Jump to content
Annons

MC Greta, 92 år - "Jollybob"


tbruce

Recommended Posts

LÅTNAMN: Jollybob

ARTIST/GRUPP: MC Greta, 92 år

GENRE: Oldskool (parodi)

LÅTLÄNGD: 3.31

KOMPOSITÖR: Lasse Dahlquist

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: En jäklarns massa Apple-loopar

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.4 mb

Mer info + video i denna tråd samt här hos SVT. EDIT: URLen ändrad; http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=34007&a=689282 .

Blev förvånad över hur lite jag behövde klippa för att få det att funka... tajt tant! 😉 Allt (utom rösten doh) är ihopsatt av Apple-loopar.

Som vanligt så är det högerklick + "spara som" el. likn. som gäller...

Kommentarer välkomnas... 😄

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

*haha* Gu va skönt! Bra jobbat med timing och pitch.. Kan ju bli en hit ju 🙂 Lite tunt på det musikaliska dock.. Lite fetare botten och inte så funkit.. Lite schratch kanske kan lyfta lite också.. 🙂 Cool tant Greta ju.. Låter som om hon har löständer ju 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

*haha* Gu va skönt! Bra jobbat med timing och pitch.. Kan ju bli en hit ju 😎 Lite tunt på det musikaliska dock.. Lite fetare botten och inte så funkit.. Lite schratch kanske kan lyfta lite också.. 🙂 Cool tant Greta ju.. Låter som om hon har löständer ju 🙂

Som sagt, Greta skötte timingen rätt bra själv. 🙂 Är lite klippt på ett par ställen där hon gjort lite långa pauser, men i stort sett höll synket i övrigt... 🙂

"Lite fetare botten", tja, det är mixat på plastiga, inbyggda datorhögtalare, så mixen är ju inte precis... öh... genomtänkt. Och funkigt, som sagt så är det Apple-loopar rakt igenom, alltså dem som levereras gratis med Garageband, ganska begränsat... så jag tog vad som fanns... 😎 Funderade på scratch men tyvärr så lät alla scratchljuden kasst och ocoolt.

Wernborg + surikatmamma, tackar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusan käringa är 92 bast dessutom.. Kolla hennes moves 😎 RESPECT !!!

Jag veeet. 😉 Hon är ju helt underbar. Och 92 är ju minst sagt en aktningsvärd ålder, och att vara så vital vid den åldern är ju inte många förunnat... Respect var ordet!

DåligtGehör: Tackar. Greta tackar säkerligen också. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
BUMP! Vart har mp3:an tagit vägen? 🙂

HÄR!

😛

Var hittar man låten du gjort? Har sökt på Jollybob, men hittar förstås ingenting. Varför är jag alltid totalidiot med datorer? Frun är sjuksköterska på äldreboende där en gammal tant brukar sjunga Jolly Bob, blev sugen att höra denna version.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...