chrisB Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 Your browser does not support the HTML5 audio tag Här är lite om ljudet
furstan Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 Hmm.. ska man inte hörs det här? Det är ju bara ett ljud som låter i 18 sek och jag hör asmkt hela tiden.. väldigt jobbigt ljud men nog hör jag, även på låg volym..
hegobald Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 Jag hör en jädra massa ljud ju.. Men inte en mosquitio. Kan bero på att jag sitter med ett AC97 ljudkort nu som kan ha vissa problem att spela upp 48Khz 256 Kb/S En mosquito hör jag i verkliga livet dock.. Det vet jag med säkerhet, been ther done that .. Schhhmack!!! 😎 (15~17 Khz) 🙂
Linus Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 (edited) Låter som en stadsmiljö + ett högfrekvent ljud som påminner om ett gammalt bildrör till en tv EDIT: Jag skulle gärna rösta i gallupen, men jag är över 25 och under 30 och saknar valalternativ 😎 Edited May 26, 2006 by Linus
binary78 Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 Hör bara stadsmiljön, men precis som hegobald sitter även jag med ett AC97-kort på den här datorn 😄
Claes Holmerup Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 I datorhögtalarna hörs det inte alls - men i monitorerna sticker det igenom som en spik i örat... Jag är 41 och blir våldsamt irriterad på pipande TV-apparater också... 😄
Guest musik Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Hej! Sitter med inbyggda laptopshögtalare - mina lurar är ju sönder. Orkar inte heller koppla in stereon eller det externa finare ljudkortet... Hursomhelst, jag hör det. I mina öron låter det som ett pulserande högfrekvent ljud. Inte alls störande - mysigt faktiskt! 😄 :musik
Jocke Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Jag hör brudarna iaf. 😄 Och trafik och lite sånt, men ingen jäkla insekt. Är under 25 och lyssnar i ett par lurar från 70-talet. 😛
MusicGene Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 mellan 25 o 30, så jag vet inte vad jag ska rösta på. Jag hör iallafall det pulserande ljudet väldigt tydligt.
AndyPandy Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Jag hörde ingenting. Jag börjar fanimig bli gammal alltså. Jag kan inte längre höra syrsor, det är trist Men det är en överkomlig brist Syrsans sång är inte någon oersättlig sång Men ändå, jag minns en gång Det var då, det var en vår Jag var knappa 17 år Och han, han var min unge casanova (...) Och så vidare sjöng Zarah Leander i Sång om syrsor.
Tony Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 mellan 25 o 30, så jag vet inte vad jag ska rösta på.Jag hör iallafall det pulserande ljudet väldigt tydligt. Samma här .. hör det tydligt och är mellan 25 och 30 .. Tycker inte trådskaparen om denna åldersgrupp?
DrHans Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Jag hör det, men har inte fyllt trettio än. Ruggigt nära dock 😛
Piccazzo Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Satans vad ont i öronen det gjorde. Var dock tvungen att höja i högtalarna för att höra den så lite i farozonen verkar man vara... 😛
RoBERT Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! SLUUUUUUUTA! tur att jag är lugn av mig, för det där ljudet hade jag inte stått ut med om jag var kriminell.. men schysst å ha det igång för kunder å så som är snälla men tillhör de som hör ljudet. jag skulle aldrig köpa nåt i en affär där jag hör ett sånt irriterande ljud 😛
Pazo Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 JA JÄVLAR!!! Det gnisslar ju sönder inne i huvudet!!! TA BORT!! 😛
steflund Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 29bast och hör ett störande högfrekvent ljud... men jag tycker inte att jag kan urskilja det som en mygga, det verkar lite pulserande (kanske går med mitt hjärta)
Guest musik Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Hej! Var det bara jag som tyckte om ljudet? Jag tänker såhär.. wow, jag kunde höra det, vilket är bättre än att inte kunna det. Alltså älskar jag det. Men...volymen på det ljusa ljudet var ju inte särskilt högt, så det kan också vara en anledning till att det inte stör mig. Vet iofs inte hur det hade blivit i lurar. 😛 :musik
lavrell Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Under 25 och hör det mycket väl. Men ska det vara ett enda långt ljud eller ett pulserande som jag och många andra hört det?
mornel Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Fascinerande att du hörde det i dina inbyggda datorhögtalare, Musik. När jag lyssnade i dem i min iBook hörde jag bara lite brus och människoröster(?). I monitorerna hörde jag dock myggan. Tycker dock inte att det var så störigt. Vikarierade i en högstadieklass tidigare i veckan där en av grabbarna hade det här ljudet på sin mobiltelefon och spelade upp det högt som satan. Då var det störigt, och han sa triumferande att lärare inte brukar höra ljudet.
Umemagnus Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 hepp! Över 30 och hörde det... Spelad upp ljudet i mina AKG 240, och där gick "pulsen" fram
Guest musik Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 (edited) Fascinerande att du hörde det i dina inbyggda datorhögtalare, Musik. När jag lyssnade i dem i min iBook hörde jag bara lite brus och människoröster(?). I monitorerna hörde jag dock myggan. Tycker dock inte att det var så störigt. Vikarierade i en högstadieklass tidigare i veckan där en av grabbarna hade det här ljudet på sin mobiltelefon och spelade upp det högt som satan. Då var det störigt, och han sa triumferande att lärare inte brukar höra ljudet. Hej! Jag har nog tidigare nånstans skrivit att jag har fenomenet "Hyperacusis" (extrem ljudöverkänslighet). Detta leder även till att jag hör högfrekventa ljud och väldigt lågfrekventa ljud ofta tydligare än andra människor. Mätte upp 11 hertz i basen i kontrollrum på Audiologen, vilket var det lägsta jag kunde höra. Det var unikt. Min laptophötalare är av märket harmon/kardon. Det kanske hjälper till. 😳 :musik Edited May 27, 2006 by musik
lavrell Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 (edited) Mätte upp 11 hertz i basen i kontrollrum på Audiologen, vilket var det lägsta jag kunde höra. Det var unikt. öööööh nu är du väl ute och cyklar? Man "hör" inte 11 hz. Om man nu uppfattar 11 hz så känner man det bara som ett bumlande jobbigt fenomen som kan verka störande för kroppen. Vilken volym hade ni egentligen i det där kontrollrummet? Måste ha varit en jävla anläggning dom hade där i sånt fall 😳 Edited May 27, 2006 by lavrell
Zando Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Jag hör den och jag är 35 bast, som claes säger så blir jag ochså irriterad på pipande TV-apparater.
Linus Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Men ska det vara ett enda långt ljud eller ett pulserande som jag och många andra hört det? Tonen svajar lite i frekvens likt ett alarm, så det kan vi väl kalla pulserande... 😳
Linus Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Ladda in ljudet i ett ljudredigeringsprogram och spela upp mot 44kHz klocka. Då måste väl ändå alla höra tonen oavsett ålder?
lavrell Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Men ska det vara ett enda långt ljud eller ett pulserande som jag och många andra hört det? Tonen svajar lite i frekvens likt ett alarm, så det kan vi väl kalla pulserande... 😳 Jamen vad bra det va det jag menade 😆 Skönt att ha hörseln kvar trots live-ljudteknikerarbete 6 dar i veckan 😳
Recommended Posts