Jump to content
Annons

Personlighetstråden


ake

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)

Jaha själv är jag en INTJ och hamnade i samma kategori som Hillary Clinton. 😆 Och i samma som favoriten farbror Nietzche med. Och en dömmande personlighet. Det tycker jag inte stämmer det minsta och det håller nog alla kära forumiter med mig om 😆😆

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

INTJ - som Stephen Hawking, Andrew Grove, Marie Curie, Guy Kawasaki, Igor Sikorsky, Hillary Clinton (där jag aldrig har hört 2 av namnen tidigare, men ändå...).

Jag fick - kanske inte helt oväntat - tips om en karriär som ingen(ting)jör (som jag är), entreprenör (som jag delvis är med min lilla firma) och jurist (som jag dock aldrig har haft en tanke på...).

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

INTP.....Och läser man förklaringar kring detta så är det ju klockrent....-jättekul! -eller inte!

Tjohopp!

"INTPs are pensive, analytical folks. They may venture so deeply into thought as to seem detached, and often actually are oblivious to the world around them. "

Redigerat av Baktakt
Link to comment
Dela på andra sajter

ENFJ, Bill Clinton, Tony Blair, Clara Barton (Founder of the American Red Cross), Ronald Reagan

Haha ... ska tydligen jobba som lärare. Och det gör jag ju, trumlärare, och har dessutom sökt till musikhögskolans lärarlinje till hösten. :-) Tänk så det kan bli! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev INFJ...

Som Mother Teresa, Nelson Mandela, John Bradshaw och John Calvin.

Ska tydligen jobba med utbildning, psykologi eller forskning.

Är ju lärare, så det var väl bra det.

Flummigt test... Jung är alltid kul!

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

ENFJ här,

Bill Clinton, Tony Blair, Ronald Reagan

Något dömande, intuitiv, känslomässigt styrd snarare än teoretisk, intellektuell och experimentell, passar bland rådgivare, psykoterapeut, social-tant, lärare, medicine kemist, datorprogrammerare, projektledare, mode och politik

Ska man va stolt eller skämmas?

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Your Type is

INFJ

Blev rekommenderad en hel rad jobb som jag aldrig skulle ta om de inte var den sista utvägen... socialarbete, lärare, bibliotekarie t ex.

Och därmed flyttar jag även tråden till off topic, sorry den är skoj men det är där den hör hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

INFP

The most sensitive of the Idealists is the Healer (INFP). While their list of jobs may echo that of other Idealists, they are more drawn to express their own unique vision of the world that all other types, so their work cannot help but be unique. They interpret their visions in the world of music, art, entertainment, or dance. As a professor or teacher, counselor or social worker, they often unlock the mysteries of life for those they encounter. In business they are drawn to organizational development and human resources careers. They may have a religious calling or seek work as a librarian. Their careers need to be in alignment with their personal values. Says Kay, “I chose health education so I could touch the lives of others to help them make better choices about their lives. I know I’ve done some good.”

Och här är några av personerna (valde ut dom mest smickrande):

Princess Diana

Mary, mother of Jesus

St. John, the beloved disciple

St. Luke; physician, disciple, author

William Shakespeare, bard of Avon

A. A. Milne (Winnie the Pooh)

Anton Chekhov

Homer

Virgil

James Taylor, vocalist

Neil Diamond, vocalist

Carl Rogers

Michel de Montaigne

E.T.: the ExtraTerrestrial

Hm...Känns som att jag behöver ändra några smärre detaljer i mitt liv.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha själv är jag en INTJ och hamnade i samma kategori som Hillary Clinton. 😳 Och i samma som favoriten farbror Nietzche med. Och en dömmande personlighet.

Jag blev "Mastermind (INTJ)". Där nämns varken Hillary Clinton eller nån dömmande personlighet. Det verkar finnas olika sorters INTJ ...

Alan Greenspan, Ben Bernanke, Dwight D. Eisenhower, General Ulysses S. Grant, Frideriche Nietsche, Niels Bohr, Peter the Great, Stephen Hawking, John Maynard Keynes, Lise Meitner", Ayn Rand and Sir Isaac Newton are examples of Rational Masterminds.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha själv är jag en INTJ och hamnade i samma kategori som Hillary Clinton. 😳 Och i samma som favoriten farbror Nietzche med. Och en dömmande personlighet.

Jag blev "Mastermind (INTJ)". Där nämns varken Hillary Clinton eller nån dömmande personlighet. Det verkar finnas olika sorters INTJ ...

