Jump to content
Annons

Studioforums mixtävling no. 2 - Supralunar


joachime

Recommended Posts

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Tackar hittade det faktiskt när jag googlade, däremot så hände nåt så det blir till att påt igen. Men det gör inget jag var ändå inte klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Det är faktiskt lite skumt med nivåerna men ska gå att fixa till. Hade ett helt ok grundsound innan jag var på med grupperna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Kolla om det går att länka ihop alla kanaler, så att om du rör en regel så flyttar sig alla lika mycket.

Ja om han inte redan har gjort individuella volymåkningar. Annars nån gainplugg på mastern.

Vad dom fulla när dom spelade in gurorna? Det är ju helt jävla rörigt! ..... *suck*

Gurorna låter allt annat än roliga om jag får klaga på något. Men men man får göra det bästa av det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Najs.. blir trummorna tighta så är du ju safe, så va inte lissen 😄

Äh, lite otajt här och där är bara bra. Det är för mycket att allt ska vara supertight idag. De allra flesta som har uppnått viss ålder har plattor hemma där det inte är så tight på allt. Är låtarna bra så räcker det gott och väl. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, lite otajt här och där är bara bra. Det är för mycket att allt ska vara supertight idag. De allra flesta som har uppnått viss ålder har plattor hemma där det inte är så tight på allt. Är låtarna bra så räcker det gott och väl. 🙂

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad dom fulla när dom spelade in gurorna? Det är ju helt jävla rörigt! ..... *suck*

Ta line-guran och lägg på en plugg och komplettera med lite egna guror så är det problemet löst.

Gurorna låter allt annat än roliga om jag får klaga på något. Men men man får göra det bästa av det hela.

Vad är det du inte gillar?

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Nej inte jag i alla fall det blir max PWs gratisplugin som man fick med AD, i övrigt försöker jag uteslutande köra med Mixbus eget,.

Men fan så svårt det var den här gången jag suger verkligen på det här när det blir fler än 8 spår hehe. Men till mitt försvar så tycker jag nog att nivåerna är skumma. Men jag tror jag fattat läget hur man tänkt att arret ska funka i den här låten och det kanske är svårt att lira in allt 100% efter planen man har i skallen.

Nån sa glömt hihaten lite för högt jo hehe det slaskar med en del på den kanalen tyckte jag i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå gurkor. Är det någon som planerar att reampa på riktigt? Med stärkare och så?

Inte jag i alla fall 😑Hade varit spännande men jag har vare sig möjlighet eller tid att göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå gurkor. Är det någon som planerar att reampa på riktigt? Med stärkare och så?

Nej, jag kommer iaf inte att göra det. Tycker gurorna låter bra som dom gör. Det är bara rörigt inspelat. Dåligt upplagt. Verkar som om ingen tänkte alls när dom la gurorna?!

Påminner om analog linjär inspelning i filerna 😉

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Skickat mitt bidrag nu. Hade gärna suttit med den lite till, men jag drar till Thailand fyra veckor från imorgon så de blev som de blev.

jag hade gärna reampat om jag hade haft tiden, men de hanns tyvärr inte med denna gång.

Men de var kul annars. Trummorna var ju de som lät överlägset bäst o detta projekt och roligast att leka med.

Gitarrerna och sången hade jag själv spelat in ganska annorlunda men förutsättningarna är ju lika för alla och de ska bli kul att höra allas bidrag.

/Michael

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag kommer iaf inte att göra det. Tycker gurorna låter bra som dom gör. Det är bara rörigt inspelat. Dåligt upplagt. Verkar som om ingen tänkte alls när dom la gurorna?!

Påminner om analog linjär inspelning i filerna 😉

Åja, Så farligt var det ju inte. Tog ju 10 minuter innan man förstod var allt låg. Det är ju ingenting! 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade varit roligt sen efter röstningen osv om varje person (eller åtminstone de som vill) hade förklarat vad, hur och varför de har gjort i projektet.

Jao, det vore ball. Måste nästan sätta mig ner och skriva ner alltihopa i så fall tho. Det vart en hel del såg jag här nu... 😑

Jag gillade speciellt att mixa de duktiga krapparna i rytmsektionen 🙂(Man får ju dessutom hoppas att basisten har lärt sig att headbanga nu 😉 ).

Har dessutom lyft ur lite saker "här och där" som inte lirade helt och hållet med min idé. Gitarrerna tyckte inte jag att det vart något större fel på om än något rörigt men det gjorde det lite roligare. Detektivarbete ftw, liksom 😉 (Lead)Sången har jag nästan haft mest jox med...

Nåja, jag är snart klar... "Ska bara" som sagt 😛

"Surpraliner! Let's eat, surparliner!"headbang.gif

sorry Supraluner, jag vart bara tvungen 😛

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad då? Mera must? 😄

😆

If you must drink and produce at the same time, do Must... 😉

Det här projektet har nästan tagit musten ur mig...(ba-tum dish!)

