Jump to content
Annons

FESTIVAL #36


Anders F

Recommended Posts

Så behöver man ju inte alls göra. Det räcker ju med att var och en väljer en låt, PM:ar den som gjort den och frågar om lov, och sen behöver ingen annan få veta vilken låt man valt.

Men om den man PM:ar till oxå är med i tävlingen då? Vet inte hur mycket det spelar roll om 100 år, men när vi ändå har det uppe till diskussion...

Redigerat av UNiT
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men som jag ser det nu så kommer omröstningen stå mellan

Bellman

Låt från forumet

Given titel och text (till en film)

Det var ett osedvanligt dåligt sätt, Anders.

Låt istället ALLA förslag som framkommit i den spåntråd

vara valbara i röstningstråden om temat. T.ex. har ju

Captain Beefheart och Stadsljudsmusik föreslagits.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope inte alla, väljer de som verkar få mest stöd. Detta för att det annars kommer bli röstning på kanske 20-30 olika förslag. Orkar inte lägga ner all tid på att föra in alla röster på det. Om man ser ett tema man verkligen vill ha med så pusha för det så det blir framträdande i denna spåntråd istället.

Ska jag annars även ta med alla gamla förslag från alla andra gamla spåntrådar eller liknande också? Det skulle ju inte vara hållbart. Eller? Men visst kan man ta med fler än tre. MEn inte hur många som helst känner jag.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, det måste väl ha funnits några vettiga argument till deltagarnas anonymitet från början? Vet inte om jag har läst dem nånstans...

Jag kanske ska förtydliga vad jag menar. Hehe, jag ser en tvåstegsanonymitet här.

Ett: Många har ett (mer eller mindre) anonymt användarnamn här på forumet. Någon/jag må ha åsikter om det oxå, men det ser jag som en annan diskussion.

Två: Med "Anonymitet" i festivalsammanhang menar jag att sign Dingbats (anonymt användarnamn) skulle ställa upp som "artist: Dingbats" och inte som "Artist nr 3". Det var så jag menade med mitt inlägg ovan.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske ska förtydliga vad jag menar. Hehe, jag ser en tvåstegsanonymitet här.

Ett: Många har ett (mer eller mindre) anonymt användarnamn här på forumet. Någon/jag må ha åsikter om det oxå, men det ser jag som en annan diskussion.

Två: Med "Anonymitet" i festivalsammanhang menar jag att sign Dingbats (anonymt användarnamn) skulle ställa upp som "artist: Dingbats" och inte som "Artist nr 3". Det var så jag menade med mitt inlägg ovan.

tjing

Jag tolkade ditt inlägg enligt variant 2 🙂 Och jag undrar fortfarande vad argumentet var till att helt och hållet dölja vem som står för vilket bidrag. Har bara accepterat att det är så det funkar. Men är det kanske för att man inte (mer eller mindre omedvetet) ska döma ut bidrag innan man ens hört det?

Sökte fram lite Bellman-tracks på grooveshark, har ju ingen koll alls på den snubben. Det blir en spännande utmaning att göra nåt kul med de låtarna om det blir så. De andra två förslagen som Giz listade känns ok oxå tycker jag. ...nu när inte chiptune eller drone verkar ta fart.... 😉

Redigerat av UNiT
Link to comment
Dela på andra sajter

Du pekar på en annan fråga oxå. Det är liksom kutym att festivalerna ska vara anonyma. Det vill jag ta bort. Man kan väl lika gärna presentera sig i förväg? Det finns väl inga andra musiktävlingar som är anonyma liksom... Schlager-VM med papperspåse på huvet?

Vad är vi rädda för? Överdriven kompisröstning?

Dessutom så uppmuntrar ickeanonymitet till positivt häcklande under den livsviktiga tävlingens gång... Jag minns nån utanförfestival-Song Contest här på forat som mycket ickeallvarligt tolkade När Vindarna Viskar Mitt Namn... Ballt.

tjing

Njae...jag gillar lite idén med dold röstning...Blev grymt överraskad denna omgång av att det var therocker själv som sjöng som Bon Scott det var både kul och imponerande...sedan vet man inte om man nästa gång hör ett bidrag där man vet att han sjunger och så låter det sådär då kanske man kliver på lite hårdare i bedömningen för man har hans Bon Scott insats i minnet.

