Jump to content
Annons

Lurad av Thomann.de? ADAM A7x


Bass

Recommended Posts

Nee.. tror inte man ska vara rädd för att handla från Thomann.

Däremot kan jag garantera att jag kommer skriva till i beställningen, att om dom skickar någonting annat är helt nytt till mig så åker det tillbaka omgående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker thomann.de är grymt bra, båda thomann och musicstore (båda tyska butiker) har svensk support som skriver personligt till en om det blir något knas. Leveransen brukar ta ca 3 dagar (förutom någon gång i maj där dom har majstång och firanden, då blev det försenat ett par dagar men sånt får man ha hänsyn till.

Svenska musikbutiker har katastrofal service (förutom jam som ligger nära sveavägen, har lämnat in instrument på omvårdnat samt micbyten och sånt och dom är fett trevliga och snabba och man får ofta rabatt). Men typ musikbörsen, frågade om en gitarr, dom sa att den ska komma in inom ett par dagar, 3 veckor senare får jag min gitarr och den har fått några märken och hack i sig :s .. eller så är dom bara allmänt dryga, typ när man ska köpa lite enkla grejer som nya plektrum (dom har en förmåga att försvinna ett och ett med tiden 😛) och gitarrkablar och sånt så får man vänta för att snubben i kassan sitter och stirrar på datorn i 10 min innan han tittar upp, pratar med något polare, eller bara går därifrån när man går till kassan, eller drygar sig, eller är allmänt otrevliga.

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

För att ge lite ljus över situationen så har Thomann en 100% automatiserad lagerhantering och maskinerna har väl svårt att skilja på vad som är nytt och vad som är gammalt. Det

är således ingen som "kollar" produkterna innan de blir skeppade.

A7x är för övrigt makalöst bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt från Thomann rätt många gånger under de senaste 8 åren. Aldrig haft några problem.

Kan även rekommendera www.musicstore.com som har liknande priser som Thomann, ibland även billigare.

Har beställt en del därifrån, även då tip top.

De har även vissa märken som Thomann inte saluför och tvärtom, men de verkar i princip vara lika stora.

Samma låga porto oxå. 🙂

Redigerat av Radiobrutta
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
producerzoombie (oregistrerad)

Fick hem mina a7x igår från thoomann, hade beställt annat med så fick en spedition leverans som tog 19 dar!!

När jag sen öppnar ena kartongen på a7x...så verkar allt okej, kabel i plast o monitorn luktade även ny, sen går jag till andra kartongen, öppnar den... va ser man en kabel som är slarvigt in kastad i paketet, dammig med repor, ska dra upp monitorn ut ur paketet o ser att dom tejpat med nån konstig gul tejp, drar upp monitorn som ser ren ut men märker direkt att jag ser skruvmejsel skador runt basreflexen o damm i den, ringde dom direkt o skällde ut dom,

eftersom jag läst detta i forumet, dom sa att jag skulle skicka tillbax den med ups, o att dom ska byta ut den men man e ju jävligt sne nu, väntar så länge betalar för en ny produkt o får en produkt som nån annan använt eller som kommit från reparation eller nått, båda kartongerna såg iför sig utslitna ut o konstig tejp på dom , dock ser andra monitorn helt ny ut... så kommer skicka in ena imorron, att det blir fel är ju helt normalt- men tydligen är detta inte nått fel då jag ser denna tråden med, o en likadan modell med samma problem från samma företag betyder väl 'ndå att dom försöte komma iväg med det, har alltid beställt från Thomann utan probs men detta fick mig o tänka igenom...Beställer man nytt liksom förväntar man sig en ny vara inte en använd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beställde en del grejer från thomann för en vecka sedan och efter jag har läst ett antal trådar här på forumet som handlar om att man fått begagnade grejer bad jag dom att kolla så inget paket var öppnat eller skadat. Kändes säkrast så, får hoppas att dom bryr sig om och kollar det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...