pennudd Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 (redigerat) Själv gör jag det mesta som är beatbaserat. Förkärlek till rnb och elektro... Men även rock, pop i diverse genre, ballader, etno... Det mesta är roligt faktiskt. Man kommer ju dessutom in i nya perioder när man känner för att göra olika sorters musik och får nya influenser. Har även försökt mig på dansband, eftersom vi hade ett sånt projekt på musikmakarna Redigerat 7 november 2005 av pennudd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GeckoYamori Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 För det mesta elektroniskt, men ibland tar jag på mig cowboybootsen och börjar skissa på Ennio Morricone stycken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Pop, rock, jazz. Typ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Greve_Adrian Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Det jag gör som 'soloprojekt' kan nog klassas åt "Black Hardcore" (Black Metal och Gabber/Hardcore) mörkt och skumt. 😆 Annars görs det lite syntpop och annan elektronisk musik, både seriös och lite mindre seriös 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suedehead Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 mycket pop och indierock Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
teddawid Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Punkrawk!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Jag lutar både åt indiepop/indierock-hållet och åt electronicahållet, framförallt beroende på kontext. Gitarrbaserad musik gör jag i replokalen, elektroniskt blir det när jag sitter hemma. Jag har planer på att försöka kombinera de båda - vilket känns som att det skulle kunna vara mycket fruktbart, men jag har inte riktigt fått tummen ur, så att säga. Om någon skulle vilja lyssna så finns det låtar på mina bands websidor Flight (jag spelar bas) Corduroy Utd. (jag spelar bas) Planktron (jag och min bandkamrat gör lika delar, ungefär) Mina mer experimentella grejor finns dock inte ute på nätet, men förhoppningsvis dyker något upp i demoforumet om inte alltför länge. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richie76 Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Själv blir det pop, ibland lite smårockig sådan men mest smörigt så det stänker om det! Men vad gör man inte för att få tjejer!? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Nån slags synth! Försöker gärna lägga in lite solon också 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
onid Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 spelar i 2 metalband, ett jazz band och sen så sysslar jag med en elektronisk platta just nu. ....sen så horar jag i ett pop-projekt. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Jag menar verkligen inget illa nu! Enligt en som hört lite av det jag pysslar med nu så är tydligen den korrekta benämningen "på den skit" jag "håller på med, Kukrock!" Det är alltså inte jag som sagt det här men väl en människa vars omdöme jag vanligen brukar respektera, så även denna gång! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bebopkeys Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Det har blivit mycket "schlager" på sista tiden, men skall försöka styra in lite mer på radiopop (lite synthigt kommer det nog att bli). Riktig dunka dunka tror jag:-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Hej! Det mesta, dock ej dansbandsmusik, charleston. Dessutom har mamma sagt att det är fult att rapa!! Rock & Pop är väl den vida och ändå inte alls heltäckande benämningen. 😏 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Vet inte riktigt faktiskt. Är inne på nån sorts alternativ pop när jag gör saker för min egen skull. Annars varierar det vilt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Mestadels gitarrbaserad pop. Och en hel del akustisk svensk pop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Gitarrbaserad barock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Vaför inte bara lyssna i underforumet "demospelningar"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Allt möjligt för att lära mig, men blues när jag gör något eget. Sisältää: För att alla inte lägger upp låtar där? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 elektropop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bunga Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Försöker pilla ihop lite instrumental hårdrock i Rammstein-stuk och det är först nu det börjar låta någorlunda som jag vill, mycket tack vare detta formidabla forum 😉 Annars har jag precis startat upp ett band med några klasskompisar som ska bli nån form av progpop/rock-projekt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ibowfornoman Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Mestadels Metal i Cult of Luna, Meshuggah, Converge stuk . Men gärna pop och rock i Cardigans och Coldplay stuk. Men varför inte lite elektroniks i Boards of Canada stuk. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrikmo Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Jag hinner inte göra någon musik. Familj och jobb, ni vet...men jag skulle vilja hålla på med min akademiskt inriktade (virtuella) orkestermusik i genren abstrakt expressionism. För mig är Gigastudion en fantastisk möjlighet att få min egen musik hörd för jag är ingen professionell kompositör med anställningsstöd från Rikskonserter eller något sådant, så jag kan inte få riktiga symfoniorkestrar att uppföra och spela in mina verk. Så digitala resurser har jag men tiden...nej. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berch Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Americana, en blandning av blues, gospel, country och rock. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Rejv och disko! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rian Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 (redigerat) Rock, Pop, Hårdrock, Metal, singer/songwriter i den ordningen ungefär, musik med "nerv" & Driv helt enkelt. Texter på Svenska eller Engelska. Är väldigt mycket band-typen, skulle aldrig göra och ogillar en låt som inte går att sätta live med en normal sättning. Edit: Aldrig stavas aldrig med 2L Redigerat 8 november 2005 av Rian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Vilken genre producerar du inom? Typ samma tråd fast lite äldre 😳 Mitt svar på din fråga: Pop/Jazz/Rock, mestadels i alla fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Antevante Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Här var det House Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 ....just nu mest hiphop/RnB.......paralellt med ett soulprojekt, och en del pop............har ägnat mig åt både lite schlager och rock också.........och trance för massa år sedan.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Trance, Hardtrance och Hardhouse, försöker även pilla lite med psykadeliskt och lite rock/metall emellanåt 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coolspike Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Jag pysslar med det mesta som har med dans att göra...dock INTE dansband..=) Men det blir väl mest dance...trance....house...ibland lite Euro-inspererat...lite hip-hop..lite R'n'B.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.