Jump to content
Annons

Hur gammal är du?


Impey

Recommended Posts

Katla (oregistrerad)
20 år har man hunnit bli.

Känner mig ung bland mina synthar  🙂

Väldigt fina synthar också. Tröttnar du på din ARP2600 någon gång så får du gärna skicka hit den. 😮

Tar man samtliga av Beatles studioalbum som släpptes i England och multiplicerar det med 2 så får man fram hur gammal jag är. 😠😆😎

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 246
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

MrPhil (oregistrerad)
Lite tätt mellan åldersgrupperna... Jag hamnade ju i den äldsta gruppen med mina 39 - PROTEST!!! 😕

Du kan ju alltid hävda att gammal är äldst...? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det här med familj är ett jävlar gissel. Man har ju inte tid med något. Jag har planerna, pengarna och viljan att faktiskt göra musik, men inte tiden. Grejade lite med musik igår för första gången på tre veckor.  Suck... och det lät inte ens bra.  🙁

Hej Print! Sitter i samma båt som du, men det blir väl bättre någon gång! Har man bara viljan och en positiv inställning, så får man en lucka förr eller senare. Sen är ju detta med familj något helt fantastiskt jag aldrig skulle vilja vara utan! Eller hur! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tätt mellan åldersgrupperna... Jag hamnade ju i den äldsta gruppen med mina 39 - PROTEST!!!

Det är nog faktiskt första gången jag hamnat i den högsta ålderskategorin i en sån här undersökning. Blir 36 i år. Förbrukad? Bara att inse att man inte har en tjalle att bli popstjärna längre. Får ägna mig åt att herda får istället eller vaddå.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har med mycket nöje läst alla inlägg i den här tråden. Måste få tillägga att nu när man snart skall fylla halvsekel, så är det en sak man (som gammal besserwisser) har lärt sig! Varenda jävla ålder har sina fördelar (och jag hoppas vid gud att det fortsätter så) 😛 .

Apropå det här med olika åldrar, så vet jag inte om det beror på att gubbarna håller eller om det är jag som inte utvecklats i min musiksmak :rolleyes: , men jag lyssnar mycket på samma artister/grupper idag som jag gjorde när jag var ung.

Tar som exempel några som hängt med ett tag: Mayall, Clapton, BB King, Ten Years After (åtminstoen Alvin Lee), Rolling Stones, Bob Dylan (jag vet...), Status Quo m fl mfl. Det "bästa 😄 " svenska exemplet är väl Peps, vi jammade ihop på en spelning i södra Halland någon gång på 70-talet och han vaggar ju igång fortfarande.

Prylgalen har jag alltid varit och komer nog alltid att förbli, så det har definitivt inte med ålder att göra 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Tar man samtliga av Beatles studioalbum som släpptes i England och multiplicerar det med 2 så får man fram hur gammal jag är. 😆😄😄

abbey road, magical mystery tour, white album, rubber soul, sgt pepper, help, hard days night, revolver, let it be, with the beatles, beatles for sale, please please me

24?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar man samtliga av Beatles studioalbum som släpptes i England och multiplicerar det med 2 så får man fram hur gammal jag är.  😆  😄  😆

abbey road, magical mystery tour, white album, rubber soul, sgt pepper, help, hard days night, revolver, let it be, with the beatles, beatles for sale, please please me

24?

Decca Tapes släpptes nån gång på 80-talet av engelska Swinging Pig.

Borde väl räknas till studioalbumen? 😄

26?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

okej, om det är så ni ska ha det.

Jag är lika gammal som det antal gånger frasen "Magical mystery tour" förekommer på den engelska A-pressen av skivan med samma namn. Inklusive booklet.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej, om det är så ni ska ha det.

Jag är lika gammal som det antal gånger frasen "Magical mystery tour" förekommer på den engelska A-pressen av skivan med samma namn. Inklusive booklet.

Lpn eller dubbel-epn?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
okej, om det är så ni ska ha det.

Jag är lika gammal som det antal gånger frasen "Magical mystery tour" förekommer på den engelska A-pressen av skivan med samma namn. Inklusive booklet.

Lpn eller dubbel-epn?

Lpn från -76

annars hade jag varit... 5 år gammal 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Decca Tapes släpptes nån gång på 80-talet av engelska Swinging Pig.

Borde väl räknas till studioalbumen? 🙂

26?

Nej, givetvis räknar vi inte bootlegs.

Maxmaxmax har helt rätt! Tyvärr får han inget pris för bragden. Men han besitter en djup kunskap kring Beatles skivsläpp i England under 60-talet och bara det är ju en bragd i sig (?). 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men han besitter en djup kunskap kring Beatles skivsläpp i England under 60-talet och bara det är ju en bragd i sig (?). 🙂

Javisst, det är inte alla som kan räkna upp alla Beatles studioalbum.

Bravo, Max!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Javisst, det är inte alla som kan räkna upp alla Beatles studioalbum.

Spara på ironin 🙂

Tro inte att jag tänker ta åt mig beröm, jag googlade faktiskt fram det där, mest för att jag var nyfiken på hur gammal equinoxe är.

Hur många listettor med beachboys i australien x 10 år gammal är du, Dan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
jag googlade faktiskt fram det där

Jaså! 🙂 Vilken tur att jag inte hade något pris att dela ut i så fall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
jag googlade faktiskt fram det där

Jaså! 🙂 Vilken tur att jag inte hade något pris att dela ut i så fall. 🙂

Jaså! Vilken tur att jag googlade i så fall!

bwahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Ujuj! Vilken fråga... Jag är född 11 jan 1980, alltså 25... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...