Jump to content
Annons

Håkan Hellström textplagiat


Groovebox

Recommended Posts

"Så alla människor här i Sverige som t ex fultankat en film har inte gjort sig skyldiga till brott mot upphovsrättslagen av det enkla skälet att dom inte blivit dömda?"

Men vad är din (er) poäng? Jag förstår ert resonemang men jag håller inte med.

Rökridå...Så vad blir ditt svar egentligen? Har de som fultankat en film inte gjort sig skyldiga till brott mot upphovsrättslagen av det enkla skälet att dom inte blivit dömda?"

Det går faktiskt bra att svara ja eller nej på denna raka fråga.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Klart som korvspat att man kan göra sig skyldig till brott och på så vis vara brottsling utan att vara dömd i domstol för det. Det är bara hårklyveri att påstå något annat.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som korvspat att man kan göra sig skyldig till brott och på så vis vara brottsling utan att vara dömd i domstol för det. Det är bara hårklyveri att påstå något annat.

Och det är väldigt magstarkt att anklaga någon för stöld utan att kunna bevisa det. HH är dessutom inte ensam i sina kompositioner, pekar ni på HH, måste ni med samma frenesi peka på björn olsson, jocke åhlund mm, mm. Han lånar friskt, ja. Brottsling? Nä. NI är patetiska. Ge mig en utav era egna textrader och jag skall härleda dem till euripides.

SKÄMMES!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är din (er) poäng?

Att man kan vara skyldig till något utan att för den sakens skulle bli dömd i domstol för det man är skyldig till.

Jag förstår ert resonemang men jag håller inte med.

Ärligt talat, "håller inte med"? 🙂 Med all respekt för åsiktsfrihet och sånt, det här är ju inte direkt någon tolkningsfråga.

Med ditt resonemang så har ju polisen i Sverige 100% uppklarande bland fallen de utreder, eftersom det endast är de som är dömda som är skyldiga till något. De brotten ingen blir dömd för kan inte ha begåtts, eftersom ingen är skyldig till att ha begått dom. Eller? 🙂

Skyldig är du om du blir lagförd som sådan.

Finns eller har det funnits någon som är/varit skyldig till mordet på Olof Palme?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man kan vara skyldig till något utan att för den sakens skulle bli dömd i domstol för det man är skyldig till.

Ärligt talat, "håller inte med"? 🙂 Med all respekt för åsiktsfrihet och sånt, det här är ju inte direkt någon tolkningsfråga.

Med ditt resonemang så har ju polisen i Sverige 100% uppklarande bland fallen de utreder, eftersom det endast är de som är dömda som är skyldiga till något. De brotten ingen blir dömd för kan inte ha begåtts, eftersom ingen är skyldig till att ha begått dom. Eller? 🙂

Finns eller har det funnits någon som är/varit skyldig till mordet på Olof Palme?

ja,någon mördade palme.
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

åh vad jag gillar nya medlemmar som inte vet hur man uppför sig <3

nästan lika mycket som jag gillar folk som är helt immuna mot kunskap och intelligens.

Den här tråden kryllar ju inte av folk med studieskulder direkt.

p.s - jag står på den sida som anser att Själström borde betala tillbaka sina stimpengar till dess rätta ägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är väldigt magstarkt att anklaga någon för stöld utan att kunna bevisa det. HH är dessutom inte ensam i sina kompositioner, pekar ni på HH, måste ni med samma frenesi peka på björn olsson, jocke åhlund mm, mm. Han lånar friskt, ja. Brottsling? Nä. NI är patetiska. Ge mig en utav era egna textrader och jag skall härleda dem till euripides.

SKÄMMES!

Exakt var i mitt inlägg pekade och anklagade jag någon specifik person för stöld?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag klickade på "anmäl" på något av Valles PM. Då går det väl till moderatorerna, ingen aning exakt hur själva processen går till. Men att den eller de moderatorer som får anmälningen kan läsa pm:et/en verkar ju ganska rimligt.

Valle har av någon anledning fått för sig att när moderatorerna säger att man ska använda pm för att ta konversationer på "en mer personlig nivå" så innebär det att man kan skriva precis vad man vill.

Exakt följande fras anmälde JJRockford mitt PM för:

"Grattis till Linus räddning! 🙂"

JJRockford kan göra sig hur lustig han vill över mig och misstolka vad jag menar med "en mer personlig nivå". Det förändrar inte hur desperat JJRockford ibland kan bli ...

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

åh vad jag gillar nya medlemmar som inte vet hur man uppför sig <3

nästan lika mycket som jag gillar folk som är helt immuna mot kunskap och intelligens.

