Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tjena ! Kul att du tar upp det..

Man skulle nog kunna Àta vad som helst som finns tillgÀngligt:)

Jag sjÀlv har alltid snus och kaffe med bryggare pÄ vÀnster sida och sedan Àr nötter jÀvligt bra, de kladdar inte och man fÄr inte samma sorts fett som med chips.

En grej som fÄr mig att hÄlla humöret uppe Àr dock vi sidan av datorn men att lira en kvarts Fifa 11 pÄ Ps3 Àr sjukt underskattat.!Fördelen: su fÄr tÀnka pÄ nÄgot annat och du hittar lÀttt nya fel efter pausen. Nackdelar: Du Kommer lÀtt in pÄ att spela lite lÀngre, sÄ det gÀller att bestÀmma sig att bara sitta en kvart tex.

Whiskey Àr ocksÄ en favorit men dock bara nÀr jag sitter och skriver text eller musik, ej vid lÀngre tids mixning. För det har en avslappnande effekt som man inte vill ha.

Rundberg

Postat (redigerat)

????

Äter frukost, lunch och middag.. Är sĂ„klart vegetarian..

Har alltid en prilla nÀr jag mixar.

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Postat

Faktiskt nÀstan aldrig nÄgonting alls. Men det kan nog ha med stÀmningen att göra. Sitta och knapra och sippa kÀnns tuffast och mysigast sent pÄ kvÀllen, och dÄ kan jag inte sitta och mixa för dÄ stör jag grannarna. De grejer jag faktiskt kan göra pÄ kvÀllen (typ klippa och klistra grejer) Àter jag gÀrna nÄt till eller sitter med en Orangina eller nÄt, dÄ kÀnner man sig hÀftig och underground.

• Gilla 1
Postat

Mineralvatten frÄn en kalkhaltig kÀlla Àr nummer ett.

Vill jag vara segerviss blir det skumbilar.

Banan Àr inte dumt.

Fiberskorpor med mjölk.

Postat
  On 2010-11-21 at 22:34 sa monger:

Prillan Àr riktigt skön och det Àr verkligen en skön kÀnsla att jobba med! Bryr ni er om beroendet, att ha en last, nÄgot som man kanske aldrig kommer bli av med?

Kaffe Àr optimalt pÄ dagen, men sitter ofta pÄ kvÀllarna och avstÄr dÄ helst. Kan dÄ lÀtt fÄ en rastlös kÀnsla dÄ jag Àr van att ha en kopp bredvid mig.. PS3-pauser lÀt som en bra idé! Det Àr kanske just lite variation man Àr ute efter?

Efter att ha lÀst ett antal artiklar om kÀnda producenter och lÄtskrivare som har anvÀnt tv-spel som avstickare tÀnkte jag att ha tv-spelet nÀra till hands kanske var grejen för att fÄ den mest effektiva arbetstiden och kvalitén. Jag har nu jobbat intensivt pÄ tvÄ lÄtar i en veckas tid och jag kan sÀga att du behöver pauser! Oavsett om det Àr at gÄ ut o gÄ eller om det Àr att bara spela Fifa pÄ ps3:et.

Det har funkat utmĂ€rkt, köpte Ps3:et bara för att testa idĂ©en och jag kommer att fortsĂ€tta med det 🙂

Postat

Lysande trÄd!

NÀr jag mixar/spelar in blir det i princip ingen fast föda förutom en pizza eller liknande mitt pÄ dagen. Kaffe dÀremot... Har en kaffemaskin sÄ man behöver aldrig vÀnta pÄ att det ska bli klart :rolleyes: 10+ koppar pÄ en dag e mer regel Àn undantag. Sitter jag bara och skriver sÄ Àr det inte ovanligt att jag Àven knaprar i mig lite nötter, vindruvor eller nÄn riktigt mörk choklad typ 90% kakaohalt.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Äter ingenting nĂ€r jag jobbar med musik.

Det Ă€r vĂ€l en vana frĂ„n förr, dom flesta studios gillar inte att man sitter och kletar med mat och dricka i kontrollrummet. Blir sĂ„ dyrt om olyckan (Ted Åström hette han eller?) skulle vara framme. Dessutom brukar jag vara sĂ„ koncentrerad att jag ofta glömmer av att ta paus och kĂ€ka.

