Jump to content
Annons

Allmän musikersjuka?


dede

Har du gjort lumpen?  

268 röster

  1. 1. Har du gjort lumpen?

    • Ja
      98
    • Nej
      143


Recommended Posts

Tja som rubriken lyder.........Är det en utbredd musikersjuka att inte ha gjort lumpen eller................?

Kom igen och tryck.

EDIT: Bytte gallupfråga från "Hur många här har gjort lumpen?" /Olsberg

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 136
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Du skulle haft tre svarsalternativ; totalvägra, vapenfri och lumpen.

Själv är jag vapenfri. Å andra sidan har jag jobbat en drös med år med produktverifiering i flygförsvarets tjänst, så jag representerar väl nån form av dubbelmoral.

edit: FYRA svarsalternativ borde det varit... Frisedel oxå.

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm. Mig praktiskt taget slängde dom en frisedel på när de såg mina tester. Men när jag envisades med att få gå ändå så fick jag välja mellan nån militärmusikant grej eller bevakningssoldat. Jag tog bevakningssoldat, men hade oturen att ta den besvärligaste bevakningsutbildningen som dessutom va tre månader längre.

Och så gled de bara massa fallskärmsjägare och jägare runt där som verkligen bara va snorkiga och elitistiska efterssom vi blott va bevakningsdrägg. Gjorde en låt om en av befälen som hette "Fänrik Fys".. den va kul 🙁 Han fick dessutom höra den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är ju formulerad så att det inte går att svara ja eller nej egentligen, men jag förstår vad du menar och svarade ja.

Gjorde lumpen 94/95 som plutonsbefäl vid ingenjörstrupperna Ing2, minröjtroppen.

edit: Ser att ni har ändrat frågan nu, så nu gäller inte min första mening längre.

Redigerat av bassman
Link to comment
Dela på andra sajter

00/01 Ekjsö Ing 2 gruppbefäl på ledningspluton.

Ang befälsnamn så måste det nästan vara krav på udda efternamn om man ska vara det, vi hade många befäl med intressanta namn, men bäst var nog ändå den lätt stammande Kapten Kram. Seriöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en låt om en av befälen som hette "Fänrik Fys".. den va kul  🙁 Han fick dessutom höra den.

Ajjaj, jag vet hur det gick för en vän som gjorde låten "Den fruktade Party-Per" om en i samma klass. När Per fick höra låten var det inte mycket till party längre.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Lumpen? Nae.. Dom lät mig inte göra styrketestet för dom trodde att min rygg skulle gå sönder, sen var väl psykologen inte jätteimponerad av mig heller. Hörseltestet var något av det enda som gick bra, trots att jag fuskade på de mest högfrekventa tonerna... 😉

Edit: Ganska jämnt än så länge faktiskt...

Redigerat av Debree
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag låg i flottan jan -03 till jan 04 som signalmatros (morse-signalist mm.) på HMS Dalarö nere i Malmö. Lagom slappt och så var jag ledig varannan vecka... Fördelen med att ligga inne i Malmö var att man kunde åka hem till maxmaxmax och leka när man var i land. 😉

Redigerat av Henke
Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Gjorde lumpen i Sollefteå 90-91 kom ihåg att det var kallt och att vi duschade ute i -26 grader.

Helvetet är inte varmt det är KALLT

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis brev om att jag inte fick mönstra, "beslutet kan ej överklagas" 😉, som om jag skulle vilja ändå.

Dock var det ju inte musik som jag blev avskriven för utan min astma, som dock inte är så farlig men det funkade för att slippa iaf 🙂

/Oskar

Link to comment
Dela på andra sajter

Låg inne 2002/2003 som Stridsbåtschef på Amf4 Göteborg. Asskoj! En häftig båt, en outforskad skärgård, en strålande sommar, inga befäl ombord. Svårt att tänka mig en bättre lump. 🙂

Typiskt båtchefer att säga så 😉

Fick själv köra en båt i typ 10 minuter på sista veckan efter 10 månaders slit när vi "skulle ha lite skoj också" ...

Var signalist 01/02 i en luftvärnsrobotpluton på AMF1 i Vaxholm. Jösses va trist det var. Av någon konstig anledning är jag ändå glad att jag gjorde det... Man minns ju ändå bara det roliga 🙂

dbd, tog du baskern förresten? (det gjorde inte jag, lyckades maska bort alla test 😎 )

Link to comment
Dela på andra sajter

dbd, tog du baskern förresten? (det gjorde inte jag, lyckades maska bort alla test 😉 )

Haha samma här, jag ville inte kötta. Ville bara softa och köra båt 🙂 Fast vi fick den ändå vid högvakten 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

dbd, tog du baskern förresten? (det gjorde inte jag, lyckades maska bort alla test 😉 )

Haha samma här, jag ville inte kötta. Ville bara softa och köra båt 🙂 Fast vi fick den ändå vid högvakten 🙂

Precis, hade också en välstruken basker under högvakten. Sen låg den resten av tiden ensam på Kapen's skrivbord 🙂

Haha, det var tider det. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

dbd, tog du baskern förresten? (det gjorde inte jag, lyckades maska bort alla test 😉 )

Haha samma här, jag ville inte kötta. Ville bara softa och köra båt 🙂 Fast vi fick den ändå vid högvakten 🙂

Precis, hade också en välstruken basker under högvakten. Sen låg den resten av tiden ensam på Kapen's skrivbord 😉

Haha, det var tider det. 😄

De glömde samla in dem efter högvakten så jag har en basker 🙂

Edit: Ja håhå jaja. När jag blir gammal ska jag dra mig tillbaka i Götets vackra skärgård!

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...