Jump to content
Annons

Någon som kollar på melodifestivalen?


Light Head

Recommended Posts

Annons
  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

"God Morgon" va den enda låten jag tyckte va ganska bra, de övriga låtarna kändes väldigt flummiga på något vis...

Håller med Overkill, Kristian Luuk va räddningen ikväll. Helt underbar humor, som vanligt! 😉

Björkman va faktiskt rolig en gång också men inte i närheten (fast han fick mindre strålkastarljus också) 😄

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
"God Morgon" va den enda låten jag tyckte va ganska bra, de övriga låtarna kändes väldigt flummiga på något vis...

Håller med Overkill, Kristian Luuk va räddningen ikväll. Helt underbar humor, som vanligt! 😉

Jag hörde God morgon på radion.

Jag visste inte att det var Schults och Uno som sjöng.

Var helt övertygad om att det var en ny artist som lät nästan som Uno....

hohoho

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyttar mitt inlägg från 2008-tråden hit!

Surt som kattpiss!!!

Precis rubbet lät skit! Så mycket falsk sur sång, om man nu ska kalla det sång, har jag inte hört sen grannen flådde sin katt levende! Och vad är det för döv dyngrak jury som plockar fram sånt här skit av artister? Den som lät minst sämst var pause-akten när dom sjöng lugna varianter av tidigare schlagers.

Nej man ska nog dra på sig en vinterkräksjuka. DET är nog trevligare än den här skiten!

Vilket jävla smäck!

G-son borde portförbjudas, Sätt näringsförbud på han, med sina massproducerade töntschlagers.

Sätt en regel att man bara få ha med EN låt per år oavsett hur många bidrag man kommer med!

Fan man hör ju bättre låtar här!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Typ de första tre låtarna hörde man ju knappt sången och det var falsksång rätt igenom, jag undrar om man kan sammanfatta det med "kass ljudtekniker"? De enda låtarna som var någorlunda lyssningsbara var Anna Book, Elena Paparizou-rippen (som borde vunnit) och Tommy Nilsson, även om Tommys låt lätt hade kvalat in i den stora klyschiga låtar-festen 2007. Resten var vidrigt och jag hatade det, speciellt Elin Lanto och den där jävla countryduon. Kristian Luuk var tråkig.

Lite kul var det dock att Cream från ABW hade ersatts av en lookalike, trodde de att folk inte skulle märka det eller? Helt annan röst och inte ett dugg lik utseendemässigt förutom peruken. 😉

Redigerat av surikatmamma
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
När det gäller Kristian Luuk tror jag man får vidga sitt sinne lite mer än generella befolkningen verkar göra, har läst en del kritik mot honom på Aftonbladet. Inget illa menat mot någon, men det känns som att man själv är tråkig om man inte förstår humorn... 😕

Njae tror nog man måste ta någon substans för att uppskatta en synnerligen torr programledare utan utstrålning eller bra röst de flesta av luuks skämt kan väl bäst beskrivas som måttligt roande oavsett vilken nivå av humor man besitter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var definitivt sämsta deltävlingen någonsin!

Sämsta programledaren någonsin också. Totalt befriad från humor och fullkomligt självupptagen - som han alltid har varit. Skitdåligt är bara förnamnet!

Den enda låten som var lyssningsbar, var Tommy Nilssons. Resten var riktigt kräkmedel.

Vi har sett de båda danska deltävlingarna i går och förra fredagen - och jag kan nog säga att de sämsta bidragen hos danskarna, var betydligt bättre än skiten som var med i denna första svenska deltävlingen (med undantag för Tommy Nilsson då...). Kan samtidigt nämna att danskarna inte tar betalt för annat än vanlig telefontaxa, medan SVT tvunget ska tjäna pengar på spektaklet som man redan har betalat för i TV-licensen... Nämnde jag att vi slutade ringa och rösta när de införde denna extra kostnad...?

På lördag är det dags för dansk final, så vi kommer att titta på den - och spela in nästa svenska deltävling för att se den dagen efter.

Kurt Cobain: Det är som vanligt förlagen som väljer ut sina låtskrivares låtar. De tusentals som skickas in av privatpersoner får aldrig en ärlig chans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul var det dock att Cream från ABW hade ersatts av en lookalike, trodde de att folk inte skulle märka det eller? Helt annan röst och inte ett dugg lik utseendemässigt förutom peruken. :rolleyes:

Jaaa... det var så alltså? För hon såg ju väldigt... ehrm... annorlunda ut. Vad var grejen med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul var det dock att Cream från ABW hade ersatts av en lookalike, trodde de att folk inte skulle märka det eller? Helt annan röst och inte ett dugg lik utseendemässigt förutom peruken. 😉

Jaaa... det var så alltså? För hon såg ju väldigt... ehrm... annorlunda ut. Vad var grejen med det?

