 🙂

Jag älskar mjuka rundade hörn på en gitarr som stratocasters har, dessutom är de mer formmässigt ergonomiska än t.ex de lite kantigare och framtunga les pauls. Fenderhalsens skallängd passar mig perfekt även fast jag inte har stora händer. Visst, man får sträcka fingrarna längre med vissa ackord, men tonen från strängarna blir mycket renare, klarare och mer definierad.

Det enda jag kan klaga på är att den avrundade stratocaster deluxe hälen vid halsen gör det skönare för spel högt upp på halsen än en vanlig stratocaster.

Halsen, mickarna och svajet är helt underbara. För mig är det självklart med svaj eftersom det låter lika bra om du inte använder det, men känns dumt om guran inte har det för det ger så otroligt många mer möjligheter. Jag kräver lång inövning om jag ska spela låtar på en mindre les paul hals.

Man kan aldrig välja fel med en strata som passar till alla stilar. Jazz, country, surf, pop, rock eller metal.

Men sjutton, jag älskar alla gitarrer (och det mesta som ger ljud) , men har min klara favorit 😮

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Den skönaste gitarren tycker jag är Les paul, men jag gillar även tele o strata.

Den snyggaste gitarren är les paul. 😮

EDIT: Gibson firebird är jävligt fräsch oxo 😄

/ Linus

Redigerat av Berggrund
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Vilken gitarr tycker ni e skönast

Gibson Les Paul

2. Vilken tycker ni e snyggast? =)

Gibson Les Paul

Gibson Explorer

Fender Stratocaster

Gibson Firebird

...ungefär något sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 att bara bedömma hur skön en gitarr är är svårt. man får ingen helhetsbedömning. les paul tx har en otrolig sustain i sig men den är inte så ergonomisk. så den gitarren har en "skön" ton medans en annan gitarr kanske är tvärtom. jag själv spelar ganska mycket gitarr så för mej är en skön gitarr även lätt underhållen. en gitarr som det tar en timme för att göra rent halsen på är inte så bra enligt mej. just nu har jag en music man petrucci gura. den är rätt bra men de saknas finstämmare vid stallet. om man ska vara petig. en annan syn på de hela är funktion oxå. gibson och fender lever lite på vad de har gjort förut. de kör på sina "klassiker" medans märken som ibanez och caparison är väldigt nyskapande. saker som låsbara stämskruvar, finstämmare, piezo mick och midigrejer de är vad som kommer locka gitarrister tror jag.

2

bandlösa gitarrer är toksnygga, (bumblefoot har en)

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Den skönaste jag spelat på är en Washburn. Hehe, modell kommer jag inte ihåg. Första gången jag provade var det som en gammal vän. Allt stämde perfekt. Fingrarna flög fram över strängarna.

Vår gamla medlem här på forumet "wicked_samurai" hade en sådan. Var ett tag sedan jag snackade med honom tyvärr.

2. Snyggaste är min ibanez RG. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Vilken gitarr tycker ni e skönast

Strata

Har använt både sg och les paul men jag tycker dom är rackans äckliga att spela på.

2. Vilken tycker ni e snyggast? =)

På musikbörsen hade de en mörk gul fender mustang med oranga fartränder. låter inte så sexigt men den va rackans snygg.

hittade en bild.

Redigerat av dancedancedance
Link to comment
Dela på andra sajter

skönaste gitarren jag spelat på är faktiskt den jag numera är glda ägare av, Petruccis signaturmodell Ernie Ball Music Man, med alla tillval som piezo o inlägg. m.m.

1804385.jpg

1804392.jpg

snyggaste gitarren skulle dock också kunna vara 😆

Redigerat av PETERucci
Link to comment
Dela på andra sajter

skönaste gitarren jag spelat på är faktiskt den jag numera är glda ägare av, Petruccis signaturmodell Ernie Ball Music Man, med alla tillval som piezo o inlägg. m.m.

1804385.jpg

1804392.jpg

snyggaste gitarren skulle dock också kunna vara 😲

*Fnys* ahhhh vill oxå ha... Är ju sjukt snygg, och måste ju va helt grym att spela på... Grattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

*Fnys* ahhhh vill oxå ha... Är ju sjukt snygg, och måste ju va helt grym att spela på... Grattis!

jo man tackar! faktiskt, den är väldigt skön att spela. speciellt om du har små/korta fingrar som jag, gitarren är otroligt liten och nätt 😱

jag älskar egentligen allt med gitarren, skulle bara ibland velat ha en riktigt bra gitarr med standardstall, kör standard stämning på gitarren.. vore annars kul med en 7strängad, eller varför inte denna?..

IMG_0913.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

*Fnys* ahhhh vill oxå ha... Är ju sjukt snygg, och måste ju va helt grym att spela på... Grattis!

jo man tackar! faktiskt, den är väldigt skön att spela. speciellt om du har små/korta fingrar som jag, gitarren är otroligt liten och nätt 😱

jag älskar egentligen allt med gitarren, skulle bara ibland velat ha en riktigt bra gitarr med standardstall, kör standard stämning på gitarren.. vore annars kul med en 7strängad, eller varför inte denna?..

IMG_0913.jpg

aaa bulb´s nya gitarr, jo den är rätt snygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

aaa bulb´s nya gitarr, jo den är rätt snygg.

oja, o tråkiga låtar har han inte heller direkt! helt sjuk kille!!

Jag är lite missnöjd med hans ljud, men det har jag kritiserat honom för så han vet om det, men jag förstår att det blir så när man förlitar sig på en pod, killen behöver en bra förstärkare, men nu kanske han har råd, för den där gitarren var inte speciellt billigt vad jag kan minnas. costumgitarrer är väldigt sällan det 😠

http://www.soundclick.com/pro/view/03/defa...m?BandID=147108

För er andra som vill lyssna

Redigerat av Desecrated
Link to comment
Dela på andra sajter

Den snyggaste, samt skönaste gitarren är Gibson SG. Alla SG har ju den snygga formen, men föredrar modellerna med burstbuckers och inte p-90 mickar. Köpte nygligen en Gibson SG standard från staterna, för endast 10045 SEK, frakt vet jag ej vad det kan gå på, eftersom en kompis till mig tog med sig gitarren över.

Vilket kan vara billigt då man inte fastnar i tullen i Tyskland om man flyger den vägen, vet ej om det är samma straffavgifter och moms på andra ställen.

Någon som köpt en ny SG i sverige, och vad gick den på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...