Alan Greenspan, Ben Bernanke, Dwight D. Eisenhower, General Ulysses S. Grant, Frideriche Nietsche, Niels Bohr, Peter the Great, Stephen Hawking, John Maynard Keynes, Lise Meitner", Ayn Rand and Sir Isaac Newton are examples of Rational Masterminds.

J:et i INTJ står för Judging, så det är allt en dömande personlighet. Det finns sexton personligheter enligt den (naturligtvis övergripande och generella med stora skillnader inom kategorin också) och de kombineras genom att man får en av förljande karaktärsdrag (kanske redan läst om det, kanske inte):

Introversion / Extroversion

Sensing / iNtuition

Feeling / Thinking

Judging / Perceiving

Sedan kan man ju ligga ganska så mittimellan och egentligen inte vara varken "judging" eller "perceiving", men kanske vara smått mer judging.

Lite kul statistik om hur stora de olika grupperna är:

5nk95l.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha själv är jag en INTJ och hamnade i samma kategori som Hillary Clinton. 🙂 Och i samma som favoriten farbror Nietzche med. Och en dömmande personlighet.

Jag blev "Mastermind (INTJ)". Där nämns varken Hillary Clinton eller nån dömmande personlighet. Det verkar finnas olika sorters INTJ ...

J:et i INTJ står för Judging, så det är allt en dömande personlighet.

Ok, jag uppfattar "judging" som "bedömande" snarare än "dömande" (där det senare inbegriper en nedlåtande värdering).

Skulle tro att det snarare är i förra betydelsen. Men nån får gärna rätta mig om jag har fel ...

Om inte annars så vill jag gärna tro att det är så. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag uppfattar "judging" som "bedömande" snarare än "dömande" (där det senare inbegriper en nedlåtande värdering).

Skulle tro att det snarare är i förra betydelsen. Men nån får gärna rätta mig om jag har fel ...

Om inte annars så vill jag gärna tro att det är så. ☺️

Så har jag alltid förstått det också. Att man analyserar och bedömer situationer snarare än bara upplever dem som de är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha själv är jag en INTJ och hamnade i samma kategori som Hillary Clinton. ☺️ Och i samma som favoriten farbror Nietzche med. Och en dömmande personlighet.

Jag blev "Mastermind (INTJ)". Där nämns varken Hillary Clinton eller nån dömmande personlighet. Det verkar finnas olika sorters INTJ ...

J:et i INTJ står för Judging, så det är allt en dömande personlighet.

Ok, jag uppfattar "judging" som "bedömande" snarare än "dömande" (där det senare inbegriper en nedlåtande värdering).

Skulle tro att det snarare är i förra betydelsen. Men nån får gärna rätta mig om jag har fel ...

Om inte annars så vill jag gärna tro att det är så. 😉

Ja men precis, tror definitivt både bedömande och dömande ryms inom J:et, beroende på i vilken ände man befinner sig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jaha själv är jag en INTJ och hamnade i samma kategori som Hillary Clinton. 😲 Och i samma som favoriten farbror Nietzche med. Och en dömmande personlighet.

Jag blev "Mastermind (INTJ)". Där nämns varken Hillary Clinton eller nån dömmande personlighet. Det verkar finnas olika sorters INTJ ...

J:et i INTJ står för Judging, så det är allt en dömande personlighet.

Ok, jag uppfattar "judging" som "bedömande" snarare än "dömande" (där det senare inbegriper en nedlåtande värdering).

Skulle tro att det snarare är i förra betydelsen. Men nån får gärna rätta mig om jag har fel ...

Om inte annars så vill jag gärna tro att det är så. 🙂

Jo du har rätt i det. Annars skulle det nog troligast framgått om det handlade om att döma. Hade nog stått condemn, istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Bradshaw, Mother Teresa, Nelson Mandela, John Calvin, Nicole Kidman

Var de jag hade nåt gemensamt med...

och det innebar också att jag hamnade i den allra minsta gruppen, 1.5% (tack Overkill för tabellen).

Undrar om man kan koppla detta på nåt sätt till intelligensen och att jag tillhör den grupp på 1.5% med högst IQ också.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Sådana här tester ger alltid så jädrans smickrande resultat.

Hur man än prickar i så kommer man aldrig att få samma personliknelse som

t ex Djingis Khan eller Dr. Mengele.

Jag är skeptisk.

Eller dom där attans IQ-testerna där alla plötsligt har högre IQ än dom någonsin kunnat drömma om.

Å sen erbjuds man köpa ett diplom med sina reslutat som man kan hänga på väggen.

Jag är skeptisk.

Och Greta Garbo.

Å förresten... varför vill man jämföra sig med skådespelare?

Ett gäng excentriska narcissister med abnorma bekräftelsebehov.

Jag är skeptisk.

Mvh Omni.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...