Jump to content
Annons

Håkan Hellström textplagiat


Groovebox

Recommended Posts

Annons

Det har jag svårt att tro. Lyssnade på intervjun som Filip och Fredrik gjorde för några veckor sen, Han ger inte direkt intryck av att använda internet till speciellt mycket.

Fast han hade i alla fall Spotify. Dom kollade hans spellista, den senast lyssnade låten var "Diggi-lo diggi-ley". Kudos till Håkan! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag svårt att tro. Lyssnade på intervjun som Filip och Fredrik gjorde för några veckor sen, Han ger inte direkt intryck av att använda internet till speciellt mycket

Fast han hade i alla fall Spotify. Dom kollade hans spellista, den senast lyssnade låten var "Diggi-lo diggi-ley". Kudos till Håkan! 🙂

Appropå håkans spotify: kommer det en låt med (tänk er Håkans röst) "där på gaaaataaan, går jag i gyllne skooor"?

Skämt åsido, en underhållande podcast var det, värd en lyssning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senast jag kollade sysslade polisen inte med rätt eller fel utan att upprätthålla lagen..

Var det här ett ironiskt inlägg? Eller menar du att det inte är att göra rätt saker? I sådana fall blir ju ju ditt resonemang om att man måste vara dömd enligt lagen för att vara skyldig lite märkligt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det här ett ironiskt inlägg? Eller menar du att det inte är att göra rätt saker? I sådana fall blir ju ju ditt resonemang om att man måste vara dömd enligt lagen för att vara skyldig lite märkligt 🙂

Näe, allvarlig. Rätt och/eller fel är en moralisk fråga. Att upprätthålla lagen är något helt annat. Det är därför det går att prata om civil olydnad, alla lagar är inte rätt bara för att de är lagar och för att de stiftats i demokratiska församlingar. Nu går vi så klart till extremer och jag tror inte det är aktuellt i ett land som Sverige som har ett rättssystem som inte är korrupt i någon generell bemärkelse (jämför med Italien). Men ja, det är skillnad mellan rätt och/eller fel och lag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ska bli förstådd måste du förklara vad du menar är innebörden i orden rätt och fel.

Kanske skulle Herr Lax istället vilja ge sig på uttömmande definitioner av "rätt" respektive "fel" så som de gör sig relevanta i den här tråden?

Bara så att man hänger med, asså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle Herr Lax istället vilja ge sig på uttömmande definitioner av "rätt" respektive "fel" så som de gör sig relevanta i den här tråden?

Bara så att man hänger med, asså.

Nä jag ifrågasätter bara andra. Jag tänker inte förklara mig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en väldigt modig hjälte som heter Patrik Sjöberg, som hade modet att träda fram och berätta att en tränare förgripit sig på honom. Efter att Patrik Sjöberg gick ut offentligt och berättade vad som hänt honom så trädde även andra ut i offentlighetens rum och berättade att tränare gjort liknande saker med dom. Tränaren är död och brottet med all säkerhet preskriberat, menar du då everlasting records att tränaren är oskyldig?

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Den som resonerar så är antingen ett troll, eller allmänt taskig.

Det stämmer antagligen inte. De flesta inlägg i den här tråden är av den typen.

Det är okej att kritisera.

Det är visst otrevligt säger vissa.

Men sen när är det mot lagen att vara otrevlig?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

😳

Den där smileyn betyder antingen:

1. Jag fattade varken Laxens fråga eller ditt svar.

Eller:

2. Kommer från rätt person som alltid ifrågasätter men aldrig vill förklara sig.

Om du känner dig träffad på punkt 2, så utmanar jag dig att påstå det i klartext.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt och/eller fel är en moralisk fråga. Att upprätthålla lagen är något helt annat.

nej - det är inte nåt HELT annat

i dom flesta fall är lagarna avspeglingar av den kollektiva moraliska kompassen

undantag finns så klart i diktaturer etc - men i stort

Link to comment
Dela på andra sajter

nej - det är inte nåt HELT annat

i dom flesta fall är lagarna avspeglingar av den kollektiva moraliska kompassen

undantag finns så klart i diktaturer etc - men i stort

Jo, det är det. Det är skillnad på att utreda och förebygga brott, vilket polisen gör, och stifta lagar, vilket riksdagen gör. Hos det sistnämnda finns det en koppling till moral (dvs rätt och fel), medan det förstnämnda inte sysslar med det alls.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en väldigt modig hjälte som heter Patrik Sjöberg, som hade modet att träda fram och berätta att en tränare förgripit sig på honom. Efter att Patrik Sjöberg gick ut offentligt och berättade vad som hänt honom så trädde även andra ut i offentlighetens rum och berättade att tränare gjort liknande saker med dom. Tränaren är död och brottet med all säkerhet preskriberat, menar du då everlasting records att tränaren är oskyldig?

Jag vet inte. Förmodligen inte, men det kommer vi aldrig få reda på eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du själv?

Jag tror absolut att man kan fånga tillfällen då det är rätt att vara otrevlig. Och jag har inget emot att utveckla det tillsammans med dig. Men först vill jag bara känna att jag och Lax3 är på det klara med varandra. (Vi diskuterar ju samma fråga.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...