Jump to content
Annons

Någon som kollar på melodifestivalen?


Light Head

Recommended Posts

Annons
  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Att diskutera vem som har bäst humor ger väl kanske t o m mindre än vem som har bäst musiksmak. Sålänge inte humorn är uppenbart dålig (vilket det tydligen inte var i det här fallet, åsikterna går som en vattenledare enligt Aftonbladets undersökning också) så får man nog acceptera att det är som att jämföra godis och glass eller äpple och päron. Men innan man kritiserar tycker jag man får försöka förstå... Oavsett vad så tror jag vi kan enas om att det var bättre än t ex mikrofonstativföljetongen förra året med Lena PH ? (Även om jag diggade ett avsnitt ur det också)

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Citat från Aftonbladets nätupplaga idag...

"...… till lördagens stora förlorare Addis Black Widow.

Hur falskt sjunger ni egentligen?

– Det där är en smaksak. Det finns fler än fem tonarter. Louise har varit sjuk och haft problem med halsen, men vi tycker inte att vi sjunger falskt. Vi står för det vi gör, säger sångaren Pigeon...."

Lustigt med tanke på att dom (med all säkerhet) bommade även dom tonarterna som var utanför "dom fem" (??) vilka de nu är 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte sett ett helt schlagersm program på flera år. Igår blev jag sittande framför programmet, och såg bidragen.

Förstalåten var ju ett jävla garv. "Farsan jobbade ju med abba...dom hade en hit som heter moneymoneymoney. Jag snor den. Vad ska jag kalla den? Jo: Moneymoneymoney. Åsså rimmar jag rich med bitch".

Hela spektaklet är så bottenlöst så det är inte ens värt att såga.

Uno gillade jag en gång. han gjorde en magisk duett med Eva Dahlgren.

ADW har alltid framkallat mina kräkreflexer. Men det är ju bara en smaksak. Eller kanske var. Balanserad falsksång kan vara helt ok. Vid tiden för deras albumdebut så förtjänade de i alla fall respekt.

Nästa lördag ska jag inte vara sjuk o trött, så jag orkar resa mig ur TVsoffan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Claes ja håller med dig i allt jag sett dig skriva på det här forumet men inte ang Luuk! Jag tyckte han höll hög klass (som vanligt.)

Luuk har väl egentligen aldrig hållit någon högre klass i TV, bara varit en extrem Lettermankopia, hans utstrålning är ju obefintlig och "skämten" håller oftast väldigt låg klass...

'Kul att läsa att projektledaren för Melodifestivalen tycker att Luuk är "vår bästa programledare" men han menade nog i sin bekantskapskrets eftersom han tydligen gav Luuk jobbet för att dom är goda vänner...

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som såg producentens kommentar angående ljudkvaliteten??

"Några har för dålig TV, andra för bra, och kan inte ställa in dem som de skall vara"  (ungefär så sa han)

Haha läste det jag med...

Jag har lärt mig att man ska ta åt sig kritik, inte nonchalera den.

Barn har ofta svårt att hantera kritik, eller att acceptera faktum som någon påtalar för dem.. Hur ofta har man inte hört "Det var någon annan som gjorde det!" ???

Ljudet var riktigt dåligt, och det kan faktiskt ha varit lika dåligt för artisterna?! Vilket inte på något sätt hjälpt dem. Kanske därför som de som gick vidare till final klarade sig så bra? De har lite mer rutin kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes ja håller med dig i allt jag sett dig skriva på det här forumet men inte ang Luuk! Jag tyckte han höll hög klass (som vanligt.)

Luuk har väl egentligen aldrig hållit någon högre klass i TV, bara varit en extrem Lettermankopia, hans utstrålning är ju obefintlig och "skämten" håller oftast väldigt låg klass...

'Kul att läsa att projektledaren för Melodifestivalen tycker att Luuk är "vår bästa programledare" men han menade nog i sin bekantskapskrets eftersom han tydligen gav Luuk jobbet för att dom är goda vänner...

Alla är fri till sin åsikt - jag t ex tycker Luuk är bättre än Letterman, Jay Leno, Conan O Brian, etc...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte hyllningen av Tommy Nilssons låt? Den kanske passade in i sammanhanget för 15 år sedan... pretantiös och tråkig. Men den var bättre än mycket annat, men sällan bäst.

Håller med till viss del. Den var ganska o-originell, men det är ju bättre än det flummjippo som de andra låtarna bjöd på... Utom God Morgon då som sagt som jag tycker va mest underrated.

