Jump to content
Annons

De sämsta låtnamnen


base10

Recommended Posts

Ja jävlar du?! 🙂🙂

Klistrar in det här:

De sämsta textraderna någonsin

 

1. Snap! – Rhythm is a dancer ”I’m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer”

 

2. Des'ree – Life ”I don’t want to see a ghost, it’s a sight that I fear the most, I’d rather have a piece of toast, watch the evening news”

 

3. Nelly, P Diddy & Murphy Lee – Shake ya tailfeather ”Is that yo ass, or yo mama half reindeer?”

 

4. Avril Lavigne – Sk8er ”He was a boy, she was a girl. Can I make it any more obvious?”

 

5. 50 Cent – 21 questions ”I love you like a fat kid love cake”

 

6. Culture Club – Time (clock of the heart) ”Time is like a clock in my heart”

 

7. Will Smith – Gettin’ jiggy wit it ”You got a Prada bag with a lotta stuff in it”

 

8. Shakira – Whenever, wherever ”Lucky that my breasts are small and humble, so you don’t confuse them with mountains”

 

9. Sisqo – Thong song ”She had dumps like a truck, truck, truck”

 

10. Van Halen – Why can't this be love ”Only time will tell if we stand the test of time”

Eddie Meduza gjorde många hits. Håller med där om att "Var den grön får du en ny" är ett bra exempel. Grym låt dock!

Eller varför inte "Torgnys svettiga ansikte", "Fånga kräftor (och lägga i en balja)", "Fisdisco"?

Ska man gå över på det mer oseriösa kan man ju nämna "Här har du legat och knullat".

HAHAHA!!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 154
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

My Heart Will Go On.

no shit liksom.

Åh den är fin. Lyssnade på den så sent som i förra veckan och grät. Den och I will always love you ( whitneys version ) är mina favoriter just nu.

Ibland är det så skönt att en låt kan säga alla de där sakerna man inte alltid fattar själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Gilla läget med Tomas Ledin. Vete fan om det är han eller Gessle som är sämst av alla. Musikens motsvarighet till teve-världens Jerry Springer. Och hur kan man likt Gessle bara döpa en platta till mazarin? Jag ska släppa en och kalla den för kanelbulle. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
My Heart Will Go On.

no shit liksom.

Åh den är fin. Lyssnade på den så sent som i förra veckan och grät. Den och I will always love you ( whitneys version ) är mina favoriter just nu.

Ibland är det så skönt att en låt kan säga alla de där sakerna man inte alltid fattar själv.

Ja....och vad är det som du inte fattar då eftersom du gillar dem? 🙂 Grät när du lyssnade på I will allways love you? Men snälla hur länge har du varit ungklarl egentligen? 23 inkarnationer? 🙂

Nä men helt ärligt du får väl gilla dem hur mycket du vill. Måste säga det var modigt våga erkänna det. Jag ger dig det 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt favvoband KISS hade en hyllad låtskrivare på 80-talet vid namn Desmond Child. Han lyckades med bla denna:

UH! All night

Fyndig å kreativ kille 🙂

When you work all day and you dont know why

Well, there's just one thing that money can't buy

When your body's been starved, feed your appetite

When you work all day, you gotta UH all night!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Per Gessle - Jag tycker om när du tar på mig

Är nog det äckligaste och osmakligaste låtnamnet, en sjukt sliskig och vidrig artist som framför dessutom.

Ännu roligare är att Gessle själv alltid svarar denna låt på frågan "Vilken av dina egna låtar är du mest nöjd med?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt favvoband KISS hade en hyllad låtskrivare på 80-talet vid namn Desmond Child. Han lyckades med bla denna:

UH! All night

Fyndig å kreativ kille 🙂

When you work all day and you dont know why

Well, there's just one thing that money can't buy

When your body's been starved, feed your appetite

When you work all day, you gotta UH all night!

🙂

YES! 😆 Du nailade den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gilla läget med Tomas Ledin. Vete fan om det är han eller Gessle som är sämst av alla. Musikens motsvarighet till teve-världens Jerry Springer. Och hur kan man likt Gessle bara döpa en platta till mazarin? Jag ska släppa en och kalla den för kanelbulle. 🙂

Apropå Tomas Ledin och just den låten. Gjorde en hyllning/parodi till han...vet inte om man får länka men gör det ändå. Tänkte på sommar, sol, grill, öl etc...OBS! Humor! Jag Är Inte en seriös Ledinwannabe!

Och ja, den är en dålig titel=)

http://www.sr.se/cgi-bin/norrbotten/progra...artikel=2240860

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Sen gillar jag många av låtarna ni nämner så sluta snacka skit! 😄😆 Titlarna kan dock låta skit. Jag gjorde en låt som hette " Girl ge mig en öl". Det rimmade iaf....

Hur menar du att girl och öl rimmar? 🙂 Girl ge mig en öööörl? 🙂 Hur full var du när du skrev den texten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen gillar jag många av låtarna ni nämner så sluta snacka skit! 😄😆 Titlarna kan dock låta skit. Jag gjorde en låt som hette " Girl ge mig en öl". Det rimmade iaf....

Hur menar du att girl och öl rimmar? 🙂 Girl ge mig en öööörl? 🙂 Hur full var du när du skrev den texten?

Ja precis...den måste höras! 😄 Jäkligt skönt nödrim iaf!

Jag uttalar sällan R i ordet girl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fiskarna I Haven -Idde Schultz

Vad kommer härnäst? Maskarna i äpple ...na ?

