Guitar_star_89 (oregistrerad) Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Hejsan tjena! Jag tor de flesta som Àr aktiva pÄ forumet vet vad jag menar nÀr jag sÀger att ett fÄtal personer med en envist taggig attityd och en fruktansvÀrt dÄlig social kompetens skrÀmmer ivÀg och/eller trÄkar ut de hÀr pÄ forumet som faktiskt vet saker och ting. Jag har funderat pÄ vad man kan göra Ät detta och förstÄr att det Àr svÄrt att skÀrpa regler mot det dÄ det hela blir upp till moderatorerna pÄ forumet att tolka vad reglerna sÀger. Mitt förslag dÀr emot Àr att man börjar anvÀnda för- och Efternamn som anvÀndarnamn pÄ forumet! Detta har ett annat forum gjort som jag Àr aktiv pÄ, just för att folk ska stÄ för det man sÀger och ta konsekvenserna. Detta har medfört ett mycket lugnare och seriösare klimat pÄ forumet. SjÀlv Àr jag trött pÄ att forumstrÄdar flyter ut i sanden pÄ grund av folk som bara vill retas och tetas! Ha D / Erik Arvidsson
Farmer Boy Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 LÄter bra tycker jag! /Jörgen WÀrnström
Valle Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 (redigerat) Fjantigt förslag! Man kan stÄ för vad man sÀger Àven med nick, sÄ lÀnge man tillför forumet nÄgot vettigt. Signaturer brukar duga mer Àn vÀl om man vill "efterforska", eller "hintar" i diverse inlÀgg. Dessutom: en som heter Erik Johansson kan likvÀl leva svin hÀr pÄ forumet utan problem, medan personer med unika blattenamn som Valentine Pecovnik i princip mÄste lÀsa igenom sina inlÀgg tre tusen gÄnger innan de "submittar". Edit: fel trots genomlÀsningen... Redigerat 15 februari 2011 av Valle 3
aROCKER Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Fjantigt förslag! Man kan stĂ„ för vad man sĂ€ger Ă€ven med nick, sĂ„ lĂ€nge man tillför forumet nĂ„got vettigt. Signaturer brukar duga mer Ă€n vĂ€l om man vill "efterforska", eller "hintar" i diverse inlĂ€gg. Dessutom: en som heter Erik Johansson kan likvĂ€l leva svin hĂ€r pĂ„ forumet utan problem, medan personer med unika blattenamn som Valentine Pecovnik i princip mĂ„ste lĂ€sa igenom sina inlĂ€gg tre tusen gĂ„nger innan de "submittar". Edit: fel trots genomlĂ€sningen... JassĂ„ det Ă€r sĂ„ du heter...kĂ€nde pĂ„ mig att det var nĂ„t som inte stĂ€mde!đ HĂ„ller med dig, nick bör rĂ€cka, lite kul med att inte riktigt veta vad det Ă€r för kompetens.âșïž
oioioi Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Vad hindrar mig att öppna ett konto dÀr jag kallar mig Erik Johansson eller Valentine Pecovnik?
Valle Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Vad hindrar mig att öppna ett konto dĂ€r jag kallar mig Erik Johansson eller Valentine Pecovnik? Well, i det ena fallet hade jag hört av mig till dig och frĂ„gat vad i helvete du trodde att du höll pĂ„ med... đ 1
Claes Holmerup Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Kan inte lĂ„ta bli att kommentera att det Ă€r lite lustigt att ett sĂ„dant föslag kommer frĂ„n nĂ„gon som INTE anvĂ€nder sitt namn som nick... đ 1
Umemagnus Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 (redigerat) Nick eller inte, det viktigaste Ă€r vĂ€l att inte gĂ„ igĂ„ng och argumentera mot uppenbara knĂ€ppgökar... Eller, snarare, valda delar av deras inlĂ€gg. Man fĂ„r tĂ€nka som nĂ€r man ska prata med skrikiga och gnĂ€lliga ungar; Om man skriker Ă€nnu högre, sĂ„ eskalerar det bara... BĂ€ttre att tala lugnt och sansat och sen vĂ€nta tills dom skrikit klart, det Ă€r inte alltid lĂ€tt för barn att förmedla sina kĂ€nslor pĂ„ ett, i vuxnas ögon, civiliserat sĂ€tt. đ Edit; Vill inte outa mig, sĂ„ jag visar bara mitt efternamn Umemagnus Holmström Edit2; ...fanken.. Redigerat 15 februari 2011 av Umemagnus
nattvaktaren Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 VĂ€lkommen till studios forum, Erik! /Anne Ahl 1
Farmer Boy Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Well, i det ena fallet hade jag hört av mig till dig och frĂ„gat vad i helvete du trodde att du höll pĂ„ med... đ Dagens bĂ€sta sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt!
