Jump to content
Annons

Studio är största svenska musik/musikertidningen


Björn Olsberg

Recommended Posts

I den nya tidningen SID, som ges ut av Pressbyrån själva, finns en stor lista över vilka tidningar som säljer bäst inom olika kategorier. Kategorin Musiktidningar (som alltså består av både musik- och musikertidningar) ser ut som följer:

  1. Mojo
  2. Uncut
  3. Studio
  4. Classic Rock
  5. Sweden Rock Magazin

Eftersom både Mojo och Uncut är utländska titlar så betyder det att Studio är den svenska musik- eller musikertidning som säljer flest lösnummer på Pressbyrån och Presstop. "Urval och placering baseras på omsättningen i utvalda Pressbyråbutiker" heter det på presentationssidan.

Wow, säger vi. Och vi säger också ett så jädrans stort tack till alla som läser tidningen. TACK!

post-1-1220962745.png

Källa: Tidningen SID nummer 1-08 (kan hämtas från pressbyran.se) [direktlänk till pdf]

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Mega-grattis, Olsberg!

(Kommer egentligen ganska lagom när jag nu efter fem år, sedan debutnumret, valt att inte förlänga min prenumeration 🙂 [obs! Har inget med "bra/dåligt" att göra])

Tack Valle! (Det betyder ju då att du kommer vara en av dem som bidrar till en högre lösnummerstatistik istället eller? 🙂 )

..sorry, kunde inte låta bli.

(Antar att Oldsberg skall ha en bonus nu. Om utifall någon av hans chefer läser forumet...)

I wish.... 🙂

Nej, något sådant blir det inte tal om. Men något att ha med till nästa löneförhandling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reagerade först med: "Nu kommer det present till mej! Tjohoo!". Jag har trots allt prenumererat sen ett par månader innan tidningen tryckte sitt första nummer. (Man fick en liten intresse blankett i Musikbörsens kvartal utskick.)

Sen slog det mej att så blir det nog inte. Det är ju lösnummer kunderna som bidragit till detta. Attans 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Har alltid undrat hur pass bra en så pass nischad tidning funkar i Sverige. Uppenbarligen ganska bra 🙂

Själv har jag valt att inte förlänga min prenummeration eftersom tidningen inte har tillräckligt många artiklar som intresserar mig. Köper istället lösnummer när jag ser att det är något tillräckligt intressant i den.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Man får säga grattis. Blir det tårta nu? Ta åt er, ni gör en bra tidning vilket även denna lista visar!

Tack Anders! Haha, ja, kanske en liten tårta ändå 🙂 Har ju lovat tjejen att jag ska äta färre sötsaker... *host*

Måste väl finnas undantag och vad är inte det här? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får säga grattis. Blir det tårta nu? Ta åt er, ni gör en bra tidning vilket även denna lista visar!

Tack Anders! Haha, ja, kanske en liten tårta ändå 🙂 Har ju lovat tjejen att jag ska äta färre sötsaker... *host*

Ja.. tolkningsfråga.. färre sötsaker alltså.. då kan du ju äta en 24-dels gigantisk jättetårta.. tänk dig: en (1) 24:e del.. måste vara ett jättebra argument iaf.

Grattis till utmärkelsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Läste först Computer Music innan jag lessnade på den med samma som gick om och om igenoch upptäckte sen första nr av Studio på ICA. Tyckte det var bra med en sån tidning på svenska. Min åsikt då var i början att det var en lite sämre kopia av CM och andra musiktidningar men med tiden växte till bli sin egen och den bästa av dem. Jo visst vissa nr kan kännas som lite utfyllnadsnr och vissa mer intressanta. Men det gäller ju alla musiktidningar och tidningar överhuvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis 😄

Måste säga att det är bra jobbat. Saknar tidningen lite, kanske är dags att bli prenumerant igen 😆

Att riva av plasten överträffar vida bläddrandet på Pressbyrån.. Innehållet spöar många gånger ettans triggers 🙂

Oavsett ups´n downs (även om lägsta nivån är bra hög), så behöver alla killar och tjejer en "Agent X9" eller en "Min Häst" som dimper ned i brevlådan med regelbundenhet 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...