Jump to content
Annons

De sämsta låtnamnen


base10

Recommended Posts

Annons
  • Svar 154
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Bad Habits Die Hard

En av mina titlar som i alla fall DieHard borde älska... 😆

En fråga. Är det bandet Bad Habits? Tänkte om du hade skrivit en låt till dom? Var kända för en 15-12 årsen...

Vi känner "varandra"... och vi brukade hänga på samma ställe i Malmö, när det begav sig. Jag och "Hal" är inte världens bästa polare, precis...

Link to comment
Dela på andra sajter

kan inte komma på¨en enda dålig låttitel, efter en stund så kommer jag på något bra med alla överhuvudtaget. sry

Kanske orgasm through torture med cannibal corpse, det är lite osymaptiskt. Fast en bra låt!

Alla titlar med CC är bra! Submerged in boiling flesh, Scattered remains, splattered brains, Fucked with a knife.. allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Per Gessle - Jag tycker om när du tar på mig

Är nog det äckligaste och osmakligaste låtnamnet, en sjukt sliskig och vidrig artist som framför dessutom.

Hahahaha man vet inte riktigt hur han vill at den där låten ska tolkas 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sämsta namnet på en tråd måste väl vara "De dåligaste låtnamnen"

Måste och måste... varför det?

Tja.. måste. Inget måste väl.

Men ordet "dåligaste" är fel, det heter "sämsta".

Dåligare och dåligast används bara när man talar om hälsa eller moral, men väldigt sällan då med.

Tyckte bara det var kul att tråden om dåliga titlar hade en grammatiskt felaktig titel.

Nu behöver vi inte sväva ut i det här... det var en en liten inflikning bara.

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Det sämsta namnet på en tråd måste väl vara "De dåligaste låtnamnen"

Måste och måste... varför det?

Tja.. måste. Inget måste väl.

Men ordet "dåligaste" är fel, det heter "sämsta".

Dåligare och dåligast används bara när man talar om hälsa eller moral, men väldigt sällan då med.

Tyckte bara det var kul att tråden om dåliga titlar hade en grammatiskt felaktig titel.

Nu behöver vi inte sväva ut i det här... det var en en liten inflikning bara.

Helt korrekt. Det finns människor som inte tycker att grammatik är viktigt, så länge man gör sig förstådd 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Turbonegro har en del genomsjuka texter. Vad sägs om: Rendeavous With Anus , Raggare Is A Bunch Of Motherfuckers, Rock against ass, Zillion Dollar Sadist osv.

Men apocalypse dudes är ett riktigt bra album...

Raggare is a Bunch of Motherfuckers är inte gjord av Turbonegro. Den är skriven av Rude Kids och kom ut på skiva 1978!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en låt, men Dangers EP "09/14 2007" är illa döpt eftersom det knappt går att få upp nåt vettigt alls när man googlar på det... Bara typ "REGIONFÖRBUNDET GÄVLEBORG Regionstyrelsen 2007-09-14 2007-09-14 kl ..." och "Ask Wizards: 09/14/2007. ... 09/14/2007. D&D Q&A Archive." osv.

Låttitlarna, "

", "14h54" och "19h11" är inte lika illa dock...

EDIT: Roligt förresten att TRÅDnamnet på en tråd som går ut på att klaga på andras LÅTnamn innehåller ett så genant språkfel.

EDIT: Ja så går det när man inte läser tråden innan man svarar. Hum.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Roligt förresten att TRÅDnamnet på en tråd som går ut på att klaga på andra LÅTnamn innehåller ett så genant språkfel.

Två, om man räknar trådens beskrivning också. 😳

Dåliga låtnamn: Andra halvan på John Frusciantes "Niandra Lades and Usually Just a T-Shirt", där låtnamnen går från "Untitled #1" till #13. Simple Plan släppte väl en låt som heter [untitled] om jag inte minns fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en till! Jag har fortfarande inte läst igenom tråden så nån lär väl redan ha skrivit detta men... århundradets sämsta låttitel är utan tvekan:

Sukiyaki!

