Jump to content
Annons

Lurad av Thomann.de? ADAM A7x


Bass

Recommended Posts

Tjenare

Beställde hem ett par Adam A7x från Thomann.de

Blev jääävligt förvånad när ena lådan ser helt ny ut, och andra lådan ser ut att ha varit upppackad ett gäng gånger. Alltså manual som är väääldigt genomläst, låda som är trasig omtejpad, söndrig och allmänt ovårdad.

Sen kollar jag på högtalaren.. dammig i diskanten.. dom hade glömt att torka av den där... lite fettfläckar.

Helvete.. jag betalade för nya saker, ska man inte räkna KALLT med att få nya A7or då????

Sitter och skriver ett jäkligt argt mail nu.

Gissa om man kommer sitta och fundera på varför folk har skickat tillbaka ena lådan för.... Har inte hunnit lyssna då jag gör om i rummet. Men jag hann bli lack ändå =/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kontakta dem och begär att få en ny i utbyte för den begagnade - eller att få prisavdrag för att du har fått en begagnad.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar vara samma längd på nätkablarna - men vill man ha olika så kostar en nätkabel inte så många tior, så det går alltid att lösa. 🙂

Om du hade snackat med någon svensk handlare, så kunde du nog ha fått ett pris som åtminstone ligger ganska nära Thomanns, men det är ju en annan fråga... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamän precis, känns som något misstag bara. Enligt alla jag hört som handlat där så ha de varit väldigt seriösa med sina leveranser och sin service när det gäller att returnera saker. Läs bara trådarna som finns på forumet, inte mycket annat än lovord.

Hoppas det löser sig för dig.

Mvh Mempho

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen med thomann är att dom verkar slarva rätt mycket med sånt, ag har många gånger fått defekta varor och liknande. Däremot är dom väldigt villiga att byta ut varorna snabbt och enkelt, men visst kunde det ju ändå varit enklare att bara dubbelkolla från början..

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit happens som man brukar säga.

Nästan alltid hör man bara om problemen. Själv har jag bara positiva erfarenheter, har nog handlat 15 gånger där.

Så maila och beskriv problemet.

Min känsla är att de företag man efter hand kommer tycka bäst om är de som löser alla problem smärtfritt.

// Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

😊 Jag har mailat dom och inväntar svar.

Jag har bara jääääävligt svårt att se hur detta bara råkar hända. Det finns lixom inte en chans att man rååååkar skicka ett nytt paket och ett paket som ser ut och ha blivit vandaliserat av arga skogshuggare. Jag har annars väldigt goda erfarenheter av Thomann, men tror absolut att de skickade dessa medvetet och "HOPPAS" att man inte orkar med att reklamera bara den ena.

Är bara så jäkla besviken. Jag gör själv fel och tycker själv att jag har god tolerans när det gäller det mesta, men jag hatar verkligen när man medvetet försöker blåsa folk. Och med lite distans så känner jag fortarande att det måste varit just medvetet.

Har inte pröjsat för nå B-stock heller ..

Jaja.. får se vad de säjer. Råkade nog skriva mailet när jag var som mest förbannad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja.. får se vad de säjer. Råkade nog skriva mailet när jag var som mest förbannad.

Been there, done that.

Mina monitorer var också använda, och den ena fungerade inte ens då jag kopplad in den, och då köpte jag ändå från affär. Mejlade på kvällen ett ilsket brev, vilket jag efter ett tag insett kanske var lite väl otrevligt. Man borde ha karantän på en timme på ilskna mejl. (Och alkolås på datorn!)

Hur som helst fick jag ett ödmjukt svar där de bad så mycket om ursäkt och inte kunde förklara vad som hänt. Nya monitorer fick jag hämta ut. Helt nya den gången.

Troligtvis löser det sig lika bra för dig! Returrätt har du hur som helst, så i värsta fall har du torskat returkostnaden och kan i fortsättningen använda andra leverantörer.

Redigerat av oioioi
Link to comment
Dela på andra sajter

Mejlade på kvällen ett ilsket brev, vilket jag efter ett tag insett kanske var lite väl otrevligt.

Hur som helst fick jag ett ödmjukt svar där de bad så mycket om ursäkt och inte kunde förklara vad som hänt. Nya monitorer fick jag hämta ut.

alldeles precis rätt avvägt otrevligt låter det som

vi är så jävla måna om att uppfattas trevliga i det här landet så vi biter oss själva i den berömda svansen

i sverige ses ilska som ett sjukligt tillstånd medans i övriga världen klassas den som en känsla bland alla andra som liksom övriga oftast har en giltig grund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker snarare det är tvärtom. Jobbar själv i butik, och folk blir verkligen överdrivet förbannade så fort någon råkar göra nåt litet fel. Då ska det kompenseras hit och dit och mysas med kunden. Alla tar allt personligt också. Om varan pajat så är det butikens fel och butiken pajade den via fjärrkontroll bara för att jävlas med just den kunden.

Till trådskaparen skulle jag nog vilja säga, att om de verkligen velat lura på dig en b-vara hade de knappast skickat en som så uppenbart var en b-vara. Det är helt enkelt ett misstag. Visst, det är tråkigt när sådant händer, men det kommer givetvis lösa sig för dig. Det finns ingen anledning att vara otrevlig innan du gett dem en chans att rätta till sitt misstag.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)

Till trådskaparen skulle jag nog vilja säga, att om de verkligen velat lura på dig en b-vara hade de knappast skickat en som så uppenbart var en b-vara. Det är helt enkelt ett misstag. Visst, det är tråkigt när sådant händer, men det kommer givetvis lösa sig för dig. Det finns ingen anledning att vara otrevlig innan du gett dem en chans att rätta till sitt misstag.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Haha! Thomann tjänar du så mycket på att vara "Tysken" I våra ögon, så de borde vara tillmötesgående med tanke på all den goda PR vi användare bidragit till på detta forum. Det är ju få som klagat på dem här (så vitt jag vet) så jag hoppas och tror att du kommer bli nöjd med den lösning de kommer erbjuda dig.

