Jump to content
Annons

FESTIVAL #36


Anders F

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Härma Kiss? Väldigt moget... Ingår det att måla morrhår mm på sig då?

Jag tror det skulle bli ännu ännu bättre att vi mimar till ABBA och har hopprep som mikrofoner. Men det måste vara rosa hopprep annars vill inte ja.

Och så vill jag ha rosa trikåer och rosa balettskor.

Hehehe, ☺️ Ja det där väcker gamla roliga timmen på fredagar minnen. 😛 Tjejerna älskade det och killarna som var med var tvångsrekryterade och hatade det. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

He he... Ja, KISS, som med största sannolikhet har varit en av dina egna förebilders förebilder, minst... (Generation Y i sitt esse!)

Jag vågar nog svara nej på den frågan. Orkar inte bre ut mig om du ursäktar.

Men framför allt vill jag påpeka att man inte måste gilla allt som de man gillar gillar, och så vidare i X antal steg.

Link to comment
Dela på andra sajter

ZZ-top är ju klart häftigt..........

` an every girl crazy ´bout the sharp dressed man ´

och så det suveräna gitarrsolot efter den refrängen....yeah.....

(vad är likheterna mellan Kiss och ZZ-top ???)

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förslag som kom upp redan i tråden där vinnaren presenterades i förra festivalen va att man gör en cover på en låt som ligger på forumet. Nackdelar är väll att det kanske blir segt att lyssna på tolkningar av samma låt 511 gånger.

Nu blev du iofs korrigerad i trådens 3-e inlägg men ändå, för sakens skull:

En sån festival har det faktiskt redan varit. Back in the days var vi ett gäng glada som gjorde en Cover på Signerts "Special Offer (for a limited time only)", låten som vann festivalen innan. På kontrollrummet har det visst oxå varit en liknande festival, då vann rätt låt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte bre ut mig om du ursäktar.

Ingen fara. Förväntade mig inte det heller 🙂

Men framför allt vill jag påpeka att man inte måste gilla allt som de man gillar gillar, och så vidare i X antal steg.

Poäng. (Även om det nu inte hade med något överhuvudtaget att göra.)

Link to comment
Dela på andra sajter

kisstema eller valfrihetsfestivalen där man får härja fritt och spela vad som helst. Eller ett beat: "Slav under samma tempo: 128 bpm". Någon fixar en färdig trumloop. Eller Assars förslag med en given slinga. Eller helst Umemagnus idé om akustiska instrument, gärna med 70-talsinfluenser. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ska det vara något tal överhuvudtaget inblandat ska det fan inte vara 70-talet. 60 eller 90.

Du verkar glömma att det inte är du som bestämmer det. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Det här har ju ballat ur helt. Återigen Boyband!!!

Och du gör det inte mycket bättre med ditt förslag. Pojkband? Skämtar du eller? Deras publik bestod av småflickor som vuxit upp för länge sen. Inte ens de vill ta i det längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har mitt vanliga förslag med agentmusik. Annars kanske man kan tänka sig en helt öppen festival där enda villkoret är att man har skrivit låten/musikstycket själv.

Det förslaget är så enkelt att det är genialt.

Melodifestivalen fast bättre.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha..ha.. vilka teman..ja e mer inne på konsten istället för en gammal trist-trött-urtrist-åbaraskittråkig-gammalgubbrock.. ä ju mer än ett halvsekel gammalt. Lite nytänkande måste det väl fan VARA. Och KISS va de sämsta ja någonsin hört just efter en ADDC-festival...... 🤪

Här e det bästa temat: STAD

Dvs alla ljud i stycket/låten måse vara inspelare ute på stan sen är det helt fritt.

Stycket/låten eller vad man vill kalla det får vara max 2:30.

😆

Redigerat av madeinroad79
Link to comment
Dela på andra sajter

en färdig midi slinga som måste vara med i låten men får spelas upp av valfritt instrument i valfritt tempo. sen får man bygga sin låt så den passar med slingan.

hade föredragit kiss framför acdc men det känns som en kiss festival kunde passa lite längre fram nu när vi nyss haft acdc tema.

