Jump to content
Annons

Fel på filbifogningen?


Fidden

Recommended Posts

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Som ett litet svidande sår...irriterande och retsamt...men i det stora hela är det inget farligt....

Visst är det så. Bara inte forumet förblöder, jag upplever att folk som postar demos nu får mindre respons än tidigare.. men det kan vara en synvilla också för att jag tittar extra noga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ett litet svidande sår...irriterande och retsamt...men i det stora hela är det inget farligt....

Visst är det så. Bara inte forumet förblöder, jag upplever att folk som postar demos nu får mindre respons än tidigare.. men det kan vara en synvilla också för att jag tittar extra noga.

Nä jag håller med. Tycker också att det verkar som att folk får mindre respons på sina låtar. Trist om det är så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma problem.. Men eftersom jag sitter vid så mååånga datorer så trodde jag att problemet låg i MIME-typen på nån lokal dator.. Jag löste dock problemet med att ladda hem med högerknappen ( Spara mål som..).. och döpa om till. *.mp3 då kan man lyssna ändå. 😉

Meen.. Nåt har gått galet med MIME-typen på forumets server.. Det är klart 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade varit trevligt med någon tidsplan när det funkar som det ska igen. Jag anser att demoforumet blir rätt stympat som det nu är.

Link to comment
Dela på andra sajter

det skulle inte förvåna mig om detta problem hänger ihop med

att forumet skall övergå till att bli en community.

i så fall får vi leva med problemet tills "flytten" är klar 😉

Eeeeeh - va???? Nu får du berätta. Ska Forum bli community. Hur då? Vad menas med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

det skulle inte förvåna mig om detta problem hänger ihop med

att forumet skall övergå till att bli en community.

i så fall får vi leva med problemet tills "flytten" är klar  🙂

Eeeeeh - va???? Nu får du berätta. Ska Forum bli community. Hur då? Vad menas med det?

Det är väl egentligen redan ett community... Tycker då jag i alla fall 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ok nu får ni berätta... jag är lost vad gäller dessa it-termer, vad är och innebär en community på nätet.  🙁

När man pratar communities menar man oftast helt enkelt mötesplatser på internet, så i det avseendet är forumet redan ett community. Dom bubblade upp i början av 2000-talet med lunarstorm och skunk i spetsen. Skunk är nog relativt dött nu.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

ok nu får ni berätta... jag är lost vad gäller dessa it-termer, vad är och innebär en community på nätet.  🥰

När man pratar communities menar man oftast helt enkelt mötesplatser på internet, så i det avseendet är forumet redan ett community. Dom bubblade upp i början av 2000-talet med lunarstorm och skunk i spetsen. Skunk är nog relativt dött nu.

Tack 😄

Jahaja så vad man menar tidigare är att man bygger vidare på den community som redan finns och tex varje medlem får tillgång till andra features typ hemsida, chatrum etc... lite som myspace ?

Redigerat av stajo
Link to comment
Dela på andra sajter

det skulle inte förvåna mig om detta problem hänger ihop med

att forumet skall övergå till att bli en community.

i så fall får vi leva med problemet tills "flytten" är klar  🥰

Eeeeeh - va???? Nu får du berätta. Ska Forum bli community. Hur då? Vad menas med det?

Community, som Jamma.se är.

har ni inte läst senaste numret av Studio ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Community, som Jamma.se är.

har ni inte läst senaste numret av Studio ?

Nej. Och jag hoppas att du skojar. Ska en tidning stå för utvecklandet av en community, känns det som att det kan bli sådär halvbra... om man ska uttrycka sig positivt. Men man kan ju ha fel.

Men berätta nu, vad står det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Näää.. Nu får nog ändå webbmastern ta tid och fixa till det här med MIME-types på servern.. Är inte särskillt kul att få hem en massa skräptecken då man försöker ladda hem och lyssna på en låt från demo-forumet... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Min teori är att de vägrar svara för att alla skall bli frustrerade och sedan fixar dom det och då blir alla så glada och säger skitbra gjort Olsberg-

----

Fast det är ingen bra teori 😄

Det har gått alldeles för lång tid för att det ska funka... Timing is all.. Näe Olsberg är på bergsklättning i anderna (utom Internets räckvidd) eller så har han han gömt sig i källarn i kåken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Min teori är att de vägrar svara för att alla skall bli frustrerade och sedan fixar dom det och då blir alla så glada och säger skitbra gjort Olsberg-

----

Fast det är ingen bra teori  😄

Det har gått alldeles för lång tid för att det ska funka... Timing is all.. Näe Olsberg är på bergsklättning i anderna (utom Internets räckvidd) eller så har han han gömt sig i källarn i kåken...

Ok då. Teori 2: De vill att siten skall falla i glömska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min teori är att de vägrar svara för att alla skall bli frustrerade och sedan fixar dom det och då blir alla så glada och säger skitbra gjort Olsberg-

----

Fast det är ingen bra teori  😄

Det har gått alldeles för lång tid för att det ska funka... Timing is all.. Näe Olsberg är på bergsklättning i anderna (utom Internets räckvidd) eller så har han han gömt sig i källarn i kåken...

Ok då. Teori 2: De vill att siten skall falla i glömska.

Så är det nog.Eller så är det en introducering till det som skall komma,communityprylen,som det stod om i senaste studio på ledarn..Om det racklar lite nu så blr vi alla fantastiskt tacksamma när vi träder in i det "NYA"..

Harmonica mike

edit:Linus slog mig med en minut!

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Förr kunde jag spela låtar från forumet. Det kan jag inte längre 😉(

Nu visas bara ett kryptiskt textdokument!!! uggghhh

Går det att fixa ?? För det finns ju dock en hel del bra musik på forumet!! 😲

Redigerat av Altzi
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte rijtigt vad som har hänt.

Många verka ha samma problem , Det du kan göra är att ladda ned låten och döpa om den till MP3 så kan du spela upp dom. Onödigt men verkar vara enda lösning för närvarande.

Det här problemet har funnits rätt länge nu och inget verkar riktigt hända på fronten att lösa det eller förklara varför det är så ? 😉

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Samma problem här.. Men välj med högerknappen "spara länk som" och döp den till "låtnamn.mp3" så funkar det.. Omständigt men funkar... Nåt är galet med MIME-types på servern...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...