Jump to content
Annons

Någon som kollar på melodifestivalen?


Light Head

Recommended Posts

Vilka/vem tar ut bidragen?  .....måste ju va 1000-tals bidrag som lämnas in?  ....hur i h-vete kan dessa komma fram?

För att de andra är ännu sämre???

Troligtvis inte.

Läste att ngt skivbolag som Bert sammarbetar med vid namn LION HEARTS hadde 18/32 eller 34 bidrag...

Sorgligt att inte någon sold talang kan få komma fram.

Hungriga vargar jagar bäst.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vilka/vem tar ut bidragen?   .....måste ju va 1000-tals bidrag som lämnas in?  ....hur i h-vete kan dessa komma fram?

För att de andra är ännu sämre???

Troligtvis inte.

Läste att ngt skivbolag som Bert sammarbetar med vid namn LION HEARTS hadde 18/32 eller 34 bidrag...

Sorgligt att inte någon sold talang kan få komma fram.

Hungriga vargar jagar bäst.....

För oss som inte vet... vad är 18/32 eller 34 bidrag??

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka/vem tar ut bidragen?  .....måste ju va 1000-tals bidrag som lämnas in?  ....hur i h-vete kan dessa komma fram?

För att de andra är ännu sämre???

Troligtvis inte.

Läste att ngt skivbolag som Bert sammarbetar med vid namn LION HEARTS hadde 18/32 eller 34 bidrag...

Sorgligt att inte någon sold talang kan få komma fram.

Hungriga vargar jagar bäst.....

För oss som inte vet... vad är 18/32 eller 34 bidrag??

Det jag inte kommer ihåg... antingen va det 32 eller 34???? spelar ingen boll vilket....

Link to comment
Dela på andra sajter

Humordiskussionen:

Ja, vad ska man säga... Tyckte det var roligt att Luuk gjorde sin grej istället för att passa in hur man SKA vara som en typisk melodifestivalprogramledare. Tyckte han lyckades, det gick hem hos mig i alla fall. Det kändes lite som "Sen Kväll Med Luuk och lite bakgrundsartister" 😉

Men jag diggar Luuk sen förut så det var kanske inte konstigt... Och ja, kanske beror det på språket som jag lättare fastnar för honom än de amerikanska. Men som ett par andra sa, han har en annan stil än de andra och verkar för övrigt vara en trevlig prick. Jag tolkar det som att skämten inte är krystade på så sätt att man måste skratta.

Något jag inte gillar hos människor är de som säger "det var ett dåligt skämt" på fullaste allvar. De som måste typ analysera något en person sagt i minsta detalj, "är det här roligt eller inte? ska jag skratta eller inte? nä det här skämtet var inte tillräckligt bra för mig" vafan, slappna av bara så löser det sig... Är det inte roligt behöver man inte skratta, svårare än så är det inte 😄

Och vad beträffar sånt ja inte fick med här, så kan ja bara säga att ja ni får tycka vad ni vill för mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jag tolkar det som att skämten inte är krystade på så sätt att man måste skratta.

Ingen skrattade heller men krystade var dom definitivt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tolkar det som att skämten inte är krystade på så sätt att man måste skratta.

Ingen skrattade heller men krystade var dom definitivt...

Ptja jag gjorde det, och uppenbarligen flera andra... Läs igenom inläggen i denna topic igen.

Men det är helt okej för mig om du inte skrattade.

Annars kan man fråga sig om man vet att något är ett skämt om man inte skrattade själv?

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Något helt annat: Hur kommer det sig att man måste rösta två gånger? Alltså den här "Andra omgången" är ju bara för att de vill håva in mer pengar eller? Det hade ju vart bättre om man fick en längre genomgång av alla låtarna och bara behövde rösta en gång... Det är ju inte så att man ändrar åsikt på några minuter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Annars kan man fråga sig om man vet att något är ett skämt om man inte skrattade själv?

Försök till skämt är pinsamt uppebara och Luuk är väl en mästare på just misslyckade sådana, apropå krystat så måste ju "skämtet" och samspelet mellan glasögontjejen och Luuk vara ett av de mest krystade i svensk TV-historia...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan man fråga sig om man vet att något är ett skämt om man inte skrattade själv?

