Jump to content
Annons

Hur gammal är du?


Impey

Recommended Posts

Glömde säg att jag hunnit bli 20 sen tråden startades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 246
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Man kan höra på låtproduktioner om de kommer från ett crackat Cubase eller inte. Det är inte många som vet detta, men på uppdrag av Steinberg lade Delirium (cracker-gruppen) in en funktion så att i alla audio-spår hörs ett en liten "peak av pip" på 25KHz c:a var 60:e sekund. Det hörs såklart inte med örat, men det går som bekant att spåra.

Jag kan fan inte sätta fingret på om du driver med oss eller inte, hacke! 🙂

Det är det som är charmen med snubben 🙂

Jomen! Få se på ett par bilder från exporterat material hacke. Borde la synas om man tittar på det i en spektrum grej eller nåt.

Du menar att jag ska lägga upp bevis här på att jag kör crackat Cubase? Doh. Men om jag inte gör det då? 🙂

Å så ett GRATTIS till Neko. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har med mycket nöje läst alla inlägg i den här tråden. Måste få tillägga att nu när man snart skall fylla halvsekel, så är det en sak man (som gammal besserwisser) har lärt sig! Varenda jävla ålder har sina fördelar (och jag hoppas vid gud att det fortsätter så) 😄 .

Apropå det här med olika åldrar, så vet jag inte om det beror på att gubbarna håller eller om det är jag som inte utvecklats i min musiksmak 😄 , men jag lyssnar mycket på samma artister/grupper idag som jag gjorde när jag var ung.

😄

Jag kan faktiskt inte se en enda fördel med att vara 26 bast jämfört med att vara 19. Man känner sig fortfarande lika ung, man har fortfarande lika kasst med pengar, men det är hutlöst dyrt att åka tåg 😄

Och musiksmak brukar ju cementeras hos de flesta förr eller senare. Det är ju jobbigt att försöka leta ny musik och sätta sig in i nya stilar när man har ett krävande jobb och en familj att ta hand om.

Visst håller en hel del av gamlingarna fortfarande, även om de blivit lite väl glorifierade. Det finns ju minst lika bra unga artister.

Jag kommer förhoppningsvis aldrig sluta leta ny musik. För även om den musiken jag växte upp med alltid kommer ligga närmst om hjärtat så låter det väldigt trist att enbart hålla sig till den i 50år till 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...
Någon mer fjortis här inne än jag?

Det beror på hur man ser det kanske. 😱:rolleyes:

Snett uppifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...