Jump to content
Annons

Inför "Aktiveringsperiod" för nya användarkonton


Valle

Recommended Posts

Annons

Det är dags att Studio Forum inför en sorts "aktiveringsperiod" under vilken ett nyregistrerat konto inte kan användas till annat än att söka/granska inlägg. För det blir jävligt fjantigt när ovanstående kan ske.

Bläh och fy fan!

nnjaaaa..

vissa gånger behöver man ett svar akut och då är det ju bra att det går att slänga in en fråga på en gång. (om man är ny)

men på andra sidan slipper man många "hjälp mig köpa ljudkort" frågor. eftersom dom är tvungen att kika runt före dom kan slänga in ett inlägg.

forumet kanske borde få en bättre sökfunktion eftersom många (som jag uppfattar det) har svårt för att söka i forumet. även jag har sökt många gånger och blivit galen på grund av de träffar man får.

jag vet att jag läst informationen förut men ändå hittar inte sök funktionen det. det känns fruktansvärt tråkigt att behöva vända sig till en annan sökmotor för att få en vettig träffar.

hur som helst är det fruktansvärt lågt av den andre att skriva nå sådant. nu vet jag ju inte vad det var eller handlar om. och är ganska ointresserad. men let's face it Valle. du är duktig på att hålla låda och det är ine många gånger du kommer med något vettigt...... men hur som helst... inte bra...

(ursäkta alkoholen)

Link to comment
Dela på andra sajter

men let's face it Valle. du är duktig på att hålla låda och det är ine många gånger du kommer med något vettigt... (...)

(ursäkta alkoholen)

Ja, det ligger nog en sanning i att mina inlägg sällan levererar något vettigt eller intressant.

Inte ens när jag är påverkad av alkohol.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Är drängens konto kapat av denna någon vars namn vi ej nämner? Eller, är någon annans det? Jag kan inte lita på någon längre.

"Him Who Is Not to be Named" WTF, har forumet gått och blivit en Lovecraftroman nu plötsligt? Bara sådär..? 😮

Skämt åsido; det är trist när det ska bli löjligt. Visst får man ta lite skit då och då, men det är ju trist som fan att det ska behöva gå överstyr på det där sättet.

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
  • 6 månader senare...

Vad händer...Har Neutrik rockat lös igen...ursäkta vart ni förvillade, mer känd som Analogfreaken!?

Har inte varit här på ett tag, stöter på denna tråd och blev liksom slungad bakåt till ca 2009.

Han börjar faktiskt få legendstatus i mina ögon snart, muahaha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bumpar tråden lite försiktigt.

Hade varit kul om även någon moderator/admin kom med synpunkter i frågan om "aktiveringsperiod".

+1

Sista repan vederbörande har gjort här är under nicket Kulturell Figur, vilket är ett skämt bara det. Antar att han är avstäng ett tag nu gen.

...å andra sidan vet man aldrig vilken pseduonym han gömmer sig bakom "Guitar girl" är väl bara ett nick i mängden antar jag. Men som sagt; lugnet är någorlunda återställt.

Tills vidare... 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Den som vill ställa till oreda kommer inte stoppas av en aktiveringsperiod på en vecka. Tyvärr är jag rädd att det leder till fler frågor och mer förvirring för nyanlända, än vad det skulle ge i fråga om färre påhopp.

Jag hade önskat att medlemskapet skulle vara knutet till personnummer, och att ingen skulle kunna gömma sig bakom ett anonymt medlemskap. Jag anar att det skulle leda till att många medlemmar försvann, och att den samlade nivån på diskussionerna för de som valde att stanna kvar, kunde få höjas.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Eh? Okej... det gav mig inte så mycket. Tror jag tittar lite på den här equalisern så länge.

Det handlar om folk som skapar flera konton i ett forum för att "diskutera" med sig själva, kunna angripa sina antagonister från flera konton och få medhåll från "andra". Väldigt underligt beteende, men tyvärr förekommer sådant då och då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om folk som skapar flera konton i ett forum för att "diskutera" med sig själva, kunna angripa sina antagonister från flera konton och få medhåll från "andra". Väldigt underligt beteende, men tyvärr förekommer sådant då och då...

Va? Skämtar du? "Hujeda mig" som Maud Hansson sa

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här forumet känns ibland lika intresserat av musik, som supportrar är av fotboll och AFA-aktivisterna är av politik...

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

kommer ihåg när jag reggade mig här för första gången.

hade hängt här ett tag men hade precis fått ihop de sista bitarna till hemmastudion,

det som till sist gjorde att jag reggade mig var att jag hade frågor som ja inte hittade svaren på.

och just en specifisik fråga som gjorde att jag reggade mig just då.

hade vatt väldigt frustrerande att mötas av en veckas väntan med en brinnande fråga på lut.

sen har stormogulen rätt att det lär inte hindra trollen.

sätter man sig och gör ett helt nytt konto bara för att smutskasta en annan medlem så är man nog så förbannan att en veckas väntan inte hindrar en.

sen kan jag ju tycka att bli så förbannad för vad som skrivs på ett forum att man utövar personlig hämnd är lite löjligt, men men.

en del är väl känsligare än andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför blir det så ofta såhär? En vanlig tråd kan liksom spricka ut i värsta argumentet för ingenting... Släpp grejer och gå vidare istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

herrejävlar vad det går överstyr här.

nårra syn punkter här.

1. Henber, det var faktiskt du i detta fallet som hoppade på valle, i denna tråd.

2. Valle, du "Vallade" ur lite väl, henber mena egentligen bara att man vet aldrig vilka som kan sätta sikte på dig för dom känner sig överkörda, och att där finns galningar där ute är ju inget nytt.

3. Ogat, MBBAD, du kan ju pröva att va din rediga avatar och ta en disskussion med valle istället om han stör dig så jävla mycke, att bytta till anonymt konto och jämföra folk med breivik, är bara patetisk och löjligt. man kan fortfarande respektera en annan människa trots meningsskiljaktigheter. men där är ingen som respekterar en fegis som häver ur sig massa trams på ett anonymt konto.

sist men inte minst, det känns som den här tråden blev lite av en ventilation av saker som legat på lut ett tag. nu har jag inte vatt med jättelänge här på forumet, men min bild av valle är att han säger vad han tycker och tänker i alla lägen, oavsett om det kanske inte är i led med andras tycke. men tycker ändå valle oftast är lätt och tas med. vill valle kriga så kriga tebax då. man kan ju faktsikt kriga med god ton.

sååååå för att sammanfatta till alla:

19112505.jpg

glad midsommar i efterskott på er.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Nya medlemmar blir pinsamma när de skjuter salvor i deras första inlägg och går till lite personangrepp. MBBAD ibland 😳

Jag är för en aktiveringsperiod eller en annan slags registrering av medlemsskap. De tekniska lösningarna får Olsberg och de andra fila på.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Shitheads kommer alltid att finnas i alla communities vare sig dom aer pa internet eller IRL. Folk som sitter och skapar konton foer att stoedja sina egna inlaegg har foer mycket tid oever och en aktiveringsperiod skulle enligt mig inte loesa det hela. Ignorera skiten aer vael det som funkar baest, fast ibland aer det fan inte laett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...