Försök till skämt är pinsamt uppebara och Luuk är väl en mästare på just misslyckade sådana, apropå krystat så måste ju "skämtet" och samspelet mellan glasögontjejen och Luuk vara ett av de mest krystade i svensk TV-historia...

Jag gillade inte heller det "numret" särskilt mycket, men helt ok var det... Dock var det mycket annat som gav mig goda skratt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt med melodifestivallåtarna så var det ju många gamla beprövade rundor som revs av.

Men vilka låtar tyckte ni var mest lika andra låtar?

Själv fick jag en otrolig Natasha Bedingfiled - If You're Gonna Jump-vibb av Andreas Lundstedts låt. Och Tommy Nilssons ballad påminde om ett flertal låtar...som jag just nu inte kan komma på vilka.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Och Tommy Nilssons ballad påminde om ett flertal låtar...som jag just nu inte kan komma på vilka."

...kanske hans gamla låtar?

Ja det är inte alls omöjligt. Jag har lite dålig koll på hans gamla låtar.

Men det är nån specifik låt den liknar som jag inte kan komma på... Kan vara nåt pojkband... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Inget direkt agg mer att jag är rätt trött på att en så talanglös och utstrålningsbefriad person kan bli uttagen att leda Sveriges största evenemang. Att han fick jobbet berodde på att en av Luuks bästa vänner är projektledare för Schlager SM TV-produktionen, kanske passande iofs eftersom även låtarna och artisterna som tävlar gör det till stor del p.g.a. vänskapskorruption.

Jaha, där ser man. Vem hade du förordat som tänkbar programledare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Något helt annat: Hur kommer det sig att man måste rösta två gånger? Alltså den här "Andra omgången" är ju bara för att de vill håva in mer pengar eller? Det hade ju vart bättre om man fick en längre genomgång av alla låtarna och bara behövde rösta en gång... Det är ju inte så att man ändrar åsikt på några minuter...

Money! Money! Money! 🙂

Danskarna fick rösta för normal samtalstaxa - precis som vi fick göra för flera år sedan - men sedan har SVT gått och blivit giriga och ska ha betalt för att man ska få lägga sin röst - trots att man enligt min bestämda mening redan har betalat för spektaklet i TV-licensen (om man nu har betalat den... 🙂 ). När den extra avgiften infördes, så slutade vi rösta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte hyllningen av Tommy Nilssons låt? Den kanske passade in i sammanhanget för 15 år sedan... pretantiös och tråkig. Men den var bättre än mycket annat, men sällan bäst.

Man kan uttrycka det så här:

Alla andra bidrag var riktigt usla, så Tommy Nilssons låt var den som var minst dålig... 🙂 Den höll däremot långt ifrån den klass som hans gamla höjdare har hållit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något helt annat: Hur kommer det sig att man måste rösta två gånger? Alltså den här "Andra omgången" är ju bara för att de vill håva in mer pengar eller? Det hade ju vart bättre om man fick en längre genomgång av alla låtarna och bara behövde rösta en gång... Det är ju inte så att man ändrar åsikt på några minuter...

Money! Money! Money! 😄

Danskarna fick rösta för normal samtalstaxa - precis som vi fick göra för flera år sedan - men sedan har SVT gått och blivit giriga och ska ha betalt för att man ska få lägga sin röst - trots att man enligt min bestämda mening redan har betalat för spektaklet i TV-licensen (om man nu har betalat den... 😄 ). När den extra avgiften infördes, så slutade vi rösta...

Jo verkar inte bättre... Sjukt 🙂

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag tittade mer på reprisen av spektaklet.

Money Money Money med Elin var en kopia av ABBAs egen låt.

Tommy Nilssons låt var den första jag hörde. Jag trodde det var live från Smyrna eller Livets Ord och tänkte, ojdå, har han gått med där... Tror inte ett skit på texten heller, så den passade inte mig alls.

Uno Svenningson var ju med också. Sveriges sämsta artist!

Sen var det nån halvanonym sak med Anderson och kvinna. För enformig, men framförallt tunn i instrumenteringen för detta sammanhang. Passar på en pub med 20 pers.

