Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Annons
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Hemmastudio skulle jag väl inte kalla det, men litet krypin för att koppla av en stund kan jag väl sträcka mig till 🙂 Vill bara varna er för mitt otroligt attraherande bord, sno inte mina idéer nu för jag tänker sälja idén till Mr.Kamprad 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nyligen satt upp lite absorbenter för att försöka få bort lite flutter och döda ut hörnet lite, funkar helt OK.

Coola! Av vad har du byggt dom, och blev det dyrt? Jag gissar att det är egen bygge då mönstret ser ut att komma från någon tyg affär. Jag skulle behöva göra någon liknande variant då jag har lite hörn och sånt man vill bearbeta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Coola! Av vad har du byggt dom, och blev det dyrt? Jag gissar att det är egen bygge då mönstret ser ut att komma från någon tyg affär. Jag skulle behöva göra någon liknande variant då jag har lite hörn och sånt man vill bearbeta.

oj glömde visst bort denna tråden lite... :-P

Det blev väldigt billigt. Fick två rullar överbliven isolering (tror den var typ 140cm tjock) från RoBERTs studiobygge, samt köpte lite enkelt trä (råplan) på byggmax (45x22mm) för nån 50-lapp. Tyget köpte jag i tygaffär och kostade 49kr/metern. Sen då lite vinkeljärn för att få ihop fyrkanterna, lite skruv å betongplugg för att fästa i väggen, plus häftpistol att spänna upp tyget med. Inte mer än typ 350kr totalt... då var ju gullfiberisoleringen gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Här har ni min mobila studio som följer mej vart jag än går 😉

post-9648-1244982099_thumb.jpg

Har egentligen inte haft nån fast bostad dom sista 4 åren utan jobbat lite överallt både utomlands och i Sverige så det har tyvärr inte blivit nån permanent lösning. Ett gammalt Ikea datorbord som jag målat svart och typ sågat av på alla ställen och byggt om allt eftersom det tillkommit nya grejer. Det väger ingenting och får av nån konstig anledning alltid plats i flyttlasset 🙁. Hade inte heller nån bra lösning till mina Genelec 8020:or och då kom en smart polare på att han kunde svetsa dit 2 gamla bomstativ.

Utrustning:

PC, Quadcore, 4 gig ram

2 st Genelec 8020

1 st Genelec 7050 sub

2 st Benq 19" skärmar

1 st Behringer BCF 2000

1 st M-Audio MidAir25

1 st RNC 1773

1 st Edirol FA-66

1 st Studioprojekts VTB1

1 st Studioprojekts B3

1 st SE Reflectionfilter

Instrument:

1 st Roland JV-80

1 st Cort M600

1 st Cort (ingen aning modellen, men en otroligt bra gitarr jag aldrig säljer)

1 st Line6 Variax

1 st Cort Earth 70-E

1 st Marina (Hajkon-Tajkon kinabas som borde låta otroligt dåligt men som alltid sitter bra i mixen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag skulle bli jätteglad om Du kunde jätteenkelt rösta på mitt band "The Population" i tävligen GP Scen!

Att komma som ny medlem och be om röster i sitt första/enda inlägg är viss spam-varning.

Dessutom i helt fel tråd...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Att komma som ny medlem och be om röster i sitt första/enda inlägg är viss spam-varning.

Dessutom i helt fel tråd...

Han har spammat med detsamma i två andra trådar också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har satsat allt jag äger och har. 😉 Och ja, jag bor här. En etta på 30 kvm 🙂

Nice! 🙂

Helt rätt, är i samma sits med min boarea 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag har satsat allt jag äger och har. 🙂 Och ja, jag bor här. En etta på 30 kvm 😛

Tummen upp!

Sover du i flygeln? 😠

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Tummen upp!

Sover du i flygeln? 😉

Eller kör Morkversionen i Mork & Mindy . Sover stående i en garderob? Han kan ju omöjligt få plats med en säng där i alla fall. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

man ser faktiskt sängen på ett av korten; den sticker fram i mitten av undre kanten, ett blått överkast som går ihop med den svarta mattan. 😲

Sänger är för övrigt 2x2m.

Studion är inredd för att jobba med band och 7-9 personer kan vara i studion utan problem.

Hallen fungerar som sångbås och garderoben ReAmprum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har satsat allt jag äger och har. 🙂 Och ja, jag bor här. En etta på 30 kvm 😆

Grymt snyggt! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...