Frekvensspektrumanalysator Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 nu har jag hÀngt hÀr ett tag och insett att det inte alls Àr det seriösa forum jag trodde att det var. man fÄr helt enkelt inse att sverige Àr ett alldeles för litet land för att det ska finnas tillrÀckligt mycket kompetent folk för att ens fylla upp detta forum. finns ett par stycken som verkar veta vad dom snackar om, resten verkar vara lite vÀl upptagna med att berÀtta för oss andra om vilken stor kuk dom har. och för mig, som inte gÄr igÄng sÄ mycket pÄ stora kukar Àr det tÀmligen ointressant, och nu gÄr det ganska automatiskt nÀr jag skrollar förbi dom hÀr mÀnniskornas jubelidiotiska kÀbbel/svammel om deras för Àmnet helt ovidkommande inlÀgg. 2
Valle Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 och för mig, som inte gÄr igÄng sÄ mycket pÄ stora kukar Àr det tÀmligen ointressant Citat till salu: Första... andra...
Hellpig Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 (redigerat) Well, i det ena fallet hade jag hört av mig till dig och frĂ„gat vad i helvete du trodde att du höll pĂ„ med... đ Vad har du egentligen mot Erik Johansson, Valle?! đ Troll och elakingar finns ju pĂ„ alla forum/communities, för att inte tala om alla anonyma s.k. haters. Jag tycker det görs ett hyfsat jobb för att rensa det vĂ€rsta hĂ€r pĂ„ Studios forum men samtidigt anser jag att man fĂ„r tĂ„la lite sĂ„nt pĂ„ nĂ€tet. Det Ă€r inte slutet pĂ„ vĂ€rlden som vi kĂ€nner den! đ Och det lĂ€ttaste/bĂ€sta sĂ€ttet att hantera dem Ă€r egentligen bara att ignorera dem... ingen brasa fortsĂ€tter brinna utan brĂ€nsle. Redigerat 15 februari 2011 av Hellpig "inte" kan vara viktigt för att visa vad man menade... 1
Valle Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Vad har du egentligen mot Erik Johansson, Valle?! đ Njae... Jag gjorde bara en blixtresearch och kom fram att Erik respektive Johansson var Sveriges vanligaste namn idag (separat, inte nödvĂ€ndigtvis i kombination). HĂ€pp!
Borghild Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Mitt förslag dÀr emot Àr att man börjar anvÀnda för- och Efternamn som anvÀndarnamn pÄ forumet! Detta har ett annat forum gjort som jag Àr aktiv pÄ, just för att folk ska stÄ för det man sÀger och ta konsekvenserna. Detta har medfört ett mycket lugnare och seriösare klimat pÄ forumet. Ah, kan det möjligen vara forumet jag avstod frÄn att registrera mig pÄ nÀr jag insÄg att jag var tvungen att ha en skylt i pannan med namn, adress och telefonnummer dÀr bara för att komma Ät att stÀlla nÄgra enkla frÄgor? Man löser inte problem genom att förvÀgra mÀnniskor rÀtten till intregritet.
therocker Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Hejsan tjena! Jag tor de flesta som Àr aktiva pÄ forumet vet vad jag menar nÀr jag sÀger att ett fÄtal personer med en envist taggig attityd och en fruktansvÀrt dÄlig social kompetens skrÀmmer ivÀg och/eller trÄkar ut de hÀr pÄ forumet som faktiskt vet saker och ting. Jag har funderat pÄ vad man kan göra Ät detta och förstÄr att det Àr svÄrt att skÀrpa regler mot det dÄ det hela blir upp till moderatorerna pÄ forumet att tolka vad reglerna sÀger. Mitt förslag dÀr emot Àr att man börjar anvÀnda för- och Efternamn som anvÀndarnamn pÄ forumet! Detta har ett annat forum gjort som jag Àr aktiv pÄ, just för att folk ska stÄ för det man sÀger och ta konsekvenserna. Detta har medfört ett mycket lugnare och seriösare klimat pÄ forumet. SjÀlv Àr jag trött pÄ att forumstrÄdar flyter ut i sanden pÄ grund av folk som bara vill retas och tetas! Ha D / Erik Arvidsson Ingen vidare idé....
stratsvante Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 FÄr jag vÀlja att avstÄ, jag gillar inte mitt namn, det Àr lÄngt och jobbigt att skriva!
