Jump to content
Annons

Håkan Hellström textplagiat


Groovebox

Recommended Posts

Bortsett ordpeteriet, så är det varken din, min eller Ironmans uppgift att anklaga Hellström. Den uppgiften är förunnad upphovsmannen vars verk Hellström anses ha "stulit".

Däremot är det inte nämnd upphovsmans uppgift att döma Hellström. Och inte din heller.

nu är det faktiskt så - rätta mig om jag har fel - att det inte bara är "den direkt drabbade" som kan anmäla att brott

min uppgift att döma i en rättegång kan bli om jag råkar hamna där som nämndeman (ja jag vet nu blir det löjligt men jag måste ju ge dig svar på tal 😉 )

dömer gör vi dagligen

den som aldrig dömer heller aldrig friar

blablabla... nu börjar jag tröttna på mig själv och min storvulenhet - kanske borde skriva en bok istället

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag citerar Obi Wan Kenobi, "Only Siths deal in absolutes." 😉

"only shits"??

jaha... siths... 😄

ja gamle obi var väl inte mycket för ettor å nollor... mer en analog kille

mycket med midi-klorianer också va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Demonen måste mena Josh Brolin, den kände amerikanska skådespelaren som varit med i kultfilmer som the goonies och thrashin.

just han ja

han kan få vara domare i målet

så kan han den där bard...nånting nämndeman

Link to comment
Dela på andra sajter

nu är det faktiskt så - rätta mig om jag har fel - att det inte bara är "den direkt drabbade" som kan anmäla att brott

Ja, det är ju klart. Upphovsmannen brukar som regel genom överenskommelse låta åt andra (t.ex. STIM, skivbolag, managers, etc) bedöma och anmäla brott mot URL. Sedan kan allmänheten också begära att åtal väcks, men det ska mycket särskilt till (den här tråden är ljusår ifrån att ens tangera "särskilt"). Slutligen kan upphovsmannens efterlevande (släkt, syskon, etc) beivra öveträdelse.

Trodde i och för sig aldrig att jag skulle behöva understryka min poäng så överdrivet tydligt.

blablabla... nu börjar jag tröttna på mig själv och min storvulenhet - kanske borde skriva en bok istället

😄 Visst känns tråden urvattnad?

Fast, ja för fan! Skriv en bok ... Jag är snart klar med min 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är ju klart. Upphovsmannen brukar som regel genom överenskommelse låta åt andra (t.ex. STIM, skivbolag, managers, etc) bedöma och anmäla brott mot URL.

För mig handlar det inte enbart om ekonomi det HH gör :

"(….) But these days, the search for meaning through beauty and vice versa becomes even more important as each day mediocrity and art-mongering increasingly uglify our lives; and the day when this search for John Keats’ truth-beauty ideal becomes irrelevant, then we can all shut up and go back to our caves."

Leonard Bernstein 1973

vid 01:28
Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Visst känns tråden urvattnad?

Fast, ja för fan! Skriv en bok ... Jag är snart klar med min 😉

så in i helvete - som den där isbiten som aldrig fick nån whisky utan blev kvar i glaset självt

ska bara komma på vad den ska handla om isf

Link to comment
Dela på andra sajter

+1

Snart 500 inlägg och 89% av dem är personangrepp eller bara elaka i största allmänhet. Det var en bra tråd från början..

Vilken typ skulle du säga att ditt inlägg just nyss kan sälla sig till – de som tillför ämnet något eller till dina "elaka" 89%?

Nä, du visade bara att du var av exakt samma skitpissiga virke som de du just tyckte att du behövde spela allan över!

Grattis, Bozo!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken typ skulle du säga att ditt inlägg just nyss kan sälla sig till – de som tillför ämnet något eller till dina "elaka" 89%?

Nä, du visade bara att du var av exakt samma skitpissiga virke som de du just tyckte att du behövde spela allan över!

Grattis, Bozo!

Du fattar inte.

Det är okej att vara dum mot dom dumma.

Det säger Fantomen.

Du gjorde fel.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken typ skulle du säga att ditt inlägg just nyss kan sälla sig till – de som tillför ämnet något eller till dina "elaka" 89%?

Nä, du visade bara att du var av exakt samma skitpissiga virke som de du just tyckte att du behövde spela allan över!

Grattis, Bozo!

Snarare ett konstaterande va?

Nä Valle, bättre än sådär kan du...

Link to comment
Dela på andra sajter

Meidenberg (oregistrerad)

Tycker det är helt i sin rätt att säga ifrån när en forum-tråd spårar ur och default svaret är alltid "vad tycker du att du tillför med...." jag kanske inte vart här sålänge men det gör inte mig till en mindre människa eller mindre oerfaren inom "musik?"

personligen tycker jag det börjar kännas lite "om jag skriver något måste jag ursäka mig annars får jag skit" här, Flashback kanske hade varit bättre fr den här diskussionen kan jag tycka.

aja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är helt i sin rätt att säga ifrån när en forum-tråd spårar ur

Och givetvis spårar en tråd ut först när man själv tycker det, eller hur? Vad andra anser skiter vi i.

Jojo.

Link to comment
Dela på andra sajter

+1

Snart 500 inlägg och 89% av dem är personangrepp eller bara elaka i största allmänhet. Det var en bra tråd från början..

du menar när den bara angrep hh?

Det ska nog inte va några problem. Du brukar va tämligen kreativ.

jo

men det ska ju räcka en hel bok ut oxå

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken typ skulle du säga att ditt inlägg just nyss kan sälla sig till – de som tillför ämnet något eller till dina "elaka" 89%?

Nä, du visade bara att du var av exakt samma skitpissiga virke som de du just tyckte att du behövde spela allan över!

Grattis, Bozo!

Hehe tack du otroligt trevliga människa 🙂

Jag har säkert skrivit en fem inlägg i tråden OM håkan kråkan och hans uppenbara stölder, men efter det började ni skriva en så där 450 inlägg om varandra och hur dumma och värdelösa uppfattningar ni (de andra) har. Det har ju ingen glädje av. Det är bara det jag menar. Peace

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

men efter det började ni skriva en så där 450 inlägg om varandra och hur dumma och värdelösa uppfattningar ni (de andra) har.

Och nu fyller du på med hur värdelösa vi är.

Grattis igen!

Peace!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer? Hade håkan lånat? Andrew lloyd webber vann striden som blivit till status quo i tråden. Jaja men nu skall jag äta en chorizo och kolla på Revenge.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...