Jump to content
Annons

TRIDENT HG3


Ekstasis

Recommended Posts

Meidenberg (oregistrerad)

Vore ju grymt kul att få se/följa ditt monitorbygge..

Ska dokumentera allt grundligt, det är inte monitorer men målet är att få dom så raka och ärliga som möjligt och att skrämma slag på grannarna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja alltså, dom är säkert värda varenda krona och det är imponerande att det går att bygga bra högtalare med så pass billiga element, det bevisar bara att killen är en duktig ingenjör och att Daytons billigaste serie högtalarelement presterar bra om dom används rätt, magin ligger förmodligen i väl konstruerade filter och bra anpassade lådor. Vart bara taggad eftersom jag valt element från samma tillverkare, låter mina byggen skit så kan det ju enbart vara mitt fel 😛

Har bara läst bra om dom men ska egentligen inte yttra mig förens jag lyssnat själv, det ända jag är lite skeptisk mot är att man kan vrida T/M och att woofern delas vid 320Hz, känns generellt som att mellanregistret borde ta vid lite lägre än så med den här lösningen?

Ja vi får se om din frekvenskurva blir lika rak 🙂

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Huga!!!!

På rak arm!

Sluta spela något genom högtalaren.

Låter som att nåt filter gått sönder.!?

Om du ska spela nåt. LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅG volym!

Ja det låter konstigt. jag har kopplat ur högtalaren, men måste nog skickas tillbaka oavsett 🙁

den ger ifrån sig ett knasstrande ljud låter väldigt digitalt... jag började höra en halv timme innan att högtalaren "glappade" lite eller som det lät..trodde det var skivan som var dåligt inspelad eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Tänkte om det var någo galet med DA omvandlaren.Har hört liknande ljud när tex en ljudkortsdrivrutinkraschat. Omstart av dator kan vara bra att prova ocksp.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte om det var någo galet med DA omvandlaren.Har hört liknande ljud när tex en ljudkortsdrivrutinkraschat. Omstart av dator kan vara bra att prova ocksp.

Hörlurarna i min Antelope Eclipse låter bra... jag antar at jag kan switcha höger och vänster på Eclipsen och se om det är en någon port som är trasig på Eclipsen annars är det högtalaren..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag köpte dom i december 2012. Tror ni garatin gäller ännu ?

Har du tur så går det att reklamera den med hänvisning till den 3-åriga allmänna reklamationsrätten har du otur så gäller den inte eftersom detta inte är en typisk konsumentprodukt och högtalartillverkare brukar friskriva sig från användargenererade fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du tur så går det att reklamera den med hänvisning till den 3-åriga allmänna reklamationsrätten har du otur så gäller den inte eftersom detta inte är en typisk konsumentprodukt och högtalartillverkare brukar friskriva sig från användargenererade fel.

Ja vi får hoppas någon tar sitt ansvar iallafall, mailar både harvey gest of Trident direkt först sedan mailar jag emusic..

Ja i värsta fall måste man ju kunna reklamera ??? det gäller ju 3 år..borde väll uppfylla villkoren för att reklamation i värsta fall.. Om det inte löser sig vet jag inte vad jag ska göra...

Om jag skulle köpa en ny kostar den 12 500, men hur lockande känns det efter en har gått sönder ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte får den fixad gratis så kostar det nog inte mer än max några tusen att laga den.

Ja fast frakostnad till england blir inte billigt...

suger med allt arbete också..

har fan ej råd att köpa nya det är en sak som är klar..

Försöker luska reda på hur lång garantin är på HG3orna

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en generalagent för Trident antar jag. Där kan du nog få hjäp med rep så du slipper att skicka till England.

http://fitzpatrick.se/

Ja jag hoppas det... men samtidigt känner jag mig lite nojjig att skicka in på sånna ställen..

Jag menar att dom gör ett bra jobb, det är ju trots allt ganska komplexa saker vi snackar om..

Om jag skickar till Fitzpatrick får man ju inte direkt "Trident's" stämpel på grejjorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag hoppas det... men samtidigt känner jag mig lite nojjig att skicka in på sånna ställen..

Jag menar att dom gör ett bra jobb, det är ju trots allt ganska komplexa saker vi snackar om..

Om jag skickar till Fitzpatrick får man ju inte direkt "Trident's" stämpel på grejjorna.

Det är nog en lika bra eller bättre tekniker som lagar eller byter ut det som gått sönder hos Fitz som hos Trident. Troligen inget speciellt svårlagat fel. Analog audioelektronik är inte direkt rocketscience.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog en lika bra eller bättre tekniker som lagar eller byter ut det som gått sönder hos Fitz som hos Trident. Troligen inget speciellt svårlagat fel. Analog audioelektronik är inte direkt rocketscience.

Nää men man ska lite på personen också att den sätter in rätt komponenter osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

För sent för din del givetvis och jag hoppas verkligen det löser sig, men det är just därför jag brukar poängtera att skall man köpa dyra grejer så betalar jag hellre en 1000lapp extra (oftast kan de ju matcha priset) för att få det från min lokala musikaffär så man lätt kan få hjälp vid eventuella fel.

Redigerat av crillemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Nää men man ska lite på personen också att den sätter in rätt komponenter osv...

Varför skulle en generalagents tekniker inte sätta in korrekta komponenter? Sen kan man ju diskutera hur mycket även icke exakta ersättningskomponenter påverkar ljudet ibland hörs det eller ens mäts det någon större skillnad.

Redigerat av LeStud
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle en generalagents tekniker inte sätta in korrekta komponenter? Sen kan man ju diskutera hur mycket även icke exakta ersättningskomponenter påverkar ljudet ibland hörs det eller ens mäts det någon större skillnad.

Det är väl just det man är rädd för att man säter i något komplement som han "tror" är samma sak.. bara för att spara lite pengar "han märker nog inget ändå" typ..

För sent för din del givetvis och jag hoppas verkligen det löser sig, men det är just därför jag brukar poängtera att skall man köpa dyra grejer så betalar jag hellre en 1000lapp extra (oftast kan de ju matcha priset) för att få det från min lokala musikaffär så man lätt kan få hjälp vid eventuella fel.

Ja jag hade kanske kunnat köpa den på 4sound men emusic var den första i sverige som tog in dom, och det var efter att jag frågat.. sedan efter det tog 4 sound in och andra affärer i sverige..jag antar för att det för att fitzpatrick började ta in dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du elementen som sitter i hg3 och priserna.

Dayton SD215A-88 365kr

Peerless HDS PPB 830870 358kr

Dayton DC28FT-8 228kr

Tycker åsså det låter misstänkt billigt i mina öron, samt brukar inte så stora tillverkare ha sina egna fabrikat på elementen? Var har du fått det ifrån? En sökning själv gav inte mycket svar alls om vad som sitter i Tridents HG3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...