Jump to content
Annons

Fel på filbifogningen?


Fidden

Recommended Posts

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

När jag skall trycka på någon utav låtlänkarna kommer jag till en sida som ser ut så här:

ID3!vCOMMsveBidrag nr2TIT2Genom Eld & VattenTYER2006TCON(79)TALBMelodifestivalen2007PRIV'WM/MediaClassPrimaryID¼}`Ñ#ãâK†¡H¤*(DPRIV)WM/MediaClassSecondaryIDPOPMWindows Media Player 9 SeriesÿPRIVPeakValue¡PRIVAverageLevel{TPE1Anders MobergÿúÐoˆK `Â&ì… Â8DÝ€¡xÇÀ<Æ1¬Æ7˜Æò@ɾ]ÓåÝÿw„GøDOÑåÝ?w{÷w¿D{ôDODD÷tOww÷wDwôDJÑ+wD­ÝÞ÷w{ÑßDDN7tDåÝÞ¥Ë=î\÷¸ PPË‚ ©qAAD’ÅÃñs$\;áùð( Á¸7>€P€°?€P€ÇÀ<Æ1¬Æ7˜Æò@ɾ]ÓåÝÿw„GøDOÑåÝ?w{÷w¿D{ôDODD÷tOww÷wDwôDJÑ+wD­ÝÞ÷w{ÑßDDN7tDåÝÞ¥Ë=î\÷¸ PPË‚

Någon som vet varför ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har tagits upp i flera andra trådar, ingen vet varför och de ansvariga verkar skita i det. Eller iallafall så undviker dom att berätta vad som är fel.

Man kan högerklicka, välja "spara mål som...", välja vart det ska sparas och då även byta namn till minjättefinalåt.mp3, spara och sedan är det bara att lyssna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får samma och många andra med oss.

Vet inte varför dom inte kan fixa det här faktiskt.

Först funkade det inte att lyssna för att jag hade norton. :rolleyes:

När jag nu köpt ett nytt virusprogram enkom för att kunna lyssna på demoinspelningarna ( då norton funkade klockrent på alla andra internetsiter i världen ) kommer nästa problem.

Undra om jag måste köpa något till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet beror med största sannolikhet på att scriptet skickar ut fel headers till webläsaren. En header talar om vad det är för typ av information som webläsaren ska ta emot. Och eftersom den förmodligen säger att det är text/html det är frågan om så dyker mp3-filen upp som just text/html i webläsaren.

Det verkar inte vara något problem med att den läser mime-tagsen fel iaf eftersom den uppenbarligen vet att det är en audio-fil. Så jag förmodar att något är fel och att den skickar ut ett felmeddelande innan den skickar filen och därför skickas det fel headers från början.

Om ni inte har nån anställd som kan ta en titt på det så kan jag göra det i veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag nu köpt ett nytt virusprogram enkom för att kunna lyssna på demoinspelningarna ( då norton funkade klockrent på alla andra internetsiter i världen ) kommer nästa problem.

Du skulle tagit ett gratisprogram istället... t ex AVG. :rolleyes: Undrar just om det jobbas på problemet med filerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gissning är att en rad liknande

header("Content-Type: audio/mp3");

saknas från det php-skript som hämtar och och skickar mp3-filen till användarens browser. Man måste uttryckligen sätta denna MIME-typ i kod då man länkar via ett skript istället för direkt till mp3-filen, annars kommer browsern att tolka datat som text, vilket är vad som händer nu.

Så snälla forumadministratörer, kolla upp detta!

Redigerat av Linkowich
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har problem med att skriva texter till dina låtar kan du ju alltid ladda upp din låt och sen ladda hem den i text format och voila: du har fått din sång text. sen är det bara att klippa och klistra

😳

En aning svårsjunget va.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har problem med att skriva texter till dina låtar kan du ju alltid ladda upp din låt och sen ladda hem den i text format och voila: du har fått din sång text. sen är det bara att klippa och klistra

😆

Genialt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har problem med att skriva texter till dina låtar kan du ju alltid ladda upp din låt och sen ladda hem den i text format och voila: du har fått din sång text. sen är det bara att klippa och klistra

Om du tankar ner lite mer känsliga filer som projektfiler (TEX:FLP). Så har dessa en tendens att bli skadade av detta 😕.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...