Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Här har man ju inte visat upp sig, det kanske är dags:

Pryttlar: SH-101 ståendes på Philicordan, microkorg, min kära fender mustang, Focusrite saffire, Värdelösa M-audio monitorer (måste skaffa bättre lyssning), macbook pro+extra skärm, midikontroller UC-33 och remote zero SL...Diverse mikrofoner och sladdar....Använder Ableton Live 6 att spela in på och en hel del Reaktor för ljudskapande/mangling/effektmasturbering...

post-4193-1223241039_thumb.jpg

Redigerat av SyntaxError
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ser fint ut.... och trångt.. 😛 Jösses vad många EW-biblotek du hade.. 🙂 Vill ha.. 🙂

Tackar!

Haha! Jo det är väldigt trångt...men ganska mysigt trots allt.

Fast jag hade ju inte tackat nej till lite mer plats 😉

Jo har bunkrat upp med en del EW bibliotek nu inför långfilms musiken.

Dom håller ju hög kvalitet. SD2 & Gypsy vore heller inte fel men det får vänta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser kanske inte så mycket ut för världen, men likväl är det här som den blivande klassikern Bland siffror och troll i en bil utan blinkers kommer spelas in i höst. Kom ihåg vart ni läste det först!

Om låten/plattan blir lika bra som titeln så kommer den att sälja platina många gånger om 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

aV2W9gbJ.jpg

gxD9t69.jpg

aVGx9O0.jpg

aVGxci9.jpg

lite halvkackiga bilder tagna med mobil i på tok för dåligt ljus.. kastar upp lite bilder som är tagna av en riktig fotograf här.

Den är ruggigt liknande drag med min studio 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Japp! Jag visar också upp då nu när jag fått hem allt så att jag har min nya "studio" klar med vad jag för tillfället vill ha 😉

Datorn har jag lite överallt men mest på matbordet som på bilderna.

Bor i en etta med tjejen så ja man får ta den ytan som finns

Det som visas är de två olika uppställningarna jag kör med, En när jag använder datorn "som vanligt" och en när jag ska hålla på med musik.

Kvallen på bilderna är inte direkt den bästa men aja, dålig kamera skyller jag på 🙂

hrnabild1rr0.th.jpgthpix.gif

hrnabild2jj6.th.jpgthpix.gif

hrnabild3yq4.th.jpgthpix.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Lite nya bilder från mig. Egentligen tänke jag även ta bilder på installationen, men glömde det 😎

Men iaf.

Här hade jag fått i Interfacet i skåpet.

228200840742Pfa69.jpg

Härlig känsla att plocka upp den här kartongen måste jag säga 🙂

028200841122P5170.jpg

Nej, jag har inte köpt färgkodat tangentbord till pro tools. Det följde med klistermärken som jag satt dit själv. Det tog ett tag, men jag tycker det bkev bra och det underlättar kanske vid arbetet 🙂

0a8200841225Pf108.jpg

Ör ju inte fel att ha detta framför sig heller nu när man jobbar 🙂

be1020081251116123.jpg

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Korg Nano series verkar vara årets julklapp.. så varför inte göra en remake i lite mera juligt tema.

post-19898-1229107453_thumb.jpg

men jag kände att den behövde lite skönare stil och känsla så varför inte svart filt för dom mysiga dub mixarna. 😛

post-19898-1229111232_thumb.jpg

Redigerat av staland
Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär ser det ut hemma hos mig:

MG_7964.jpg

MG_7962.jpg

För att kunna stuva undan mitt Roland TD-3 och den fula Samick-basen när de inte används, har jag istället för ben använt 70cm höga skåp från Ikea till sängen:

MG_8195.jpg

I skåpen får man plats med mycket annat också:

MG_8196.jpg

En del av min och farsans lilla gitarrsamling som bor en kilometer bort (en etta på 33 kvadrat är inte optimal för en massa gitarrer):

Gitarrer.jpg

Redigerat av Emil
Link to comment
Dela på andra sajter

En del av min och farsans lilla gitarrsamling som bor en kilometer bort (en etta på 33 kvadrat är inte optimal för en massa gitarrer):

Gitarrer.jpg

Schysst samling!

Jag gissar att Nighthawken och Jagstangen är dina och lönnhalsarna är farsans. 😛

Vi delar väl på alla egentligen, men de som jag betalat för på bilden är Explorern, Gibson LS-6, den svarta Stratan och Jagstangen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jaaaa 😄

Det går inte att helt ignorera digital signalöverföring idag.

Klart det går men det blir bra dyrt och enligt mig jäkligt osmidigt. Jag ska döpa om mig till digitalfreak.

Jag tycker om lite av den analoga distorsionen och bandkompressionen hos gamla rullbandare. Idag har jag pluggar som gör sånt så nära äkta så det är svårt att skilja plugen från orginalet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär ser det ut hemma hos mig:

MG_7964.jpg

MG_7962.jpg

För att kunna stuva undan mitt Roland TD-3 och den fula Samick-basen när de inte används, har jag istället för ben använt 70cm höga skåp från Ikea till sängen:

MG_8195.jpg

I skåpen får man plats med mycket annat också:

MG_8196.jpg

En del av min och farsans lilla gitarrsamling som bor en kilometer bort (en etta på 33 kvadrat är inte optimal för en massa gitarrer):

Gitarrer.jpg

Jävelberg! Rickenbackern var inte att leka med!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär ser det ut hemma hos mig:

MG_7964.jpg

MG_7962.jpg

För att kunna stuva undan mitt Roland TD-3 och den fula Samick-basen när de inte används, har jag istället för ben använt 70cm höga skåp från Ikea till sängen:

MG_8195.jpg

I skåpen får man plats med mycket annat också:

MG_8196.jpg

En del av min och farsans lilla gitarrsamling som bor en kilometer bort (en etta på 33 kvadrat är inte optimal för en massa gitarrer):

Gitarrer.jpg

Jävelberg! Rickenbackern var inte att leka med!!!!

Nä den är riktigt läcker, har faktiskt aldrig sett någon annan 360 i den läckra färgen. Sen låter den sjukt bra också, passar i princip till allt utom metal. Mickarna påminner lite om P-90 i ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Måste ni ta med alla bilder när ni tar med tidigare citat? Det här gäller Emil och Nilsson!!!

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Korg Nano series verkar vara årets julklapp.. så varför inte göra en remake i lite mera juligt tema.

post-19898-1229107453_thumb.jpg

men jag kände att den behövde lite skönare stil och känsla så varför inte svart filt för dom mysiga dub mixarna. 😳

post-19898-1229111232_thumb.jpg

lite såhär ser det ut hemma hos mig i min hörna...

Men, sån vill jag ha.

Vart köpte du den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...