Jump to content
Annons

Studioforums mixtävling no. 2 - Supralunar


joachime

Recommended Posts

Annons

joachime: Har precis laddat upp mitt bidrag som har märkt med låtnamn och användarnamn.

Tack!

@joachime; har mitt bidrag också dykt upp i dropbox:en? 😲

Jag tog emot en mix från dig 7 januari.

Har också dropat ett bidrag i boxen....

Tack!

Nu har jag också skickat in mitt bidrag. Kollar du bara att allt är OK?

Tack! Återkommer ifall det skulle vara något problem.

Tog mitt förnuft till fånga och slängde upp min version också, hoppas den kom fram.

Härligt!

Har kommit till gitarrerna nu och dom verkar ganska jobbiga, får inget grepp om hur det är tänkt med alla dessa spår med olika ljud och volymer hit och dit 😳

Hoppas jag hinner bli klar iallafall!

Jag håller tummarna!

Ska fixa handklappet och pianot idag sen kommer min.

Härligt!

Hmm står att joachime inte kan ta emot meddelanden

Tror min inbox blev full iom tävlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som kommer att bli roligast denna gången är att se hur många som säger att de verkligen gjort sitt yttersta och att "bättre än såhär kan jag fantamig inte" i stället för ursäkter rörande tid ("slängde ihop det här på en timme så det får bli vad det blir..."), plats, sjukdom, mormor/farmor, örsprång och andra dunkuddar. Även om vissa säkert haft fog för något av dessa.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckas inte få filen under 100mb med varken wav eller aiff med 24bitar när jag exporterar med cubase 😱

Skumt!

De bidrag som kommit in ligger på mellan 47-50 MB. Kan det vara så att du exporterar i högre samplingsfrekvens? Materialet är inspelat i 44,1 kHz.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det som kommer att bli roligast denna gången är att se hur många som säger att de verkligen gjort sitt yttersta och att "bättre än såhär kan jag fantamig inte" i stället för ursäkter rörande tid ("slängde ihop det här på en timme så det får bli vad det blir..."), plats, sjukdom, mormor/farmor, örsprång och andra dunkuddar. Även om vissa säkert haft fog för något av dessa.

Ja bortförklaringar saknas aldrig när man inte vinner så klart. :rolleyes: Men förra tävlingen arbetade jag riktigt snabbt för att testa och se om det bar eller briste men lyckades ändå tillräckligt bra. Den här gången har jag jobbat ordentligt och gjort mitt yttersta med den här mixen så några bortförklaringar finns inte för min del. Är det något som inte är bra så är det mina brister och icke-behandlade rummet det beror på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt mig med det sent igår kväll/natt! Pinade mig igenom gurorhärvan, rensade så gott det gick. Gött med spaceade körer på mitt i handklappet oxå 😄

Så jag hänger på ändå!

Tyvärr har jag nåt knas med Slatepluggarna! 😏 Det vill hänga sig, och det går inte ladda in både VCC och VTM på alla kanalerna. Verkar som om slate inte klarar av multi-cores eller? 😲

Datorn ligger & pruttar på 30% och ändå strejkar Slate. Skit, vill ju testa att köra på alla spåren. För det låter ju asballt om dom!

Nåja, får se. Jag har nu installerat alla senaste versioner. Håll tummarna att det går vägen. Orka sitta med en massa problem nu...

Editering klar och nollade inserts! Nu en kaffe sen mix phika.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som kommer att bli roligast denna gången är att se hur många som säger att de verkligen gjort sitt yttersta och att "bättre än såhär kan jag fantamig inte" i stället för ursäkter rörande tid ("slängde ihop det här på en timme så det får bli vad det blir..."), plats, sjukdom, mormor/farmor, örsprång och andra dunkuddar. Även om vissa säkert haft fog för något av dessa.

Jag kan ärligt säga att jag gjort mitt bästa, men jag är fortfarande inte helt nöjd 🙂

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tyvärr har jag nåt knas med Slatepluggarna! 😏 Det vill hänga sig, och det går inte ladda in både VCC och VTM på alla kanalerna.

VCC saknar jag i min arsenal. Den ska införskaffas också. 🙂 Väntar på nästa rea, möjligtvis under NAMM nu i januari eller om någon säljer sin på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som kommer att bli roligast denna gången är att se hur många som säger att de verkligen gjort sitt yttersta och att "bättre än såhär kan jag fantamig inte" i stället för ursäkter rörande tid ("slängde ihop det här på en timme så det får bli vad det blir..."), plats, sjukdom, mormor/farmor, örsprång och andra dunkuddar. Även om vissa säkert haft fog för något av dessa.

Vad nu det betyder så kan jag säga att jag försökt det bästa jag kan. Därför är det mycket intressant att eventuellt kunna få en liten recension om mixen, så jag kan lära mig lite av misstagen. 🙂

Är inte helt nöjd, men vet inte riktigt hur jag skall fixa det heller, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

VCC saknar jag i min arsenal. Den ska införskaffas också. 🙂 Väntar på nästa rea, möjligtvis under NAMM nu i januari eller om någon säljer sin på nätet.

Hehe förmodligen under NAMM så kommer Slate med sin VBC... Precis när du ska köpa VCC 😉

Fan.. 😠

Får nåt knas... Har aldrig kört med så här mkt Slatepluggar på ett projekt. Och det fuckar ur rejält. T o m att mina andra pluggars GUI blir helt rosa? Och klickar jag helt random i mixern så flashar hela systemet vitt!

Sen crashar det! Och låten sparas som en crashad logicfil

Det här påminner om när jag köpte Magnetic Från Nomad Factory. Samma beteende, tills dom uppdaterade! Sunkigt skrivna pluggar från Slate?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...