Jump to content
Annons

Allmän musikersjuka?


dede

Har du gjort lumpen?  

268 röster

  1. 1. Har du gjort lumpen?

    • Ja
      98
    • Nej
      143


Recommended Posts

Jag hade att välja på 15 månader i Boden eller 3 månaders civilplikt i Södertälje,

needless to say så var valet inte särskilt svårt...

När den lede ryssen kommer och hotar rikets säkerhet, så kommer jag att

pyssla om oldfolks på nåt ålderdomshem.

Kanske inte så macho men jag är rätt nöjd, det var tre riktigt roliga månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 136
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fick flyga helikopter, cykla på min T.G.A.C och lära mig att städa och raka mig.

Terräng-Gående Attack-Cykel? 🙂

Ja, att lära sig städa är ju faktiskt vad värnplikten till största delen handlar om...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag gick in för mönstringen och fick väl hyfsade resultat (9:a kondition och 7:a i styrka). När jag väl kom in till snubben som skulle ge mig en tjänst så sa jag att jag ville göra som brandman (eld har alltid varit kul). Tyvärr får alla som INTE vill göra lumpen tjänster som brandmän. Usch och fy! Jag sa då att jag skiter i det och så jobbade jag som högstadielärare i 2 år istället. DET var kul!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej...

Kul fråga...😕

Jag har inte heller gjort lumpen.

Jag tycker att det känns fel att lära sig ta livet av folk.

Tycker inte det är nån skilland på vem och varför....det är ju ett spel där man använder nationalism att bedra människor.

Alla vapen är symboler för rädsla.

Jag umgicks med rätt mycket politiskt folk då men för mig handlade inte det där om politik som det gjorde för många av dem.

Så tyckte jag då och tycker så fortfarande.

Vänligen Mancan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Hej...

Kul fråga...😄

Jag har inte heller gjort lumpen.

Jag tycker att det känns fel att lära sig ta livet av folk.

Tycker inte det är nån skilland på vem och varför....det är ju ett spel där man använder nationalism att bedra människor.

Alla vapen är symboler för rädsla.

Jag umgicks med rätt mycket politiskt folk då men för mig handlade inte det där om politik som det gjorde för många av dem.

Så tyckte jag då och tycker så fortfarande.

Vänligen Mancan

😄 Du har så rätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snackade mig ur det hela hos psykologen, framförallt med argument som att vi kommer att bli tvungna att lägga ner mina band om jag åker in. Det ville han förstås inte utsätta mig och mina vänner för, så jag slapp.

Jag hade också ganska roligt åt synundersökningen. Jag är glasögonorm, men hade glömt att ta med mig papper på det. Så jag stegade in till undersökningen, förklarade att jag hade synfel men inte någon lapp varpå de ber mig att göra testen, utan glasögon. Efter att ha stirrat in i ljustavlan en stund och ropat ut bokstäver fick jag reda på att jag hade perfekt syn...

-Nej, sa jag, jag behöver glasögon, jag har inte perfekt syn.

-Jo, sa pliktverket, vi har testat här och du har perfekt syn.

-Men...

-Jo!

-Jahapp..

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag hade extremt höga poäng på IQ-testet, bl.a. alla rätt på logikprovet där jag dessutom endast utnyttjade 5 minuter av skrivtiden som var på 40 minuter. Hälften av de som mönstrade hann inte ens klart med det provet i tid och vakterna sa till mig att "du kan väl åtminstone försöka".

Tio år senare när en bekant till mig skulle mönstra kom de fortfarande ihåg händelsen. Sedan fick jag göra signalprovet och hade alla rätt.

Under mönstringen visade det sig att jag hade hög puls i vila (vilket jag alltid haft). Men nu var den i vila 120 nästan. De kollade tempen och den var 37.9, så jag slapp alla fystester! De sa att jag inte skulle behöva komma tillbaka för fystesterna konstigt nog och att jag trots signalprovet inte skulle bli signalist, utan ha en specialtjänst som knappt nån hade eller visste vad det var. Så så fick det bli.

Kryptör och dekrypterare blev det hos högsta hönsen, vilket i praktiken innebar att gå först i alla matköer (VIP), specialbeställd valbar meny, egna städerskor och ledig varannan vecka!! Samt mycket dötid som vi utnyttjade genom att plöja 250 videofilmer. Rätt glassigt och schysst!

Men eftersom jag har svårt för alla typer av komplexfyllda ledare fick jag sämst betyg i gruppen utan att vara störig... Blev ändå erbjuden en officersutbildning då det närmade sig slutet, men tackade nej då.

Fast egentligen ville jag bli tolk.

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Albert D: Jag tolkar det som att den Allmänna musikersjukans symptom är att INTE ha gjort lumpen. Eller missuppfattade jag trådskaparen?!

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Albert D: Jag tolkar det som att den Allmänna musikersjukans symptom är att INTE ha gjort lumpen. Eller missuppfattade jag trådskaparen?!

😛

:musik

Tja som rubriken lyder.........Är det en utbredd musikersjuka att inte ha gjort lumpen eller................?

Kom igen och tryck.

EDIT: Bytte gallupfråga från "Hur många här har gjort lumpen?" /Olsberg

Inlägget har redigerats av Olsberg kl. 10 February 2005, 19:24

Prova att läsa första inlägget först...- 😛

Albert.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...