Jump to content
Annons

[Omröstning avslutad] Studioforums mixtävling no.1 - Turn this ship around


joachime

Recommended Posts

Hej!

Jag har äntligen fått upp alla bidrag på soundcloud. Jobbar på en lösning så att ni också kan hämta hem okomprimerade filer på ett smidigt sätt. Men till en början får ni hålla till godo med soundcloud.

Regler

  • Varje forummedlem registrerad innan 2012-02-28 har rätt att lägga en röst på Bästa mix och en röst på Bästa produktion
  • Med Bästa mix menas den mix man föredrar framför dom andra. Med Bästa produktion menas den produktion man föredrar framför dom andra.
  • Man kan lägga sina två röster på samma bidrag.
  • Forummedlemmar som deltar i tävlingen har också rätt att rösta, men inte på det bidrag man lämnat in själv. Däremot på de andra bidragen, även om man själv medverkar.
  • Röstningen är öppen. Man redovisar dom i ett inlägg i röstningstråden (som jag kommer att skapa). Man får gärna motivera valet.
  • Man får gärna kommentera andra bidrag, ännu hellre komma med konstruktiv kritik.
  • Under röstningen är bidragen anonyma. Man får alltså inte gå ut med vem som gjort vilket bidrag. Det kommer att redovisas i samband med att vinnarna koras.
  • Röstningen pågår i två veckor från och med att att denna tråd startas, det vill säga röstningen stänger klockan 8:00 onsdag 14 mars.

Önskemål

  • Ge oss lite info om din lyssningssituation i samband med att du lämnar röster/omdömen.

Här hittar ni alla bidrag på soundcloud.

Nu finns de okomprimerade ljudfilerna att hämta på dropbox. Fick felmeddelande i slutet av uppladdningen. Men till dess någon rapporterar problem avvaktar jag att ladda upp nya filer.

TTSA part 1

TTSA part 2

TTSA part 3

TTSA part 4

Och skulle dropbox strula, ja då skickar vi iväg dom skäggigaste, mest skinnvästprydda forummedlemmarna att knacka på deras dörr och ta reda på hur läget är. Under tiden kan ni testa storegates utrymme:

TTSA part 1

TTSA part 2

TTSA part 3

TTSA part 4

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra jobbat Joachime!

Men satan vad less man kommer att vara på denna låt...härmed utgår en varning, hör jag Freddes röst inom snar framtid på ett nytt spår på detta forum så bör han alltid se sig om när han låser upp dörren! 😆

Tack Fredde och Joachime för rolig tävling...nu återstår bara pajkastning och annat trevligt från våra stora kreatörer, muahaha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara lyssnat i min iPhone och tror jag hittat mitt bidrag i allafall. Ska lyssna ordentligt hemma. Får nog dela upp och lyssna igenom några bidrag per dag, om man ska orka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat joachime.

Jag hade då inga problem med att känna igen min mix. Har börjat lyssna och skriva lite anteckningar på varje bidrag, sen när jag har lyssnat på alla ska jag ta o bestämma mig vilken jag gillar bäst och hur mycket jag ska skriva som motivering sedan när det blir dags... Tror nog att jag kommer att redovisa vad jag tycker om alla mixarna efter röstningen är klar, för att inte avslöja vilken mix som är min, kommer ändå göra anteckningar på alla mixar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat Joachime!

Men satan vad less man kommer att vara på denna låt...härmed utgår en varning, hör jag Freddes röst inom snar framtid på ett nytt spår på detta forum så bör han alltid se sig om när han låser upp dörren! 😆

Tack Fredde och Joachime för rolig tävling...nu återstår bara pajkastning och annat trevligt från våra stora kreatörer, muahaha!

Ja, fy fan. Öronen blöder.

Jag förtjänar inte tack, stryk kanske, Joachime däremot - det måste vara ett antal timmar nedlagt på detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara lyssnat i min iPhone och tror jag hittat mitt bidrag i allafall. Ska lyssna ordentligt hemma. Får nog dela upp och lyssna igenom några bidrag per dag, om man ska orka.��

Tänk på att "Mitt" bidrag ska bli två!?