kardo Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 (redigerat) Hejsan tjena! Jag tor de flesta som Àr aktiva pÄ forumet vet vad jag menar nÀr jag sÀger att ett fÄtal personer med en envist taggig attityd och en fruktansvÀrt dÄlig social kompetens skrÀmmer ivÀg och/eller trÄkar ut de hÀr pÄ forumet som faktiskt vet saker och ting. Jag har funderat pÄ vad man kan göra Ät detta och förstÄr att det Àr svÄrt att skÀrpa regler mot det dÄ det hela blir upp till moderatorerna pÄ forumet att tolka vad reglerna sÀger. Mitt förslag dÀr emot Àr att man börjar anvÀnda för- och Efternamn som anvÀndarnamn pÄ forumet! Detta har ett annat forum gjort som jag Àr aktiv pÄ, just för att folk ska stÄ för det man sÀger och ta konsekvenserna. Detta har medfört ett mycket lugnare och seriösare klimat pÄ forumet. SjÀlv Àr jag trött pÄ att forumstrÄdar flyter ut i sanden pÄ grund av folk som bara vill retas och tetas! Ha D / Erik Arvidsson Dummaste jag har hört ner pÄ sandlÄdenivÄ. Ha D/ "Charlie Chaplin" Redigerat 15 februari 2011 av kardo
oioioi Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 (redigerat) Glöm det... Redigerat 15 februari 2011 av oioioi
Hellpig Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Njae... Jag gjorde bara en blixtresearch och kom fram att Erik respektive Johansson var Sveriges vanligaste namn idag (separat, inte nödvĂ€ndigtvis i kombination). HĂ€pp! Vad befalls! Missuppfattar du mig med avsikt, din slyngel??? đ 1
Signia Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 BÀsta sÀttet att handskas med provokatörer pÄ ett sÄnt hÀr forum, tror jag Àr som UmeMagnus sÀger. Om nÄgon provocerar, sÄ mÀrker man ju att denne gör sÄ. Man vet vad denne gör, sÄ det Àr bara sluta mata trollet. Men pÄ samma gÄng Àr det precis sÄ som mÄnga trÄdar dör ut. Om nÄgon gÄr in med syrligt eller rentav pestigt tonfall, sÄ mÀrker övriga varÄt stÀmningen drar, och tappar sugen, suckar för sig sjÀlv liksom, och trÄden - som annars kunnat vara en sund, konstruktiv och hjÀlpfull sÄn - dör ut. Och om en provokatör Àr den förste som skriver inlÀgg i nÄgons trÄd, sÄ drar han ibland med sig andra lÀsares tankegÄngar i samma riktning, att han sÀtter agendan liksom. Jag Àr ny, men sett det hÀnda en del redan. Alternativen, Àr att lÄsa forumet för icke godkÀnda medlemmar, eller att moderatorerna hugger betydligt hÄrdare (Àn de gör nu) mot destruktiva element, och raderar. Men inget av dom tvÄ verkar vara studioforums anda, sÄ .. dÄ tycker jag UmeMagnus förklaring Àr den enda vettiga, hittills. Man borde kanske skylta med att det Àr den andan som förvÀntas, för framtida nykomlingar, sÄ de förstÄr vad som gÀller, sÄ inte alla trampar i samma grop hela tiden.
djbolton Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Njae... Jag gjorde bara en blixtresearch och kom fram att Erik respektive Johansson var Sveriges vanligaste namn idag (separat, inte nödvĂ€ndigtvis i kombination). HĂ€pp! Va??? sĂ„ medelsvensson heter egentligen Johansson vafalls???đČ Jag tycker att man skall nonchalera alla forumtroll redan innan trĂ„darna spĂ„rar ur. En namnregistrering leder bara till att flera kunniga forumister som önskar vara anonyma, hoppar av. Johan Robert Eriksson Gitarrist, sĂ„ngare, covermusiker pĂ„ Ă land.
Valle Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Vad befalls! Missuppfattar du mig med avsikt, din slyngel??? đ Ja, sĂ„dĂ€r pĂ„ ett lite snitsigt sĂ€tt đđ HĂ€pp!
Valle Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Om nĂ„gon provocerar... ... sĂ„ fĂ„r man, innan man börjar blĂ„sa i varningstrumpeterna, ta sig en funderare pĂ„ om det verkligen Ă€r sĂ„ jĂ€vla provocerande, eller om det helt enkelt Ă€r nĂ„got personligt som att man inte tĂ„l kritik och/eller "tillrĂ€ttavisning" eller avskyr nĂ€r andra har annan uppfattning Ă€n en sjĂ€lv. đ 1
Guitar_star_89 (oregistrerad) Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 KĂ€nner mig nedröstad đ Bra diskussion emellanĂ„t dock! Tar Ă„t mig đ
madeinroad79 Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 KĂ€nner mig nedröstad đ Bra diskussion emellanĂ„t dock! Tar Ă„t mig đ he..he..he.. lĂ„t tanterna tjaffsa, dom e som morsan, fast lite hĂ„rigare bara HA...HA...HA..HA 2
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.