Ironiskt nog tycker jag dock MF tappat sedan deltävlingarna infördes. Så finalen håller väl ungefär samma mått som finalerna förr... Eller ja för 15 år sedan var det väl t o m högre kvalité (final vs final.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes ja håller med dig i allt jag sett dig skriva på det här forumet men inte ang Luuk! Jag tyckte han höll hög klass (som vanligt.)

Luuk har väl egentligen aldrig hållit någon högre klass i TV, bara varit en extrem Lettermankopia, hans utstrålning är ju obefintlig och "skämten" håller oftast väldigt låg klass...

'Kul att läsa att projektledaren för Melodifestivalen tycker att Luuk är "vår bästa programledare" men han menade nog i sin bekantskapskrets eftersom han tydligen gav Luuk jobbet för att dom är goda vänner...

Alla är fri till sin åsikt - jag t ex tycker Luuk är bättre än Letterman, Jay Leno, Conan O Brian, etc...

Angående "Letterman, Jay Leno, Conan O Brian, etc..." Det kanske är språket? ;-)

(skojjade lite)

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Men innan man kritiserar tycker jag man får försöka förstå...

Jag förstod Luuks humor, men tyckte inte att det var roligt. Sen kväll med Luuk gillade jag när det gick, och Hassan, men inte det här som balanserade på kanten mellan generation z-ironi och folkhemshumor, så pass balanserat att det inte blev roligt åt något håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

marko (oregistrerad)
Men innan man kritiserar tycker jag man får försöka förstå...

Jag förstod Luuks humor, men tyckte inte att det var roligt. Sen kväll med Luuk gillade jag när det gick, och Hassan, men inte det här som balanserade på kanten mellan generation z-ironi och folkhemshumor, så pass balanserat att det inte blev roligt åt något håll.

håller med 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Men innan man kritiserar tycker jag man får försöka förstå...

Jag förstod Luuks humor, men tyckte inte att det var roligt. Sen kväll med Luuk gillade jag när det gick, och Hassan, men inte det här som balanserade på kanten mellan generation z-ironi och folkhemshumor, så pass balanserat att det inte blev roligt åt något håll.

Allram var bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Claes ja håller med dig i allt jag sett dig skriva på det här forumet men inte ang Luuk! Jag tyckte han höll hög klass (som vanligt.)

Luuk har väl egentligen aldrig hållit någon högre klass i TV, bara varit en extrem Lettermankopia, hans utstrålning är ju obefintlig och "skämten" håller oftast väldigt låg klass...

'Kul att läsa att projektledaren för Melodifestivalen tycker att Luuk är "vår bästa programledare" men han menade nog i sin bekantskapskrets eftersom han tydligen gav Luuk jobbet för att dom är goda vänner...

Alla är fri till sin åsikt - jag t ex tycker Luuk är bättre än Letterman, Jay Leno, Conan O Brian, etc...

Visst men den åsikten är du nog rätt ensam om, Luuk själv brukar ju lovsjunga Conan O´Brien som Luuk har lånat lite väl mycket av.

Men ärligt Luuk saknar utstrålning bra röst och saknar rolig ens smålustig humor. Kanske därför du gillar honom men själv vill jag ju bli underhållen av ett proffs inte av en amatör...

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes ja håller med dig i allt jag sett dig skriva på det här forumet men inte ang Luuk! Jag tyckte han höll hög klass (som vanligt.)

Luuk har väl egentligen aldrig hållit någon högre klass i TV, bara varit en extrem Lettermankopia, hans utstrålning är ju obefintlig och "skämten" håller oftast väldigt låg klass...

'Kul att läsa att projektledaren för Melodifestivalen tycker att Luuk är "vår bästa programledare" men han menade nog i sin bekantskapskrets eftersom han tydligen gav Luuk jobbet för att dom är goda vänner...

Alla är fri till sin åsikt - jag t ex tycker Luuk är bättre än Letterman, Jay Leno, Conan O Brian, etc...

Visst men den åsikten är du nog rätt ensam om, Luuk själv brukar ju lovsjunga Conan O´Brien som Luuk har lånat lite väl mycket av.

Men ärligt Luuk saknar utstrålning bra röst och saknar rolig ens smålustig humor. Kanske därför du gillar honom men själv vill jag ju bli underhållen av ett proffs inte av en amatör...

Tur att du sitter inne med fakta så vi andra slipper undra.

