Jump to content
Annons

[Omröstning avslutad] Studioforums mixtävling no.1 - Turn this ship around


joachime

Recommended Posts

Det var av den anledningen jag la upp min här:

- Borttagen länk -

Då missar man ju anonymiteten, som var poängen!

Vore väl bättre om joachime la upp dom på sin dropbox i vanlig mp3? För alla andra låtar som postas här är ju i mp3! Så vad är egentligen problemet? Är vi så yberduktiga att det måste vara cd-klass på det för att vi ska dissikera ljud?

Sen om Olsberg kunde ändra premisserna för hur många medialänkar man får lägga på sidan. Nu är det max två per inlägg. Tråden blir ju dock aplång om man bara får posta två låtar per inlägg! Men å andra sidan så kanske inte gör nåt?

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Jösses, man får liksom köra på någon snabbspolningsbedömmning för att luska ut vilka som var bäst.

Bra kvalité på dom bästa tycker jag. Skojiga idéer med.

Gillar virveln på 8an.

Nä det här tål att kluras på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hu, är lite besviken, tyckte inte något lät bra, kanske är det soundcloud, hittade till slut mitt eget bidrag och det lät bra sämre,

jag lyssnade bara på introt, tycker det räcker än så länge.

Heja joachime - kanske hinner vi få 'riktiga' filer att lyssna på till helgen? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör Soundcloud med filerna? Jag har tills för nån vecka sen trott att de varit WAV filer lika som de man laddar dit. Men nog låter det annorlunda, fast det har jag trott har berott på laptopens hörlursuttag, det enda sätt jag lyssnar på Soundcloud, inklusive mina egna Soundcloud. Men MP3, tycker jag låter lite sämre ändå. Men även på Soundcloud försvinner lite av stöten i tex baskaggen.

Vilka är det som spelar o sjunger på tävlingslåten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka är det som spelar o sjunger på tävlingslåten?

Det är di däringa FreddeHstd

Joachime, du skulle mickla lite med låtarna innan du publicerade dom. Kan du beskriva vad du har gjort? så vi vet hur mycket du "ändrat" ...

Jag plockade in alla bidrag på varsin kanal i ett nytt projekt och justerade nivån så att alla hade samma upplevd ljudnivå. Sedan mätte jag RMS och jämkade lite till. Därefter satte jag en limiter som inte jobbade mer än typ 3 decibel över hela materialet, det vill säga alla bidrag tillsammans.

Därefter dither och exportera till 16 bitars wav-filer.

Dessa filer laddades upp till soundcloud och dropbox.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Tycker min mix låter bättre i Soundcloud... 😛

Tjohopp!

Då har du lämnat för mycket dynamik kvar i slutproduktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Utom trummorna då, som är en god kamrat!

Alltså han som spelar på dem. Trummorna är inga vänner till mig.

Men din röst kommer man inte glömma nu på ett tag. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...