Den här tråden kryllar ju inte av folk med studieskulder direkt.

p.s - jag står på den sida som anser att Själström borde betala tillbaka sina stimpengar till dess rätta ägare.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som korvspat att man kan göra sig skyldig till brott och på så vis vara brottsling utan att vara dömd i domstol för det. Det är bara hårklyveri att påstå något annat.

När du går på hockeymatcher eller någon kampsport (nu tror jag knappast det, men ändå), ringer du polisen då och roppar "Skynda er hit! Skynda er hit! De slår ihjäl varandra här!"

Nä, just det!

Kom nu inte dragandes med "med i leken får tåla steken" eller något annat fullständigt irellevant. Min poäng är att innan man pekar finger som du och och en annan viss fjolla här gör (ni tror ni är så himla perfekta), så ska man ha klart för sig att ett faktiskt brott har begåtts.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

p.s - jag står på den sida som anser att Själström borde betala tillbaka sina stimpengar till dess rätta ägare.

Har du slagit någon person någon gång? Eller har du själv blivit slagen någon gång, men utan att anmäla det?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du slagit någon person någon gång? Eller har du själv blivit slagen någon gång, men utan att anmäla det?

Jag har blivit grovt misshandlad med tillhygge, svimmade av och fick åka ambulans och sys med flera stygn. Personen i fråga som misshandlade mig hans mamma var tillsammans med ett högt polisbefäl i vår stad. Och Utredningen lades givetvis ner och tillråga på allt är idioten polis idag.

Menar du att inget brott har begåtts? Bara för att han inte blev dömd?

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har blivit grovt misshandlad med tillhygge, svimmade av och fick åka ambulans och sys med flera stygn. Personen i fråga som misshandlade mig hans mamma var tillsammans med ett högt polisbefäl i vår stad. Och Utredningen lades givetvis ner och tillråga på allt är idioten polis idag.

Menar du att inget brott har begåtts? Bara för att han inte blev dömd?

Hur har du fått det jag skriver till något så utbota korkat?

Däremot kunde jag inte undgå hur du just anklagade en polisman för ett grovt tjänstefel. Har du några belägg för det där, eller har du fantiserat ihop det där med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har du fått det jag skriver till något så utbota korkat?

Däremot kunde jag inte undgå hur du just anklagade en polisman för ett grovt tjänstefel. Har du några belägg för det där, eller har du fantiserat ihop det där med?

Han var inte polisman då, men är det idag. Du var inne på det snacket ju att bara för att man inte är dömd så är man inte skyldig.

Link to comment
Dela på andra sajter

När du går på hockeymatcher eller någon kampsport (nu tror jag knappast det, men ändå), ringer du polisen då och roppar "Skynda er hit! Skynda er hit! De slår ihjäl varandra här!"

Nä, just det!

Kom nu inte dragandes med "med i leken får tåla steken" eller något annat fullständigt irellevant. Min poäng är att innan man pekar finger som du och och en annan viss fjolla här gör (ni tror ni är så himla perfekta), så ska man ha klart för sig att ett faktiskt brott har begåtts.

Jadu herrn. Du är duktig på att fantisera ihop hönor av fjädrar. Det går inte att prata/diskutera lågmält med dig eftersom du plockar ihop historier och förutsättningar om en som bara existerar i ditt huvud, men som på din karta är sant.

Men för att ändå svara; ett brott som begås är ett brott även om det inte leder till några påföljder. Det finfina med vår rättsäkerhet är ju som du säger att man måste bevisa att någon är skyldig för att kunna dömas, men det betyder inte att brottet aldrig begåtts även om man inte lyckades bevisa. Om du kör för fort så har du gjort ett lagbrott även om ingen polis var där för att bötfälla dig. Detta vet du ju, men du måste bara fjanta dig av någon anledning.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Han var inte polisman då, men är det idag. Du var inne på det snacket ju att bara för att man inte är dömd så är man inte skyldig.

OK, jag syftade på polisbefälet, inte på polismannen. Du fick det lite att framstå som mamman till den blivande polismannen utnyttjades sin pojkväns, polisbefälet, ställning till att fula bort utredningen. En ganska så grov anklagelse (om det nu inte bara var fantasier, alltså).

Och vad jag "är inne på" beträffar: Hellström kan enligt min mening inte pekas på som skyldig till något brott (förklarat i lag) förrän han verkligen funnits skyldig av domstol. Fram till dess gör han vad de flesta av oss här inne gör: stjäl lite fraser här och där. Faktiskt brott ("stöld") inom immaterialrätten är inte så enkel att visa som det till exempel är att visa att någon faktiskt har varit orsak till en annan människas död. Och även där kan det bli svårt att direkt peka på vilket brott enligt lag det faktiskt har rört sig om.

