Jump to content
Annons

Hur gammal är du?


Impey

Recommended Posts

Old timers - (40-45 och däröver) som vill låtsas vara unga och koola på nätet. Besserwissrarna i livet, som har sett och hört det mesta och skall envisas med att predika och läxa upp de yngre - tycker win95b är det bästa OS som någonsin har gjorts!

Jaja, då tillhör jag "däröver", men tycker inte Win95b var det bästa OS:et ändå...(har varit med sen Win 1.02 😉 ) och tycker att XP är det bättre av dem...

Åldern ger inte automatiskt att man blir en besserwisser men lite erfarenhet mår man inte illa av...

Med tiden får man testa fler grejer att mixa/spela eller vad som helst och lär sig(förhoppningsvis) något av det.

Min personliga slutsats/erfarenhet är att det finns gamla 25-åringar OCH unga "däröver"... 😆

Att klassifiera åldrar är väl ändå en besserwisser mentalitet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 246
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fyllde 27 för några dagar sen. Inte jobbigt att närma sig 30 faktiskt, har känt mig gammal länge...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Själv är jag äldre än fantomen. Gubbstudent (så jag har en MATLAB-licens inköpt för 50 pix) och hela köret.

Jag hittade en KERRANG! från -84 (!) där Judas Priest recenseras som ett gäng "boring old farts still going strong" ...

...man är ALLTID äldre än man känner sig 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Lustig, man kan upptäcka "före familj" och "efter familj". 😄

Prylbögsåldern - (23-28) nördarna, 16-24 brukar dock betraktas som snobb & trotsåldern! 😉 Inte ens en sambo så långt ögat når! Man har just fått igång sin ekonomi och kan köpa pryalr, allt är nytt och häftigt att sätta sig in i.

Familjeåldern - (30-35) ingen har tid med nätet - datormusik. Gift, sambo, ungarna är bebisar. 😉

Efter familjen - (35-40) då-ungarna-kan-sköta-sig-själv - då man börjar ta upp datormusicerandet igen där man slutade - och kanske har jobbat ihop ekonomi att ha råd med det igen - eventuellt, de som var syntare i början på 80-talet (tjena Hackeman!) 😉

Old timers - (40-45 och däröver) som vill låtsas vara unga och koola på nätet. Besserwissrarna i livet, som har sett och hört det mesta och skall envisas med att predika och läxa upp de yngre - tycker win95b är det bästa OS som någonsin har gjorts! 😛😎

🙂 Hoppas att ni nu tar allt detta med glimten i ögat, och stor nypa ironi...om inte alla smileys skulle räcka!

Prylbögsåldern kommer man ur den någonsin? 😉

Är själv 36 och äger inte en promille av man vill ha 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Prylbögsåldern - (23-28) nördarna, 16-24 brukar dock betraktas som snobb & trotsåldern! 😎 Inte ens en sambo så långt ögat når! Man har just fått igång sin ekonomi och kan köpa pryalr, allt är nytt och häftigt att sätta sig in i.

Prylbögsåldern kommer man ur den någonsin? 😆

Är själv 36 och äger inte en promille av man vill ha 😛

Attans!

Trodde att allt skulle bli lugnt om ett par månader när man fyller 29...

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)
Den som lever får se, den som dör slipper veta...

Jo fast spelar det någon roll vad vi vet när vi dör och dör gör vi?

Och vad vet vi egentligen?

Vilken härligt sprudlande optimism! 😛😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Optimism är för människor som tror dom vet någonting om saker dom inte har en aning om. Den bästa attityden är den helt oslypade skepsismen mot allt och alla.

Själv är min idol en polis som några polare råkade på när dom var uppe på ett hustak och söp för utsikten och polisen kommer dit. På släpig stockholmska säger han.

"Jaha, och vad har vi här då?"

"Tänk om någon av er skulle trilla ner, va? Vem tror ni ska städa upp det? Aa, Inte är det jag, och inte är det Bosse heller."

Fan jag ska bli polis alltså.

Vad är en paranoiker förresten?

while am at it. Varför kan man förhandsgranska inläggen när man lika gärna bara kan ändra dom i efterhand. Bestäm er goddamit.

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Duh, vad sägs om att gifta sig av bekvämlighetsskäl? Du kan sjunga så slipper jag och jag blir polis? 🙂

låter fin fiint 😉

www.lunarstorm.se?

Link to comment
Dela på andra sajter

ahhhh jag vill med bli polis...Helst av allt så vill jag vara gift med en..för då är jag alltid trygg 🙂

Om han inte råkar spränga en rysk maffia då....då kan det bli lite jobbigt med alla kidnappningar och utpressningar....Speciellt om man ska försöka kombinera det med musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

ahhhh jag vill med bli polis...Helst av allt så vill jag vara gift med en..för då är jag alltid trygg 😉

Om han inte råkar spränga en rysk maffia då....då kan det bli lite jobbigt med alla kidnappningar och utpressningar....Speciellt om man ska försöka kombinera det med musiken.

hehe..jag antar att den jag är gift med en halv farlig polis fast snäll ..Nån som Mikael persbrant i Beck..Han skulle minsann alltid skydda mej...alltid trygg..haha

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...