Lyckatill

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan.

Har nu haft kontakt med Thomann. Kul att de har svenskar som jobbar där. Enklare med kommunikationen då så klart.

Blev lite fjantigt detta.. men jag kan fortfarande inte tycka att det är ok, hur mycket jag än försöker =)

Har sån lust att visa mailet som är hyffsat lustigt. Men jag är inte ute efter att hänga ut Thomann, de kommer nog göra allt som går för att lösa detta.

Men det finns ju saker i deras resonemang som jag har lite svårt att ställa upp på.

Att sälja någonting som har varit sålt, skeppat och använt av någon i upp till 30 dagar har de inga problem med att sälja som nytt i fall produkten inte har synliga skador. Detta är vad de säjer klart och tydligt.

Så enligt deras policy är inget fel gjort från deras sida antar jag. Thomann.de liknade detta med att om dom inte kan sälja dessa returnerade varorna som nya... så skulle de inte kunna sälja de varor de gör stickprov på och tittar att de är ok, som nya heller.

Jag tyckte då självklart att det är stor skillnad på att öppna, testa paketera snyggt igen, mot att skicka runt europa, låta någon använda i upp till 30 dagar. Skicka tillbaka rutten låda, skitig manual, fettiga fingeravtryck och dammiga tweeters.

Jaja.. heder till Thomann för att de tänker fixa detta, trist att märka att det inte var helt och hållet misstag, utan någonstans en bit av deras policy.

Noterade dock att den "begagnade" lådan verkade ha lite mindre tryck i basfrekvenserna mot den andra lådan.. ska kolla vidare. Orkar helst inte skicka tillbaka och vara utan låda i nån vecka som det kan ta.. blä =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Noterade dock att den "begagnade" lådan verkade ha lite mindre tryck i basfrekvenserna mot den andra lådan.. ska kolla vidare. Orkar helst inte skicka tillbaka och vara utan låda i nån vecka som det kan ta.. blä =)

Kom ihåg att du måste jämföra högtalarna placerade på samma ställe annars kommer rummet och olika placeringar (även om bara 15 cm ifrån) att orsaka detta. Enda sättet att göra detta korrekt är att mäta upp en och en på exakt samma plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

alldeles precis rätt avvägt otrevligt låter det som

vi är så jävla måna om att uppfattas trevliga i det här landet så vi biter oss själva i den berömda svansen

i sverige ses ilska som ett sjukligt tillstånd medans i övriga världen klassas den som en känsla bland alla andra som liksom övriga oftast har en giltig grund

Dämpa dig lite va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Jag tyckte då självklart att det är stor skillnad på att öppna, testa paketera snyggt igen, mot att skicka runt europa, låta någon använda i upp till 30 dagar. Skicka tillbaka rutten låda, skitig manual, fettiga fingeravtryck och dammiga tweeters.

Det konstigaste med detta är dock att de faktiskt säljer märkta retur och demoex till reducerade priser på sin hemsida. Klantigt då att skicka

ut sådana till "fullpris"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det konstigaste med detta är dock att de faktiskt säljer märkta retur och demoex till reducerade priser på sin hemsida. Klantigt då att skicka

ut sådana till "fullpris"

Ja - säljs det som nytt, så måste det ju också verkligen vara nytt. Annars måste man ju berätta för kunden att det är demokört och reducera priset lagom mycket, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om varan pajat så är det butikens fel och butiken pajade den via fjärrkontroll bara för att jävlas med just den kunden.

Va !! Är det så ni jobbar ! 😮 :o 😮

Kan du åtminstonde berätta vilken affärskedja du såfall jobbar för,så jag kan välja bort denna.

Redigerat av kardo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill poängtera att de säker att jag troligen fått B-Stock av misstag.

Men faktum kvarstår att de säljer returer som kan ha varit i någons ägor i upp till 30 dagar som nya. Ifall de granskar dom och inte ser synliga skador så säljs de till fullt pris.

Så uppfattar jag det svar jag fått av dom.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill poängtera att de säker att jag troligen fått B-Stock av misstag.

Men faktum kvarstår att de säljer returer som kan ha varit i någons ägor i upp till 30 dagar som nya. Ifall de granskar dom och inte ser synliga skador så säljs de till fullt pris.

Så uppfattar jag det svar jag fått av dom.

Mvh

Jag skulle aldrig drömma om att sälja sådant som nytt, utan har det varit ute hos någon så är det begagnat alternativt demoex med prisavdrag (i så fall beg eller demo beroende på hur länge det har varit ute och beroende på skick). Jag skulle aldrig heller acceptera att få en begagnad vara som "ny".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig drömma om att sälja sådant som nytt, utan har det varit ute hos någon så är det begagnat alternativt demoex med prisavdrag (i så fall beg eller demo beroende på hur länge det har varit ute och beroende på skick). Jag skulle aldrig heller acceptera att få en begagnad vara som "ny".

Håller med ! Jag hade med blivit förbannad ,även om detta kan hända då man går in och köper tex. en gitarr, men då kräver jag iallafall rabatt för allt tallande av kunder. Men vill dom icke detta så vill jag ha en ny , eller så går ja till en annan affär. Fast det brukar sällan vara problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...