Jag förstår att vissa av er behöver anklaga Hellström för tjuv. Det jag tycker ni borde skämmas för är att ni borde fatta bättre då ni själva opererar i samma bransch som Hellström.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt följande fras anmälde JJRockford mitt PM för:

"Grattis till Linus räddning! 🙂"

JJRockford kan göra sig hur lustig han vill över mig och misstolka vad jag menar med "en mer personlig nivå". Det förändrar inte hur desperat JJRockford ibland kan bli ...

Det där är ju såklart lite ryckt ur sitt sammanhang.

Eftersom du själv med jämna mellanrum brukar kasta ur dig ett "brott mot forumreglerna!!" har du säkert läst dessa. Och så länge du inte lyckas lära dig att skriva hela meningar utan att kalla folk för "fitta", "kärring", "jävla skvallerbarnrumpa", "fjolla" o s v så får du nog stå ut med anmälningar då och då.

Jag vet att du tycker att du är oerhört cool som lyckats skriva så mycket fräcka saker genom åren utan att bli avstängd och det vill jag såklart inte ta ifrån dig. Så kör på. Men kom inte och gnäll sen på andra som vill ha ett sjysst diskussionsklimat.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

men det betyder inte att brottet aldrig begåtts även om man inte lyckades bevisa

Läs mitt inlägg ovan (till Ironman).

I övrigt var ditt inlägg det längsta bortförklaringsrappakaljan jag har läst på det här forumet på länge. Det är alltid lätt att kasta ur sig falskheter om sin debattmotståndare när man befinner sig i underläge.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara att plocka bort de som inte klarar av just det?

Vi menade främst sofisten FreudianSlip och inte din nemesis, även om alla i tråden gärna får fälla ner taggarna lite.

Trevlig söndag!

BBNQ8bz.jpg

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad jag "är inne på" beträffar: Hellström kan enligt min mening inte pekas på som skyldig till något brott (förklarat i lag) förrän han verkligen funnits skyldig av domstol. Fram till dess gör han vad de flesta av oss här inne gör: stjäl lite fraser här och där. Faktiskt brott ("stöld") inom immaterialrätten är inte så enkel att visa som det till exempel är att visa att någon faktiskt har varit orsak till en annan människas död.

Man kan vara skyldig till ett brott (ett brott som finns förklarat i lag) utan att bli dömd i domstol. Oavsett om det är svårt att bevisa eller inte.

I musikbranschen verkar det ju vara praxis att lösa sånt här med förlikning. Men det innebär ju inte automatiskt att någon aldrig gör sig skyldig till att "stjäla" musik. Snarare tvärtom. Hade man varit mer säker på sin sak så hade man förmodligen inte gått med på förlikning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi menade främst sofisten FreudianSlip och inte din nemesis, även om alla i tråden gärna får fälla ner taggarna lite.

Ursäkta, men har jag påstått något annat?

Ett minimi-krav på moderatorerna (i alla fall i sin roll som just moderatorer) borde väl vara att läsa vad som faktiskt skrivs här och inte tolka in egna åsikter.

Men nu när ändå drloop och Linus är här och läser kanske någon av er kan svara på om det är tekniskt möjligt att blocka enskilda användare från en särskild tråd? Det hade ju i så fall fall varit ett mycket smartare sätt att moderera på, och inte låta enstaka användare låsa en hel tråd för andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, JJRockford.

JJRockford, du känner min forumperson vid det här laget. Och du vet att jag ställer motfrågor. Om du vill kan vi ta en debatt. Och jag har givetvis en kommentar på det du skriver ovan. Men sist du målade in dig i ett hörn fjollade du ur och utnyttjade admin till att låsa tråden i fråga så att du inte skulle tappa ansiktet helt. Till råga på allt skickade du mina privata PM till ett gäng moderatorer att läsa.

Om du tänker fjolla ur igen, slösa inte min tid. M'key, chap? 🙂

Och du känner min. Klarar du inte av att ta diskussionen på ett sjysst sätt så är det sannerligen inte mitt problem.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Du är en lögnare!

Jag har säkert kallat dig kärring, skvallerbarnrumpa och fjolla, för det tycker jag att du är.

Det är du såklart i din fulla rätt att tycka. Men det betyder inte att det är information som resten av världen behöver ta del av.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...