Jump to content
Annons

Vilken dator använder du huvudsakligen? (2011 års upplaga)


Björn Olsberg

Recommended Posts

PC Win7\64.

32bit program.

Uppdaterad hårdvara ligger på bordet i delar och tuffar på.

Intel 2600k 1155 quadcore ,Med tyst Noctua kylare, 1600mhz eller vid belastning 5Ghz 1,48v.

Asus p8p67 pro moderkort.

M-audio 1010lt ljudkort.

5st SSD Corsair Force 60gb i Raid0, 1tb\s, åtkomsttid 0.1 millisekund och knäpptyst, 20w i drift.

HP Smart Array P400, 512MB, batteri backup cache, 8st extra hd

8GB Kingston Hyperx 9-9-9-24 1,65v 1600mhz

Ati 5850\Eye finity 3x24" benq

Corsair 850W nätdel

LG DVD\R SATA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Två PC en med en q6600 + 8 gig minne + två grafikkort och en med en i7 930 + 6 gig 1600 minnen. Den senare med en SSD som med just den kör på 64 bitar (har två OS diskar till i den som kör på 32). Båda kör på OSX 10.6.4 respektive 10.6.6. Kör med Logic pro 8 och express 9, mixbus, reaper reason, add, ezd och fc express. Obs allt = köpta grejor

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

iMac 3,06 GHz Intel Core i3

8 GB RAM-minne DDR3

OS X 10.6.6

Focusrite Saffire Pro 14

Logic Pro 9

Samt en äldre:

PC 1,5 GHz

512 MB RAM

Win 98

M-Audio Delta Audiophile 24/96

Cubase VST 5

För att uttrycka det milt... Macen är snabbare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört PC sedan 1991, men i somras köpte jag min första Mac, en Macbook Pro 15" i7. Jag gillar Logic och Live och Traktor känns mer stabilt i OS X, men tyvärr är operativsystemet ett skämt jämför med Windows 7. Det hade inte gjort så mycket om det enda jag ville göra var musik eller surfa. Men jag är professionell användare, och vill göra allt med min dator. Jag skulle nog lita mycket mer på min Macbook om jag skulle dj:a live, men det gör jag ju nästan aldrig, så det kanske är dags att gå tillbaka till PC igen. Allt fungerar så mycket bättre där... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul enkät!

Jag producerar ihop med en kär gammal vän i och med min Racktone Grace med WinXP, SP3 (denna tingest ska snart rackmonteras i en studiomöbel). 2,32GHz

Cubase 5:an (32bit) ihop med ett Focusrite Saffire Pro 40. Allt lirar ihop och jag har aldrig haft ett enda problem med vare sig dator, program eller ljudkort.

Har så gott som alltid proddat i PC-miljö förutom när jag pluggade i Norrköping. Då blev det uppblandat med Mac och ProTools i studion men jag ansåg att det var för joxigt för mig. Körde iofs PC/Cubase hemma.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Uppdatering: Nuförtiden kör jag Reaper x64 med Windows 7 64-bit på både min stationära dator och min laptop (har skaffat ny stationär dator!). Använder i första hand den stationära datorn till musik, använder laptopen endast om jag är ute och reser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör oftast musiken på en iPad1 i diverse appar som är Core MIDI kompatibla.. Fortsätter med musiken i min Macbook pro 13" 2011. Där snurrar Reason 6.. Sen finslipar jag soundet i ett annat rum där det stå en gammal Dell 9200 med win XP och Steinberg WaveLab 6. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...