För övrigt anser jag att Luuk och Conan O'Brien har rätt olika stilar när det kommer till humor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Claes ja håller med dig i allt jag sett dig skriva på det här forumet men inte ang Luuk! Jag tyckte han höll hög klass (som vanligt.)

Luuk har väl egentligen aldrig hållit någon högre klass i TV, bara varit en extrem Lettermankopia, hans utstrålning är ju obefintlig och "skämten" håller oftast väldigt låg klass...

'Kul att läsa att projektledaren för Melodifestivalen tycker att Luuk är "vår bästa programledare" men han menade nog i sin bekantskapskrets eftersom han tydligen gav Luuk jobbet för att dom är goda vänner...

Alla är fri till sin åsikt - jag t ex tycker Luuk är bättre än Letterman, Jay Leno, Conan O Brian, etc...

Visst men den åsikten är du nog rätt ensam om, Luuk själv brukar ju lovsjunga Conan O´Brien som Luuk har lånat lite väl mycket av.

Men ärligt Luuk saknar utstrålning bra röst och saknar rolig ens smålustig humor. Kanske därför du gillar honom men själv vill jag ju bli underhållen av ett proffs inte av en amatör...

Tur att du sitter inne med fakta så vi andra slipper undra.

För övrigt anser jag att Luuk och Conan O'Brien har rätt olika stilar när det kommer till humor.

Skiljer sig mest på det viset att Conan lyckas vara rolig ibland till skillnad mot Luuk...

Link to comment
Dela på andra sajter

Av alla svar här så antar jag att det fortfarande är folk som kollar på melodifestivalen :rolleyes:

Skulle någon kunna vara så god att förklara för mig, Varför? Snälla för jag förstår verkligen inte vad som gör att det programet har minsta lilla underhållningsvärde (förutom att Luuk då kanske kan vara sevärd).

Det är ju kul att klaga liksom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här trodde jag att humor var inviduellt! Att människor har olika smak! 😆

Nä, bäst jag slår på Americas Funniest Home Videos och garvar arslet av mig då... :rolleyes:

EDIT: på tal om Luuk, Conan och compani...

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Och här trodde jag att humor var inviduellt! Att människor har olika smak! :rolleyes:

Till viss del är det ju så men den bästa humorn är nästan alltid universell och dit hör absolut inte Luuks pinsamheter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och här trodde jag att humor var inviduellt! Att människor har olika smak! :rolleyes:

Till viss del är det ju så men den bästa humorn är nästan alltid universell och dit hör absolut inte Luuks pinsamheter...

Vad grundar du det på? Och ge gärna exempel på den här fantastiska humorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Glöm inte att Robert Gustavsson är VÄRLDENS roligaste man enligt en grundlig undersökning i nån av kvällstidningarna för ett tag sedan...

😛

Världens roligaste är nog att ta i men en av Sveriges roligaste är han lätt, de borde ha anlitat honom i stället för Luuk, men Gustavsson är nog för dyr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Och här trodde jag att humor var inviduellt! Att människor har olika smak! 😛

Till viss del är det ju så men den bästa humorn är nästan alltid universell och dit hör absolut inte Luuks pinsamheter...

Vad grundar du det på? Och ge gärna exempel på den här fantastiska humorn.

Du vet vad jag menar Universell humor = visuell humor. Luuk är en typisk ickevisuell radiopratare som dock saknar en vettig röst för det....

Kontrasten mellan Luuk och Ulf Elving var slående. Elving är/var ett proffs ut i fingerspetsarna. Luuk en grå amatör...

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Kontrasten mellan Luuk och Ulf Elving var slående. Elving är/var ett proffs ut i fingerspetsarna. Luuk en grå amatör...

Var kommer detta agg gentemot Luuk från? Har han gått före dig i busskön?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Kontrasten mellan Luuk och Ulf Elving var slående. Elving är/var ett proffs ut i fingerspetsarna. Luuk en grå amatör...

Var kommer detta agg gentemot Luuk från? Har han gått före dig i busskön?

Inget direkt agg mer att jag är rätt trött på att en så talanglös och utstrålningsbefriad person kan bli uttagen att leda Sveriges största evenemang. Att han fick jobbet berodde på att en av Luuks bästa vänner är projektledare för Schlager SM TV-produktionen, kanske passande iofs eftersom även låtarna och artisterna som tävlar gör det till stor del p.g.a. vänskapskorruption.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...