Varför jag tog honom som exempel är för att fanskapet snodde min SILVERplats...FUCK!😠

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Varför jag tog honom som exempel är för att fanskapet snodde min SILVERplats...FUCK!😠

Du får anställa han som sångare nästa gång du gör något ACDC liknande. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae...jag gillar lite idén med dold röstning...Blev grymt överraskad denna omgång av att det var therocker själv som sjöng som Bon Scott det var både kul och imponerande...sedan vet man inte om man nästa gång hör ett bidrag där man vet att han sjunger och så låter det sådär då kanske man kliver på lite hårdare i bedömningen för man har hans Bon Scott insats i minnet.

Varför jag tog honom som exempel är för att fanskapet snodde min SILVERplats...FUCK!😠

Ja, jag kan förstå tjusningen med det....

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte röstning i denna tråd! Jag skapar ny tråd sedan för det. Än så länge kan man pusha för om man vill ha fler kategorier att kunna rösta på sedani den riktiga röstningstråden. Just nu tyckte jag de tre jag skrev va de tre som låg i topp för tillfället. Det va allt jag menade 🙂

I morgon eller på söndag gör vi en röstningstråd!!!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

kan ju förtydliga lite ang filmtitel låt temat.hur jag tänkt (sen får gizmosis gärna utveckla ideen och hitta på bra film titlar)

Alltså att göra en låt med titel från en påhittad film som ska vara med i refrängen och passa till den typ av publik som filmen riktar sig till. En hitlåt helt enkelt, som ska spelas ofta på radion och sälja filmen.

några exempel:

pet sematary

(misfits låt som inte blev klar till filmen men ändå är ett bra exempel på vad jag menar.även om den inte är den officiella låten)

Redigerat av sixties
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

St. Elmos Fire...finns många filmpärlor.

Neverending story är mycket bra.

Bra ide nu kör vi, sluta kladda med våra känslor Giz...hmpf, var det inte jag som hade lämnat tråden. 😄

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

En av hans tråkigaste låtar.

Håller med!

Men inte för att låten i sig i tråkig (man vet dessutom åndå inte med 100% säkerhet hur skiten gick/lät — men det tar vi en annan gång, om vi måste), utan för att "Märk hur vår skugga" nästan alltid är verket numero uno man svänger sig med när man snackar Bellman.

Och allt är Thåströms "fel"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae...jag gillar lite idén med dold röstning...Blev grymt överraskad denna omgång av att det var therocker själv som sjöng som Bon Scott det var både kul och imponerande...sedan vet man inte om man nästa gång hör ett bidrag där man vet att han sjunger och så låter det sådär då kanske man kliver på lite hårdare i bedömningen för man har hans Bon Scott insats i minnet.Varför jag tog honom som exempel är för att fanskapet snodde min SILVERplats...FUCK!😠

Nästa gång låter jag som Paul Stanley, kanske ☺️

kan ju förtydliga lite ang filmtitel låt temat.hur jag tänkt (sen får gizmosis gärna utveckla ideen och hitta på bra film titlar)Alltså att göra en låt med titel från en påhittad film som ska vara med i refrängen och passa till den typ av publik som filmen riktar sig till. En hitlåt helt enkelt, som ska spelas ofta på radion och sälja filmen.några exempel:

pet sematary
(misfits låt som inte blev klar till filmen men ändå är ett bra exempel på vad jag menar.även om den inte är den officiella låten)

Gillar tanken!

Link to comment
Dela på andra sajter

bellman skulle man ju kunna "översätta" till modernare svenska som kanske är lättare att sjunga.

original:

Stode salig Far min opp,

Och mig hörde hicka,

Sade han: min gosse, topp!

Vi sku brorskål dricka.

Ja min Bror, så svarte jag:

Drick med mig til ljusan dag

ny version (exempel):

farsan min han ställde sig upp

när han hörde min hicka

då så sa han grabben, topp!

vi ska skåla och dricka.

ja då farsan svara jag

drick med mig till ljusan dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

ja..det här med genrer har ju blivit svårt på äldre dar då man lyssnar på allt och skiter i vad det är för genre!(utom dansband,pojkband..o.s.v för det kommer bara från rövhålet!) 😆 lyssnar just nu på Devin Townsends soloskivor(sångare guraman i strapping young lad)som jag tycker är väldigt bra :rolleyes: men vad kan man kalla det för genre?för det är ju hårt ibland,ambient ibland?stort sound har han på sina produktioner iallafall! nåt sånt kan väl nästa festival bli!! 😎

Jaaaa!, mer Devin Townsend till folket!

Äntligen någon som har vettig musiksmak på det här KISS forumet.

Älskar Deadhead och Vampira t.ex.

Eller varföe inte en Strapping young lad - festival?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...