Jump to content
Annons

Dream Theater skaffar ny trummis


hegobald

Recommended Posts

Hoppas på svensken Peter wildoer. Annars så är Donati en cp i spelet. Då kan det bli knasig DT-musik framöver. Men ser helst att Peter Wildoer tar platsen. Då det är mer metal i hans spel. Dessutom så growlar han fett! Peter wildoer spelade på James Labrie's senaste soloplatta.

Låter som DT fast mer aggro, *gillas*

POPPA HÖÖÖÖÖGT! Peter som growlar.. sen kommer James in och DT'ar till det! 😉 Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Diggar de här episoderna järnet!!! Fantastiskt kul att se! Intressant med auditions på den här nivån liksom...astronomical! 🙂 Mangini och Minnemann har ju givit de mest bestående intrycken hittills, även om Tomas Lang gav ett väldigt kompetent intryck. Jag kommer på mig själv med att sitta och vara nervös med vissa av trummisarna, men med Mangini och Minnemann kände jag mig trygg. Kändes som de visste vad de gjorde. Också bra ihopsatta auditions, de testar ju alla sidor av trummisen.

Den där nya, egna grejen som Donati ville göra på Dance ville man ju hört! Och hört mer av vad de andra tyckte om den! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur det än blir, så kommer DT få en bättre trummis än nånsin. Sorry Portnoy. Du gjorde en del balla grejer. Men du gömmer dig mer bakom utrustning än att leverera tajta grejer. (microskopiskt)

JA jag har rätt i den frågan. Ända sen 1989... Rundpallar som försvinner ut i etern.

Men snubben , (eller vem det nu var?) ska ha cred för asballa nytänkande rythmiska hook's!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med KWS.

Portnoys bag of tricks har varit jävligt trött senaste åren. Exakt samma fills hela tiden. Senaste plattorna kunde man förutse precis hur han skulle spela...

Inte alls lika intressant som att lyssna på typ Gavin Harrison, som alltid överraskar i varje låt

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Virgil var ju som vanligt. Tittar lite på noterna och bombar på, drar iväg så DT inte ens fattar... MEN han är ju helt RABIES. Omöjlig!

Derek var inget vidare mer än att han blästrade ihjäl bandet.

Lang var bra, men lite stiff... felfr

Marco har jag sett tidigare ihop med Paul Gilbert och han var nu som då lite stiff i liret.

Men det är i nuläget två slagverkare kvar. Och ryktet säger på fredag så får vi se den audition.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Tror att det kan vara ett lyft för DT att få en trummis med bättre känsla än MP. Jag tycker faktiskt att MM är mycket intressantare som musiker en MP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det kan vara ett lyft för DT att få en trummis med bättre känsla än MP. Jag tycker faktiskt att MM är mycket intressantare som musiker en MP.

Japp, iaf på senare tid. MP har gått på default rätt länge nu, samma fills och samma komp. Dock är/var han en bra trummis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant hur nya plattan kommer att låta. Om dom nu har tagit en "liknande" trummis som MP så är väl risken att det kommer låta lika såsigt som dom senaste 10 årens skivsläpp.

Tyvärr så imponerade inte Mike Mangini mig. Iaf inte än. Men den som lever får se.

Hade hellre sett Peter eller Virgil just för nyskapandet. Men det kanske hade vart jobbigt för DT?

Å andra sidan så är väl poängen fortfarande den att dom ska släppa bra låtar. Onanin har dom ju ändå varvat ner med rejält.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ska bli intressant hur nya plattan kommer att låta. Om dom nu har tagit en "liknande" trummis som MP så är väl risken att det kommer låta lika såsigt som dom senaste 10 årens skivsläpp.

Tyvärr så imponerade inte Mike Mangini mig. Iaf inte än. Men den som lever får se.

Hade hellre sett Peter eller Virgil just för nyskapandet. Men det kanske hade vart jobbigt för DT?

Å andra sidan så är väl poängen fortfarande den att dom ska släppa bra låtar. Onanin har dom ju ändå varvat ner med rejält.

😆

Själv så tycker jag att Metropolis pt II är den bästa skivan. Gillade när JP lät mera som Steve Morse ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

Själv så tycker jag att Metropolis pt II är den bästa skivan. Gillade när JP lät mera som Steve Morse ett tag.

Tycker samma själv alltid gillat den som bästa, ännu bättre när man kollar på DVD:n.

Tock tog det ett tag innan jag gillade den eller bandet. Men allt tacke vare DVD:n återigen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller inte med om att Mangini är en kopia av Portnoy, han är så otroligt mycket bättre än MP!

Sen att han kan spela allt MP gjort både fram och baklänges är vlä bra, så att fansen får höra de gamla låtarna som de vill höra dem.

Han blir nog bra i bandet, även im jag hade velat att alla trummisarna fick ett spår var på nya plattan. Hade onekligen varit lite spännande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev inte som jag trodde, var inne på samma som Simon tidigare, men blev ett roligt val tycker jag! Mangini är en härlig person med energi och passade mycket bra ihop med dem. Tycker inte han är en kopia av MP och hoppas han inte heller behöver bli, iallafall inte kommande album, kan ju förstå om DT vill att han spelar de gamla låtarna exakt som de komponerades men vid nyskrivandet så får han ju friare händer! Ska bli en spännande platta sedan länge!

🙂

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...