Kass titel, kass låt, kass artist!

Tråkig artist, men rätt cool titel. Men det lät bättre när Dire Straits sjöng det.

Det är nog den sämsta låt som nånsin skrivits.... Lyssna på texten hur idiotisk den är...

[... texten till "fiskarna i havet"...]

Håller inte med alls. Tycker både låten och framförandet är riktigt bra, en riktig klassiker som blivit ännu bättre nu när den inte spelas sönder på radion var femte minut. Låttiteln är klockren, vad skulle den heta annars? Ni får ju för tusan lära er att hålla isär låttitlar och låttexter!

Lite off topic:

Om du inte kan tolka texten, får du väl försöka lyssna på den igen. kan hjälpa till med ett par tolkningar, även om nog alla kommer fram till olika innebörd, det är det som kännetecknar en bra text enligt mig. Vid första anblicken verkar den mest handla om saknad, längtan och ensamhet, men om man gräver lite i det, kan jag tolka det som att texten handlar om en vän/partner som är fast i ett drogmissbruk. Kanske ringde de en morgon och berättar om en överdos? Flyga och dyka (som fåglar och fiskar) med hjälp av någon drog? Staffan H kanske kände att han inte kunde hålla på sådär längre?

Idiotiskt?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 Bugg och en coca cola måste vara en av de allra sämsta.

"Bugg och en rock 'n rolla" går ju inte av för hackor heller...

det var faktiskt ännu (om möjligt) sämre än så...

"Bugga-lo dansa rock´n rolla" tror jag faktiskt det var, om jag inte minns helt galet...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 Bugg och en coca cola måste vara en av de allra sämsta.

"Bugg och en rock 'n rolla" går ju inte av för hackor heller...

det var faktiskt ännu (om möjligt) sämre än så...

"Bugga-lo dansa rock´n rolla" tror jag faktiskt det var, om jag inte minns helt galet...

Stämmer bra det. Dom var ju tvungna att ändra texten pga coca cola!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en annan som ni själva kan sätta titel på:

intro

" de e lördagkväll, å på tvn gnäll

finanskris å skit, va'fan ska man göra

orka'nte titta, vill inte höra

fastnar i forum igen, de e som ett klisterslem

Refr

hänger på forum, har inget liv

läser trådar typ som tidsfördriv

Läser, gråter, mår inte bra

"säg, vilket ljudkort som jag ska ha?"

Sticket

Drick broder drick, se spriten som vän

för när huvet är tömt

och allting är glömt

kan du läsa alla trådar igen

outro

De finns tusenden som lever utan liv

studio forum, vårt digitala HIV

lätt att få, men svårt att se'n gå

när du fastnat i skiten, hjälper spriten

se äntligen, jag ligger och ulkar som en säl

nu lämnar jag er, tack och farväl!

Link to comment
Dela på andra sajter

La precis märke till att DieHard och KillwithSkill har överlägset flest inlägg i en tråd som den här. Tänk att det finns så många "dåliga" titlar — det måste vara ett riktigt jävla helvete. Med tanke på vilka titlar som de själva... nä, förresten.

Link to comment
Dela på andra sajter

La precis märke till att DieHard och KillwithSkill har överlägset flest inlägg i en tråd som den här. Tänk att det finns så många "dåliga" titlar — det måste vara ett riktigt jävla helvete. Med tanke på vilka titlar som de själva... nä, förresten.

Ja det är ju inte svårt att hänga ut dina alster heller..

Your Heaven - My Hell, Scream & Shout, Retro Magnetica, This Moment, Wise Ass, My Kind Of Action, Castles Of Air, Goddess On The Loose, Baby's Gone Crazy, Lucifer's Tango, Queen Of Miracles, And I Can't Let Go, Lady Or Bitch, Cool For A Living, Bad Habits Die Hard, Talk Of The Town, Hot Rendez-Vous, Madhouse, Dirty Angel, Never Surrender, Wicked, Mania, All About Money, Fever, Your Mama Thinks I'm Bad, Kiss My Cadillac, Hunger, Tornado, Danger Zone, I'm Alive, I'm Not Afraid, Love Me Like That.....

Link to comment
Dela på andra sajter

La precis märke till att DieHard och KillwithSkill har överlägset flest inlägg i en tråd som den här. Tänk att det finns så många "dåliga" titlar — det måste vara ett riktigt jävla helvete. Med tanke på vilka titlar som de själva... nä, förresten.

Ja det är ju inte svårt att hänga ut dina alster heller..

Your Heaven - My Hell, Scream & Shout, Retro Magnetica, This Moment, Wise Ass, My Kind Of Action, Castles Of Air, Goddess On The Loose, Baby's Gone Crazy, Lucifer's Tango, Queen Of Miracles, And I Can't Let Go, Lady Or Bitch, Cool For A Living, Bad Habits Die Hard, Talk Of The Town, Hot Rendez-Vous, Madhouse, Dirty Angel, Never Surrender, Wicked, Mania, All About Money, Fever, Your Mama Thinks I'm Bad, Kiss My Cadillac, Hunger, Tornado, Danger Zone, I'm Alive, I'm Not Afraid, Love Me Like That.....

WHOOOHOOOO! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Bad Habits Die Hard

En av mina titlar som i alla fall DieHard borde älska... 😆

Absolut 😆 Men som sagt var låtarna i sig är det inget som helst fel på alls.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...