Redigerat av drloop
Postat

Sitter jag 100 % koncentrerad i en mix, inspelning eller produktion sÄ glömmer jag lÀtt bort att Àta.

SÄ vissa perioder blir det max ett mÄl mat om dagen oftast vÀldigt sent pÄ kvÀllen/natten, dock skulle jag inte klara mig utan mitt kaffe.

drloop (oregistrerad)
Postat
  On 2010-11-22 at 08:15 sa Piccazzo:

Sitter jag 100 % koncentrerad i en mix, inspelning eller produktion sÄ glömmer jag lÀtt bort att Àta.

SÄ vissa perioder blir det max ett mÄl mat om dagen oftast vÀldigt sent pÄ kvÀllen/natten, dock skulle jag inte klara mig utan mitt kaffe.

Kaffet glömde jag... 🙂

Postat

Vid prylarna sĂ„ Ă€r jag inne pĂ„ samma som drloop. Man Ă€r van vid att man inte fick Ă€ta i kontrollrummen eller inspelningsrummen nĂ€r man jobbade i andras studior, sĂ„ det har nog blivit en vana. Även om en kaffekopp kan slinka in ibland. Annars Ă€ter jag inget sĂ€rskilt. Ser till att jag fĂ„r en stadig frukost, lite frukt under dagen, samt ett riktigt mĂ„l mat framĂ„t kl 17.

MVH

Anders

Postat

Det Àr viktigt att Àta akustisk mat, annars mixar man dÄligt.

Tonfisk Àr bra t ex.

/Omni

• Gilla 1
Postat

Aldrig nÄgon fast föda. I övrigt Coca-Cola eller en kopp te.

Ska man kĂ€ka sĂ„ Ă€r det bĂ€ttre att gĂ„ ifrĂ„n helt en stund - för det Ă€r ju ganska meningslöst att lyssna kritiskt medan man tuggar pĂ„ nĂ„got, eller hur...? 😉

Postat

Om det Àr tidsödande jobb som Àr pÄ gÄng, sÄ Àr det Ànnu viktigare med korta pauser dÄ och dÄ - sÄ att man ocksÄ vilar öronen mellan varven...

Rensa ocksĂ„ öronen ibland genom att lyssna pĂ„ nĂ„got helt annat, sĂ„ att du inte blir fartblind... 😉

Postat (redigerat)

Äter inte just nĂ€r jag mixar.

Annars Àter jag bara vegetariskt, gÄr Ät mindre energi för kroppen att processa

maten och Àr ju rÀtt sÄ nyttigt.

Snus och kaffe kan ju vara bra (fast inte sÄ nyttigt! - men gött).

Ps: socker borde förbjudas.

Redigerat av Sleap
  • Gilla 1
Postat

Jag körde hĂ„rt pĂ„ lösgodis/fikabulle- prylen förut, men nĂ„gra extrakilon senare har jag gĂ„tt över till sockerfria tuggummin istĂ€llet. Knappt nĂ„gra kalorier och hĂ„ller mig vaken och alert! Åsso kaffe förstĂ„s :-)

Postat
  Citat
Ni som inte Ă€ter mycket, blir det inte lĂ„ngrandigt och tröttsamt efter ett tag? Är det pauser som gĂ€ller?

Personligen blir jag ibland sÄ inne i det jag gör att jag helt enkelt glömmer bort att Àta + att Kaffe & Prince Àr mycket hungerdÀmpande.

Postat (redigerat)

Jag kommer inte ihĂ„g var jag hörde det första gĂ„ngen; men beskedet var att man av nĂ„gon anledning arbetade sĂ€mre pĂ„ "mĂ€tt mage" Ă€n tvĂ€rtom, vilket ocksĂ„ verkade stĂ€mma in pĂ„ mig. SĂ„ det har blivit en vana att — inte bara undvika smĂ„snaskande vid "bordet" — inte överdriva intag av fast föda under produktionsarbetet/passet.

Flytande gÄr dÀremot bra, som t.ex. (mineral)vatten, drickyoghurt och alkohol.

Redigerat av Valle
Postat

Jag tillhör ju de som aldrig fÄr tid över förrÀn sena kvÀllar, och enda förtÀringen dÄ Àr alkohol och inget annat. (Oftast öl.)

Postat

sjÀlv köra man pÄ frukt och mjölk som snack. komponserar det med frukost lunch och middag. fast sitter man inne i nÄgot stort blir det inte mycket i magen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.