En vacker poplåt om olycklig kärlek som heter... "köttgryta".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en till! Jag har fortfarande inte läst igenom tråden så nån lär väl redan ha skrivit detta men... århundradets sämsta låttitel är utan tvekan:

Sukiyaki!

En vacker poplåt om olycklig kärlek som heter... "köttgryta".

Nej nej nej, låten hette "Ue wo muite arukō" (jag går och tittar uppåt) och ordet köttgryta finns inte någonstans.

Det var min favvolåt när jag var liten parvel...

Ur Wiki:

1963 gav det brittiska skivbolaget Pye Records ut en cover av sången med Kenny Ball and his Jazzmen. De oroade sig över att de engelsktalande lyssnarna skulle tycka att originalet av sångtiteln var för svår att komma ihåg och att uttala, så de gav den en ny titel "Sukiyaki". Denna titel användes av Capitol Records i USA, och His Master's Voice i Storbritannien när Kyu Sakamotos original släpptes ett par månader senare. Låten sålde över 13 miljoner exemplar runtom hela världen.

Sukiyaki, maträtten alltså, har inget med texten eller sångens mening att göra. Ordet användes bara för att det var kort, lätt att säga, och mer igenkännbart för många engelsktalande. En krönikör på den amerikanska tidningen Newsweek kommenterade att namnbytet var jämförbart med att i Japan släppa låten "Moon River" under namnet "Beef Stew" (Köttgryta).

Rätt ska vara rätt!

Rolf B Wisser

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en låt, men Dangers EP "09/14 2007" är illa döpt eftersom det knappt går att få upp nåt vettigt alls när man googlar på det... Bara typ "REGIONFÖRBUNDET GÄVLEBORG Regionstyrelsen 2007-09-14 2007-09-14 kl ..." och "Ask Wizards: 09/14/2007. ... 09/14/2007. D&D Q&A Archive." osv.

Låttitlarna, "

", "14h54" och "19h11" är inte lika illa dock...

EDIT: Roligt förresten att TRÅDnamnet på en tråd som går ut på att klaga på andras LÅTnamn innehåller ett så genant språkfel.

EDIT: Ja så går det när man inte läser tråden innan man svarar. Hum.

😲 Mysko!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är titeln förmodligen korrekt, nej jag är ingen höjdare på grammatik måste jag erkänna. 😉

(Du hade faktiskt inte behövt ändra något i titeln! Språkpoliser är bara bakåtsträvare som hämmar språkets naturliga utveckling.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är titeln förmodligen korrekt, nej jag är ingen höjdare på grammatik måste jag erkänna. 😄

(Du hade faktiskt inte behövt ändra något i titeln! Språkpoliser är bara bakåtsträvare som hämmar språkets naturliga utveckling.)

Haha, faktiskt sant! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag är det snarare ett handikapp att ha schyst grammatik.

Jag tyckte bara det var roligt med dålig grammatik i just den här trådens titel. Det var inte menat som gnäll...

I så fall hade jag gnällt istället. Du kunde gott ha lämnat titeln som den var, det var kul.

Bra tråd-idé för övrigt.

En låt som borde kvala in är ju Rednex låt som heter:

"The Sad But True Story Of Ray Mingus, The Lumberjack Of Bulk Rock City, And His Never Slacking Stribe In Exploiting The So Far Undiscovered Areas Of The Intention To Bodily Intercourse From The Opposite Species Of His Kind, During Intake Of All The Mental Condition That Could Be Derived From Fermentation".

Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)

Jag är ledsen att behöva påminna er om den, men den sämsta låttiteln någonsin måste ändå vara Litauens bidrag till Eurovision Song Contest 2006 "We are the winners of Eurovision Song Contest".

Link to comment
Dela på andra sajter

the kristet utseende har ju en del betänkbara titlar 😮

Pang på pungen i portugal, Kristen Tjackfabrik, Transa i transylvanien för att nämna några

Redigerat av E.n.T
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...