Link to comment
Dela på andra sajter

kisstema eller valfrihetsfestivalen där man får härja fritt och spela vad som helst Du menar som att lämna in en egen låt, det är fritt fram att göra alla dagar på året. Eller ett beat: "Slav under samma tempo: 128 bpm". Någon fixar en färdig trumloop. Eller Assars förslag med en given slinga. Eller helst Umemagnus idé om akustiska instrument, gärna med 70-talsinfluenser. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

en färdig midi slinga som måste vara med i låten men får spelas upp av valfritt instrument i valfritt tempo. sen får man bygga sin låt så den passar med slingan.

hade föredragit kiss framför acdc men det känns som en kiss festival kunde passa lite längre fram nu när vi nyss haft acdc tema.

Detta förslag känns helt OK för mig, där finns det spelregler!

Alla måste använda den slinga som presenteras och då görs den av Gizmosis då, helt enkelt.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

-1 på KISS från mig. Har inget emot 70-talsrock, men när det kommer till att producera nåt själv är jag ute ur leken direkt om det blir ett sånt tema igen. Och visst, AC/DC och KISS är inte samma sak, men kom igen, LITE väl likt förra temat blir det väl ändå? Kommer inte i princip (för att generalisera lite) samma personer delta och tycka att det är roligt, medan samma personer kommer stå bredvid och titta på och hoppas på nästa festival istället? Är man uppvuxen med Ravermeister och Destination Goa så är man....

En annan sak man är uppvuxen med är ljudkretsen i NES. Mitt förslag är CHIPTUNE-tema! 🙂

En annan sak som vore kul är nån form av ambient/drone

Link to comment
Dela på andra sajter

Temaförslag

Sydstatsrock / Country

Progressive / Symfonirock

Bluesrock / Hårdrock

m.m bla bla.

Tror det är mer givande för alla att tävla i en genre än att försöka låta som en färdig artist/band.

Det faller platt på sången, så är det, jupp.

Låter man t.e.x som Björne "HVB" väldigt likt Gene Simmons samt gör något ihop med Valle så är ju pallplatsen klar vid ett Kiss tema.

Det kan väl för bövelen inte vara någon utmaning i det pojkar, eller hur? 😄

Min naturliga kärlek till musiken bygger på till stor del lika delar humor som seriositet.

På Jack Butt fick "humorn" råda för jag tänkte i mitt stilla sinne att ingen jävel kan någonsin få

feelingen och köttet som Bon Scott & Brian Johnson hade / innehar.

Det hade inte någon heller, men det var liiite nära.

Närmast likt vann.

Genres skulle kännas mer rättvist för alla om man kanske inte har koll på en specifik artist/band, men gillar annat inom samma genre.

Min åsikt.

/Cribba

" Genre uttalas Changer" 😲

Redigerat av Cribbson
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tre förslag:

1. Tolka valfri låt av Bellman (tidigare förslag från joachime)

2. Tyrolermusik

3. Man skriver och producerar en låt som är så nära ett plagiat som möjligt, men utan att det uppenbarligen bryter mot lag, moral och heder. Man röstar inte i poäng utan i procent 0 - 100% om 10-intervall; ju lägre medeltal (summa % delat med antal lämnade röster) desto självständigare blir låten och därför en loser-låt. Ju högre medeltal desto större chans att koras som vinnare. Medeltalet får dock aldrig överstiga 90%, då den nivån ska anse motsvara medveten och hänsynslös låtstöld vilket för deltagaren ska medföra diskvalificering samt därefter omedelbar polisanmälan.

cool.gif

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak som vore kul är nån form av ambient/drone

Det tycker jag också och det har jag föreslagit förut, men då blev det enda alternativet som inte togs med i omröstningen, för att citat: "Jag tog inte med Drone då jag [...] inte alls kände det lät intressant!".

Håriga gubbar som står och smeker en gammal gitarr är däremot väldigt intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...