Jump to content
Annons

Hör du ljudet?


chrisB

Hör du det höga ljudet?  

454 röster

  1. 1. Hör du det höga ljudet?

    • Under 25: Hör den
      279
    • Under 25: Hör den inte
      13
    • Över 30: Hör den
      75
    • Över 30: Hör den inte
      28
    • Över 40: Hör den
      18
    • Över 40: Hör den inte
      16
    • Över 50: Hör den
      6
    • Över 50: Hör den inte
      11


Recommended Posts

Annons
  • Svar 173
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hmm.. ska man inte hörs det här? Det är ju bara ett ljud som låter i 18 sek och jag hör asmkt hela tiden.. väldigt jobbigt ljud men nog hör jag, även på låg volym..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hör en jädra massa ljud ju.. Men inte en mosquitio. Kan bero på att jag sitter med ett AC97 ljudkort nu som kan ha vissa problem att spela upp 48Khz 256 Kb/S

En mosquito hör jag i verkliga livet dock.. Det vet jag med säkerhet, been ther done that .. Schhhmack!!! 😎 (15~17 Khz) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en stadsmiljö + ett högfrekvent ljud som påminner om ett gammalt bildrör till en tv

EDIT: Jag skulle gärna rösta i gallupen, men jag är över 25 och under 30 och saknar valalternativ 😎

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hör bara stadsmiljön, men precis som hegobald sitter även jag med ett AC97-kort på den här datorn 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

I datorhögtalarna hörs det inte alls - men i monitorerna sticker det igenom som en spik i örat... Jag är 41 och blir våldsamt irriterad på pipande TV-apparater också... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Sitter med inbyggda laptopshögtalare - mina lurar är ju sönder. Orkar inte heller koppla in stereon eller det externa finare ljudkortet... Hursomhelst, jag hör det. I mina öron låter det som ett pulserande högfrekvent ljud.

Inte alls störande - mysigt faktiskt!

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde ingenting. Jag börjar fanimig bli gammal alltså.

Jag kan inte längre höra syrsor, det är trist

Men det är en överkomlig brist

Syrsans sång är inte någon oersättlig sång

Men ändå, jag minns en gång

Det var då, det var en vår

Jag var knappa 17 år

Och han, han var min unge casanova

(...)

Och så vidare sjöng Zarah Leander i Sång om syrsor.

Link to comment
Dela på andra sajter

mellan 25 o 30, så jag vet inte vad jag ska rösta på.

Jag hör iallafall det pulserande ljudet väldigt tydligt.

Samma här .. hör det tydligt och är mellan 25 och 30 ..

Tycker inte trådskaparen om denna åldersgrupp?

Link to comment
Dela på andra sajter

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! SLUUUUUUUTA!

tur att jag är lugn av mig, för det där ljudet hade jag inte stått ut med om jag var kriminell..

men schysst å ha det igång för kunder å så som är snälla men tillhör de som hör ljudet. jag skulle aldrig köpa nåt i en affär där jag hör ett sånt irriterande ljud 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

29bast och hör ett störande högfrekvent ljud... men jag tycker inte att jag kan urskilja det som en mygga, det verkar lite pulserande (kanske går med mitt hjärta)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Var det bara jag som tyckte om ljudet? Jag tänker såhär.. wow, jag kunde höra det, vilket är bättre än att inte kunna det. Alltså älskar jag det.

Men...volymen på det ljusa ljudet var ju inte särskilt högt, så det kan också vara en anledning till att det inte stör mig. Vet iofs inte hur det hade blivit i lurar.

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Fascinerande att du hörde det i dina inbyggda datorhögtalare, Musik. När jag lyssnade i dem i min iBook hörde jag bara lite brus och människoröster(?).

I monitorerna hörde jag dock myggan. Tycker dock inte att det var så störigt.

Vikarierade i en högstadieklass tidigare i veckan där en av grabbarna hade det här ljudet på sin mobiltelefon och spelade upp det högt som satan. Då var det störigt, och han sa triumferande att lärare inte brukar höra ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Fascinerande att du hörde det i dina inbyggda datorhögtalare, Musik. När jag lyssnade i dem i min iBook hörde jag bara lite brus och människoröster(?).

I monitorerna hörde jag dock myggan. Tycker dock inte att det var så störigt.

Vikarierade i en högstadieklass tidigare i veckan där en av grabbarna hade det här ljudet på sin mobiltelefon och spelade upp det högt som satan. Då var det störigt, och han sa triumferande att lärare inte brukar höra ljudet.

Hej!

Jag har nog tidigare nånstans skrivit att jag har fenomenet "Hyperacusis" (extrem ljudöverkänslighet). Detta leder även till att jag hör högfrekventa ljud och väldigt lågfrekventa ljud ofta tydligare än andra människor. Mätte upp 11 hertz i basen i kontrollrum på Audiologen, vilket var det lägsta jag kunde höra. Det var unikt.

Min laptophötalare är av märket harmon/kardon. Det kanske hjälper till.

😳

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Mätte upp 11 hertz i basen i kontrollrum på Audiologen, vilket var det lägsta jag kunde höra. Det var unikt.

öööööh nu är du väl ute och cyklar?

Man "hör" inte 11 hz. Om man nu uppfattar 11 hz så känner man det bara som ett bumlande jobbigt fenomen som kan verka störande för kroppen.

Vilken volym hade ni egentligen i det där kontrollrummet? Måste ha varit en jävla anläggning dom hade där i sånt fall 😳

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Men ska det vara ett enda långt ljud eller ett pulserande som jag och många andra hört det?

Tonen svajar lite i frekvens likt ett alarm, så det kan vi väl kalla pulserande... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ladda in ljudet i ett ljudredigeringsprogram och spela upp mot 44kHz klocka. Då måste väl ändå alla höra tonen oavsett ålder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ska det vara ett enda långt ljud eller ett pulserande som jag och många andra hört det?

Tonen svajar lite i frekvens likt ett alarm, så det kan vi väl kalla pulserande... 😳

Jamen vad bra det va det jag menade 😆

Skönt att ha hörseln kvar trots live-ljudteknikerarbete 6 dar i veckan 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...