Jag stannar där för allas trevnad.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nä nu muste jag ta och ta ett kvällsbad efter att suttit och småjusterat volymerna här. 😛 Kommer klara deadlinen att skicka in senast på söndag.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

För dom som inte redan sett ...

Bra det. Man vill ju inte ta musten ur skämtet. 😉

Oj just det.. Saaawry.

😆

Nä nu muste jag ta och ta ett kvällsbad [...] Kommer klara deadlinen att skicka in senast på söndag.

😄

Jag ska ta ett litet break och om det lirar så lämnar jag också in mitt bidrag på söndag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som är intressant för mig är att jag bara har använt Logic med logics pluggar och samples och dessutom mixat och editerat allt på min laptop med Iphone 5 hörlurar.

Så vi får se hur mitt står sig i jämförelse med resten.

Jag har bara suttit med det typ som idag i bilen upp till Örebro och framför TVn osv aldrig haft tid att ta det till studion där jag har ett (stort) antal fler pluggar och monitorer och lurar och allt där emellan haha.

Någon annan som suttit i liknande situation?

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, tror faktiskt jag skall kunna hinna med det här.

Har suttit (förmodligen för mycket) både igår och idag. Körde sångpaketet idag och som CHAE var inne på så säger jag nog att det var/är krångligast.

Hatar för övrigt att mixa sång, för jag "vet" inte vad som låter bra. 😛

Jävligt kul projekt och klart irriterande låt; skallen vägrar släppa den. 😉

Många tack till Suprapappa och gänget, samt Mah Lazer såklart, för denna roliga utmaning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad dom fulla när dom spelade in gurorna? Det är ju helt jävla rörigt! ..... *suck*

Ja, jag tänkte att det var så trist att spela in i min ensamhet så jag sänke en kvarting och 10 bira innan jag spelade 🙂 ....näe, allvarligt. Jag har nog inte den bästa disciplinen på att hålla ordning på vad jag gjort. Jag städade upp lite bland filerna och lade på något ställe gitarrer med olika ljud på samma spår bara för att begränsa antalet spår. Tänkte att det nog blir mer lätthanterligt men det kanske snarare gjorde det rörigare.

Gurorna låter allt annat än roliga om jag får klaga på något. Men men man får göra det bästa av det hela.

Ja, det är klart du får klaga på det. Jag hade räknat med betydligt mer negativ kritik än vad som framkommit i tråden. Undrar bara av ren nyfikenhet om det är det spel- eller ljudmässiga du inte tycker om...eller bägge kanske? 🙂

Tack igen för allas engagemang. Ska bli sjukt kul att höra era mixar!

Petri

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det ja....ska försöka behärska mig från att använda tråden för att promota mitt band men en liten blänkare måste jag få slänga in......

Ni som vill höra hur låten "ska låta på riktigt" är hjärtligt välkomna till "Skål" som ligger på Lindvallsgatan 11-13 vid Hornstull i Stockholm. Vi spelar där lördag 19/1 och går på rätt tidigt. Livemusiken ska vara tyst kl 22 så vi spelar nog 21.

Studioforum I.R.L:.?? 😉

Eventet på Facebook https://www.facebook.com/events/269083393217863/?suggestsessionid=6647383761357402238

www.skål.nu.space2u.com/?page_id=368&calendar_day=2013-01-19

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det ja....ska försöka behärska mig från att använda tråden för att promota mitt band men en liten blänkare måste jag få slänga in......

Ni som vill höra hur låten "ska låta på riktigt" är hjärtligt välkomna till "Skål" som ligger på Lindvallsgatan 11-13 vid Hornstull i Stockholm. Vi spelar där lördag 19/1 och går på rätt tidigt. Livemusiken ska vara tyst kl 22 så vi spelar nog 21.

Studioforum I.R.L:.?? 😉

Eventet på Facebook https://www.facebook...383761357402238

www.skål.nu.space2u.com/?page_id=368&calendar_day=2013-01-19

Vem ska mixa låten på riktigt? Ett album var tänkt eller? 🙂

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja, jag tänkte att det var så trist att spela in i min ensamhet så jag sänke en kvarting och 10 bira innan jag spelade 🙂 ....näe, allvarligt. Jag har nog inte den bästa disciplinen på att hålla ordning på vad jag gjort. Jag städade upp lite bland filerna och lade på något ställe gitarrer med olika ljud på samma spår bara för att begränsa antalet spår. Tänkte att det nog blir mer lätthanterligt men det kanske snarare gjorde det rörigare.

Undrar bara av ren nyfikenhet om det är det spel- eller ljudmässiga du inte tycker om...eller bägge kanske? 🙂

Det är ljudmässigt jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...