Anna Boks låt var den enda som var hyfsad. Men den har en obefogad paus innan varje refräng som gör att den inte vinner Eurovision.

De andra (fem?) som inte gick vidare till andra omrtöstningen hörde jag aldrig.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

God morgon var definitivt det bästa bidraget under kvällen. Bort med Christer, för allas bästa. Det måste ju finnas en möjlighet för oss andra musiker att komma in och leka.

Så länge bert och bobby och de andra äger bolaget som drar in "flisen" från medolifestivalen skall ingen annan förvänta sig att komma med, såvida du inte ingår i deras "stall".

I mina ögon är melodifestivalen bara en reklam/promotion turné för kommande skiv-släpp.

synd och tråkigt tycker jag.

tips ! om någon skulle ligga på gränsen att få med ett bidrag något år, så se till att vara anträffbar för, Bert eller Bobby kommer att ringa tro mina ord. De ringer !

Och så länge du ingår i deras stall så........ är du määä

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer ett citat från Emil Wallin från Dorotea i en insändare i dagens västerbottens folkblad.

" Med tanke på den borgerliga regeringens hot om tuffare tag för SVT har man valt de sämsta låtarna att delta i eurovisionsschlagern för att inte riskera att behöva arrangera nästa års schlagerfestival. EMIL WALLIN Dorotea"

:rolleyes:🙂😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mycket att hänga i...

Money,money,money...............a man after midnight.

Va faan, tom Markoolio sjunger om att sno från ABBA.

ABW.....Helt sura på att hålla tonen. Autotune hade kraschat i studion.

Som sagt...Christer Björkman...tillbaka till france, för man kan inte säga

att imorgon är en annan dag efter varje deltävling som bara blir sämre och sämre.

Anna Book är ju lite inne just nu och visst är det synd om henne o så också

dansar hon ju....men vad säger man i europa når hon entrar scenen ?? Lät inte

låten lite väl mycket midifil ?? Jag tror inte G-son la ner så mycket på den produktionen.

Han, Alcazar-killen började ju bra...men faan dom bytte ju aldrig ackord !!!???? Blev lite

sur för soundet var ju lite intressant.

Nej..skall till scandinavium på Lördag. Hoppas det blir bättre där...?? The ARK !! Kanon eller

kalkon ??

Glöm inte att rösta på Danne Attleruds bidrag som sjungs av Magnus Carlsson. Danne är en mycket duktig textförfattare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör något man inte får dubbelpostar. Men bidragen var så j..la bra så.

Here we go again.

Det här måste vara den bästa festivaluttagning jag någonsin har upplevt. Var enda låt var superbra utom möjligen Cosmo 4. Lärarinnans framträdande var oerhört gripande, Regina Lund underbar med en heltfantastisk schlager. Jimmy Jansson fick äntligen en låt som passade honom, Jessica Andersson visad att hon kan fan i mej sjunga. Lysande schlager disko. Lustans Lakejer hur coolt som helst och en låt med klass. En annan låt med Klass var Annelie Rydé och Svante Turesons låt. Svante är förövrigt cool som en Basfiol. The Ark tog in glam i Festivalen men ändå på bästa ABBA -vinner -i- Brighton-Schlager-vis. Kort sagt varenda låt utom möjligen Cosmo 4 borde få vinna. Tack för den bästa uttagningen genom tiderna!

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ - nu var det två trådar om samma sak... 🙂

Då får jag väl skriva av mig lite här också.

Deltävling 2 var t o m sämre än den första. Det fanns absolut ingenting som jag skulle vilja höra en gång till, så jag är glad att vi såg den danska finalen i stället - och spelade in den svenska, eftersom det gav oss möjlighet att slippa Luuk och dessutom spola förbi de värsta låtarna. Det gick väldigt fort att kolla på deltävling 2, kan jag säga. Mycket snabbspolning blev det... 😳

Vi kommer troligen att spela in nästa deltävling också. Eftersom vi ändå vägrar rösta efter att SVT blev giriga och började ta extra betalt för att man ska rösta - och dessutom tvingar folk att rösta två omgångar, så spelar det ju ingen roll om man inte ser det direkt - och så är det en stor befrielse att slippa den självgode och fullkomligt humorbefriade Luuk... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...