...och vem bryr sig egentligen, när det låter så fruktansvärt illa ändå...? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Christer Björkman & CO MÅSTE BORT!!!!

Meodifestivalen var tidigare ett sätt för nya artister att slå igenom på. Det är dock helt omöjligt nu när Christer Björkman endast bjuder in sina polare. En bunke "has been´s" som försöker göra comeback. Fy f***n säger jag, vilken låg kvalitet.

Tyvärr måste jag också säga att Tommy Nilsson, trots att han nog var bäst ikväll, inte levde upp till statusen "etablerad artist". Hörde ni bl.a. hur det brast när han skulle hålla ut tonen i slutet (om det var tonartshöjning också kommer jag inte ihåg)? Nä, man kan inte leva på gamla meriter.

Jag vågar sätta mitt huvud på att det finns 100-tals fler bidrag och artister runt om i Sverige som är bättre än vad Christer & CO presenterade ikväll!

När ska det bli ändring?

ps. Man undrar samtidigt om svenska melodifestivalens syfte är att finna en konkurrenskraftig låt till ESC-finalen eller om enda syftet är att få våra gamla "halvpensionerade artister" att sälja mer plattor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul var det dock att Cream från ABW hade ersatts av en lookalike, trodde de att folk inte skulle märka det eller? Helt annan röst och inte ett dugg lik utseendemässigt förutom peruken. 😄

Jaaa... det var så alltså? För hon såg ju väldigt... ehrm... annorlunda ut. Vad var grejen med det?

...och vem bryr sig egentligen, när det låter så fruktansvärt illa ändå...? :rolleyes:

ABW har gjort grymma grejer... 😉 Deras bidrag här kan jag inte säga så mycket om, såg bara pyttelite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul var det dock att Cream från ABW hade ersatts av en lookalike, trodde de att folk inte skulle märka det eller? Helt annan röst och inte ett dugg lik utseendemässigt förutom peruken. 🙂

Jaaa... det var så alltså? För hon såg ju väldigt... ehrm... annorlunda ut. Vad var grejen med det?

I aftonbladet stod det något om att hon inte kunde komma pga något med "familjen". Hoppas det inte var "utmattning".

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Av alla svar här så antar jag att det fortfarande är folk som kollar på melodifestivalen 🙂

Skulle någon kunna vara så god att förklara för mig, Varför? Snälla för jag förstår verkligen inte vad som gör att det programet har minsta lilla underhållningsvärde (förutom att Luuk då kanske kan vara sevärd).

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

Trots allt elände, så får man ju goda skratt. I den första deltävlingen var det dock inte mycket at hänga i julgranen, utan det var mest katzenjammer och uselt i största allmänhet. Så här dåligt har det faktiskt aldrig varit tidigare, men man vill ju ända se det. Det kan ju trots allt dyka upp något som är småtrevligt att lyssna på... 🙂

...och Luuk var som sagt fullständigt värdelös som programledare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så älskar jag torr humor, och ju torrare desstu roligare.. Men om det inte finns en poäng med att det är poänglöst ens?!?!!

Det var två elefanter som var ute å flög. Då fick den ena elefanten helt plötsligt en köttbulle i ögat! Men det gjorde inget för hans mamma jobbade på Konsum...

Det är kul!

Men: "Nu skall vi se.... nä det skall vi tydligen inte" (oj så skoj det var..... NOT!)

Björkman måste lära sig hur han skall bete sig i rutan för att han skall få vara kvar!

Jag tittar på spektaklet, melodifestivalen, mest för att resten av familjen gör det, men oxo för att jag älskar musik och hela tiden hoppas att det skall komma fram något guldkorn. Men hur stor är chansen när det är nissar från samma klubb som har företräde hela tiden?!?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Felet med Luuk är just hans ironi, han hör precis som jag till den ängsliga ironiska generationen. Substans kan aldrig ersättas med ironiserande.

Tyckte Addis Black Widow var bäst.

Låten av Staffan Hellstrand var nog egentligen bäst och Uno och Irma är alltid bra men jag tror att låten är för intrikat för sammanhanget.

Tommy Nilson är en av sveriges bästa sångare även om han förlorade kontrollen på rösten ganska flagrant på ett ställe. Nåja det spelar mindre roll när låten var så intetsägande. Synd för Tommy förtjänar bättre låtar.

Det var alltså så att La Cream var utbytt?

Det var isåfall väldigt synd men dom stack ändå ut och då menar jag inte bara falsksången. Klart bäst enligt min bok.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...