Jump to content
Annons

Vilket är världens läskigaste instrument?


Rabieshund

Recommended Posts

Annons
BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Tamburin kan va fint och jag använder det ofta, men att sololyssna det jävla instrumentet är fruktansvärt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Säckpipa!

He he... VISSTE att någon skulle nämna säckpipa! Det är som med lever; det bara är inte gott, även om man aldrig har ätit lever. Men visst, som soloinstrument kan det bli lite gällt efter en stund. Men när en hel jävla kår sätter igång så tycker i alla fall jag att det blir jävligt o-läskigt maffigt.

Aaaaaanyway:

Jag kan tyvärr inte komma på ett "läskigaste" instrument. Däremot ruttnar mina öron varje gång jag hör ett s.k. musettedragspel i andra sammanhang än typisk folkmusik, tyrolermusik o.d, där det i allra högsta grad gör sin rätt (min pappa var dansbands- och folkmusiker och kunde verkligen dra igång med dragspel). Som exempel kan jag säga att jag gillar Country Rock en hel del, men just i den genren ska då ofta envisas med att trycka in det där jävla dragspelet, och då låter det sååå läskigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Saxofon....., eller dom flesta blåsinstrument som ligger och tar upp minnesbanker på alla synthar helt i onödan...., vedervärdigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt spelad viola eller fiol borde väll kunna få den mest härdade att må lite illa?

Pallade inte leta så mycket på youtube men

(men jag saknar den vassa och vidriga diskanten).

Cheers!

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Cello: Har en vemodig karaktär som lämpar sig bra till nedstämdhet.

Kyrkorgel: För att vi förknippar det med kyrkan ur ett ockult perspektiv.

Lite ostämt piano spelat främst i de övre oktaverna: Låter läskigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det läskigaste instrumentet jag har spelat på själv var nog en gammal tramporgel som stod i ett övergivet hus. Alla tangenter var nertryckta så när man började trampa lät allt på samma gång. Hur läskigt och coolt som helst! Icke trasiga tramporglar är ju annars inte speciellt läskiga..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det läskigaste instrumentet jag har spelat på själv var nog en gammal tramporgel som stod i ett övergivet hus. Alla tangenter var nertryckta så när man började trampa lät allt på samma gång. Hur läskigt och coolt som helst! Icke trasiga tramporglar är ju annars inte speciellt läskiga..

Ah, nått som är riktigt coolt är att på en kyrkorgel stänga av luften när man trampar ner en skön baspedal... Då suckar orgeln så man tror döden står bakom axeln på en. Lämplig "halloween-effekt" om ni spelar i en kyrka nån gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nissen har kallar detta instrument "a monster.."

Ganska lurigt att ta med sig pa bussen ocksa....

S

Ska vi ner i dom frekvenserna så finns det en hel värld av underbara sublontrabas instrument. Här får du en samlingsida med länkar:

http://www.contrabass.com/pages/frequency.html

Min favorit är nog octobassen:

http://www.youtube.com/watch?v=2WVT321LSUc

Redigerat av Desecrated
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...