Jump to content
Annons

Manikyr för gitarrister?


Light Head

Recommended Posts

Det är ett par veckor sedan jag köpte min första gitarr, och det är ju rätt stor skillnad på att trycka ner en stålsträng mot att trycka ner en tangent på en synt...

Efter några dagar var det svårt att sova för det gjorde så in i hvt ont i fingertopparna. Nu har det gått över men en kraftig förhårdnad har uppstått. Gör gitarrister något åt detta? Eller är det bara ett "bevis" på att man spelar gitarr??

Hur skall man göra för att fingertopparna skall vara lite mjukare samtidigt som man inte skall dö av smärta bara föratt man spelar lite???

För er som inte förstått det, jag är nybörjare. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det är ett par veckor sedan jag köpte min första gitarr, och det är ju rätt stor skillnad på att trycka ner en stålsträng mot att trycka ner en tangent på en synt...

Efter några dagar var det svårt att sova för det gjorde så in i hvt ont i fingertopparna. Nu har det gått över men en kraftig förhårdnad har uppstått. Gör gitarrister något åt detta? Eller är det bara ett "bevis" på att man spelar gitarr??

Hur skall man göra för att fingertopparna skall vara lite mjukare samtidigt som man inte skall dö av smärta bara föratt man spelar lite???

För er som inte förstått det, jag är nybörjare. 😱

Jadu. För min del är det bra att det är hårdare hud på fingertopparna. Har inga problem med det. Så mitt tips är att: Gör ingenting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir väl hårdare efter mycket spelande? Så fortsätt bara, det blir bättre.

That being said, det finns ju dom som helt enkelt har hårdare fingertoppar än andra. Själv har jag aldrig haft dom problemen, medans en polare lyckades få det att blöda ur fingertopparna... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter