Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Annons
pme (oregistrerad)
Kanske inte min hemmastudio.

Studion räknas väl?

LIstan blir kortare om man listar vad som inte finns...

Längst till vänster ser man sidan av en 670. Undar vad som står i garaget....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske inte min hemmastudio.

Studion räknas väl?

LIstan blir kortare om man listar vad som inte finns...

Längst till vänster ser man sidan av en 670. Undar vad som står i garaget....

Ett rejält kylsystem? 🙂

Redigerat av gumpbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är mitt krypin, inte bästa bilderna kanske men de funkar 😄

post-9439-1231248854_thumb.jpg

post-9439-1231248879_thumb.jpg

Observera den köpa Petter skivan 😛 Ingen nedladdning här inte =P

Snyggt.

Är den en jerker modell av datorbord du har?

Aldrig tänkt att man kan placera skivorna på olika vis.

Kanske dax o montera upp det jag har liggandes i källaren.

Tack, det stämmer bra! Den första utgåvan av Jerker.

Jag testade många olika varianter innan jag hittade på denna som blev klockren. Tidigare hade jag skivorna fastskruvade på sidorna(som det är tänkt) men det blev alldeles för brett för lyssningen(i och med att jag sitter rätt nära) plus att skrivbordet då tar upp en stor del plats extra. Rummet används inte bara som studio så jag fick kompromissa lite med sambon.

Sedan har jag den lilla skivan under till istället där jag gömt den bärbara telefon, usb hubben, externa hdn mm. Jag gillar inte när allt syns 🙂

Så se till att koppla dit sidohyllorna på samma sätt, du kommer att gilla det. Om du vill ha någon bättre bild för att se hur det ser ut så PMA bara.

/ Pierre

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, mina beautys 😛 f.ö. det närmaste jag kommer analoga syntar (höhöhö)

Ja fast dina vevor är ju polyfona och det är ju lite för modernt tycker vi som är oldschool.

.. som spelade på vår monofona blockflöjt. Vi brukade köra benassi-tricket, två eller tre snedstämda stämmor. mm, det var tider det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det värsta jag sett på bild...

Bara massa gobitar, i flera exemplar dessutom.

Ja, herregud. Jag vet inte vad jag ska tänka. Tror ni han är frisk?

Det värsta är att hans polare i tråden svarar typ "Man you are living the dream!"

Jag skulle gett han en kopp varm choklad, klappat han på handen och frågat om han tittat ut genom fönstret på länge. Snart är det vår och utanför flyger livet förbi, liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det värsta jag sett på bild...

Bara massa gobitar, i flera exemplar dessutom.

Ja, herregud. Jag vet inte vad jag ska tänka. Tror ni han är frisk?

Det värsta är att hans polare i tråden svarar typ "Man you are living the dream!"

Jag skulle gett han en kopp varm choklad, klappat han på handen och frågat om han tittat ut genom fönstret på länge. Snart är det vår och utanför flyger livet förbi, liksom.

Äre bara jag som får fejkad bild vibbar? Tycker att det ser ut som att bilden är photoshopad(enheter som är kopierade och lagda på varandra). Studion är gjord större än vad den är, tycker att många enheter är för likavarandra. Samma antal lampor som lyser osv.

Och nej! Det är inte avundsjukan som talar, jag hopppas bilden e sann för det där är SJUKT mkt coola prylar. Vill stå där och pilla på allt, trycka in knappar i smyg och fnissande tassa därifrån =P

Fick såna vibbar bara, speciellt då jag tittade på andras bilder......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är det värsta jag sett på bild...

Bara massa gobitar, i flera exemplar dessutom.

Ja, herregud. Jag vet inte vad jag ska tänka. Tror ni han är frisk?

Det värsta är att hans polare i tråden svarar typ "Man you are living the dream!"

Jag skulle gett han en kopp varm choklad, klappat han på handen och frågat om han tittat ut genom fönstret på länge. Snart är det vår och utanför flyger livet förbi, liksom.

Äre bara jag som får fejkad bild vibbar? Tycker att det ser ut som att bilden är photoshopad(enheter som är kopierade och lagda på varandra). Studion är gjord större än vad den är, tycker att många enheter är för likavarandra. Samma antal lampor som lyser osv.

Och nej! Det är inte avundsjukan som talar, jag hopppas bilden e sann för det där är SJUKT mkt coola prylar. Vill stå där och pilla på allt, trycka in knappar i smyg och fnissande tassa därifrån =P

Fick såna vibbar bara, speciellt då jag tittade på andras bilder......

Bilden ar absolut inte fejk. Studion tillhor Armando Avila kand latin producent....

Foljer alltid hans tradar pa gearslutz...

Kolla drloops lank for fler bilder pa hans studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det likna nånting i alla fall, jag har alldeles nyss kommit igång så smått. Städning vore nog på plats.

Min idé är ju att åka runt på bygden och spela in, så det här är bara ett ställa att mixa på. Väggarna är porös board, hela kåken är i trä, så det känns nästan lite för dämpat. Men det är väl bra det.

post-8284-1232361182_thumb.jpg

post-8284-1232361221_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar det likna nånting i alla fall, jag har alldeles nyss kommit igång så smått. Städning vore nog på plats.

Min idé är ju att åka runt på bygden och spela in, så det här är bara ett ställa att mixa på. Väggarna är porös board, hela kåken är i trä, så det känns nästan lite för dämpat. Men det är väl bra det.

Vem är spöket i pälsmössa? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete va snyggt!!!!
Jistanes. Ojoj, värre än mina fantasier om egen drömstudio 😄

Tycker ni det? Är det bara jag som tycker det är på tok för mycket av allt. Känns som någon som vunnit på lotto och genast ska ha extra allt. Nä fy och usch!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
LostInTracks (oregistrerad)

Hemma i min källare; lekrummet. Ingen studio egentligen, men väl ett rum för kreativt musikskapande med möjligheter att göra hyfsade inspelningar. Här repar jag och mina polare (samtliga avdankade tonåringar i 45-årsåldern).

CIMG0042.jpg

CIMG0038.jpg

CIMG0043.jpg

CIMG0039.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
LostInTracks (oregistrerad)
Dedär premiersettet känns bekannt!

från DU kanske?

Köpte det av en snubbe i Kumla. Kommer inte ihåg vad han heter. Har köpt till lite cymbaler och en riktig stol sen bilderna togs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ni det? Är det bara jag som tycker det är på tok för mycket av allt. Känns som någon som vunnit på lotto och genast ska ha extra allt. Nä fy och usch!

Håller med dig totalt. Det där var faktiskt det FULASTE jag sett på länge. Några av detaljerna var ju snygga men det var ju alldeles för galet mkt av allt. Och den gröna lysande neonfärgen som färgklick....nej fyfan vad vedervärdigt tyckte jag. Såg ut ungefär som att extreme homemakover-gänget käkat preparat samt blivit oense och kompromissat genom att säga; var och en bidrar med sitt, hur mycket ni vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan väl inte vara sämre än alla andra. Här kommer några bilder på min nördhörna i vardagsrummet. 2 bilder i halvmörker mest för att visa alla fina blå lampor på min Indigo2 🙂

Ahhh, det känns mycket lättare nu när jag vet att fler än jag, till familjens stora förtret, tvingas hussera i vardagsrummet.... 😄

Tack Becker!

(Det ser för övrigt mysigt ut 😉 i din hörna)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...