Mix & Produktion

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok dags för dagens första röstning då, stort tack till dig Joachime för ett enormt jobb och den tid du lagt på detta projekt, samt till FreddeHstd för materialet som varit kul att jobba med!

Mina kriterier för röstning är givetvis grundade på det ideal jag själv har ang. hur denna låt gör sig bäst i mix och jämfört med min egen mix som är bäst såklart ;-)

Många var bra och relativt lika men det som utmärker vinnarna blir till slut saker som stereobild och sound och att mixen inte är tokkomprimerad som vissa av bidragen både synligt och hörbart är (typ korvar v. de med bibehållen dynamik).

Jag har också valt vinnarna med tanke på att man inte skalat bort för mycket utan jobbat med hela materialet, vissa mixar låter kanon men saknar en del gitarrer osv och faller ur pga det.

Bästa mix 1 poäng till bidrag nr. 24!!!

Bra sångljud även om jag föredrar det lite torrare men sammantaget med alla gitarrers placering och trumljudet så har denne person lyckats bra med separation och stereobild, bra jobbat!

Bästa produktion 1 poäng till bidrag nr. 36!!!

Här har man bytt ut trummorna vilket gör ett bättre sound och jag väljer detta som remix/produktionsvinnare pga det och att det är en bra sammanhållen mix med rätt torrhet samtidigt som den lever!

Fotnot, bidrag nr. 13 kunde ha fått min röst för bästa mix men det föll på intropanoreringen som har ett skrapljud när den sveper över till vänster, synd*

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow....Snabbt jobbat, Florian. 😉

Joachime: En stor j-a eloge för initiativet samt hästjobbet med allt som kommer därtill!

Fredde: Tack för materialet!

Bara hem och lyssna, hehe.

Edit: Har lyssnat lite snabbt här på jobbet, men inte på alla. Det här blir jobbigt.... 😛

Tror jag hittat mitt bidrag i alla fall.

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det hörs att soundcloud komprimerar en del, man hör tydliga artifacts. På intro-dobron blir det väldigt tydligt då den är lite mer dynamisk. När väl hela joxet drar igång så hörs det inte lika tydligt. Tycker ändå det hörs igenom om mixarna är bra gjorda eller ej.

Skitsvårt att rösta, fanns ungefär 6-7 mixar som jag tyckte lät bra men alla hade sina styrkor o svagheter.. en jämn kamp. Hursomhelst, här kommer min röstning:

Bästa mix, 1 poäng till bidrag nr. 27

Rätt feeling i mixen, bra att vissa delar är bortklippta för att skapa luft och öka intensiteten in mot refrängen. Låter gammal rock n roll lixom. Mitt andra val var bidrag nr. 16 som har ett modernare sound, men tyckte den var lite för vass. så det blev nr 27 istället.

Bästa produktion, 1 poäng till bidrag nr. 35

Jag vet inte om jag hatar eller älskar all autotune men det får väl bli älska eftersom jag bestämt mig för denna, dock hade jag velat ha lite mer bas. Tycker den känns väldigt välarbetat om än den autotunade sången inte låter helt naturligt 😉 Hade nästan lika gärna kunnat ta mitt andra-val som var nr. 25, men som var lite bumlig i basen/low-mid, gillade disten i det bidraget.

Tack å Hej sålänge

Link to comment
Dela på andra sajter

ojoj....lyssnade på det nu. Att ni ens vågar rösta med all den komprimering som är pålagd via soundcloud. Jag kommer vänta på de högupplösta filerna. Soma som känns bra på soundcloud kasnek itne alls har bra kompressorinställningar egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag passar också från att rösta än så länge. Noterar dock att av de röster som fallit än så länge så tycks ingen stå ut mer som favorit än någon annan. VIlket gör det hela än roligare.

Det blir nog inte svårt att vaska fram fem-sex bidrag som står ut, men sen...efter det, när man ska ner till den som blir vinnaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...