Jump to content
Annons

FESTIVAL #36


Anders F

Recommended Posts

Annons

marichi eller 70-tal.

:rolleyes:

Edit: blev tvungen att googla marichi och lyssna på litet...visste inte vad det var...men det är ju ett tema.....

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

För mångfaldens skull. Kan vi inte göra vad som helst som inte på ett eller annat sätt går att knyta till 70-talsrock. Det är liksom inte så kul för en som mest lyssnat på Techno och Broder Daniel.

Jag är med på förslaget att man får tolka valfri jazz-standard. Vet att foreumet har ett cover-förbud. Men om det inte finns någon som har rättigheterna borde det vara chill.

Annars skulle superslick boyband-tema vara kul. Tänk backstreet boys 1997.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Man kan inte jämföra KISS med AC/DC (kolla bara reaktionerna/omdömena i AC/DC-festivalen så får du se).

Kanske inte om ens referensramar sträcker sig mellan Twisted Sister och Metallica, men för oss andra går det alldeles utmärkt.

Jag vet inte om du försökte dig på en "häffti" känga där, men det lät i alla fall fel...

Eller du menar att dina samt "oss andra":s referensramar sträcker sig över ett smalare område än Twisted Sister och Metallica (och att ni därför inte förstår att skilja mellan KISS och AC/DC)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi gör en KISS festival, så kan ju ni andra tävla om den åtråvärda andraplatsen efter Hellvalla Burn 😄

Haha, är du galen...då står jag som etta, två och trea, med kattsminket rinnande nerför mina kinder!

Link to comment
Dela på andra sajter

eller att man ska göra en låt och enbart bara andvända ett instrument in total..

eller så kan vi göra det ännu svårare så får du inte andvända något existerande instrument över huvud taget.

så man får improvisera fram en låt av saker man har hemma.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

eller så kan vi göra det ännu svårare så får du inte andvända något existerande instrument över huvud taget.

så man får improvisera fram en låt av saker man har hemma.

häftigt....

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är liksom inte så kul för en som mest lyssnat på Techno och Broder Daniel.

Men kära nån.... stackare 🙂

Haha, är du galen...då står jag som etta, två och trea, med kattsminket rinnande nerför mina kinder!

Fuck you, andraplatsen är min!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om du försökte dig på en "häffti" känga där, men det lät i alla fall fel...

Eller du menar att dina samt "oss andra":s referensramar sträcker sig över ett smalare område än Twisted Sister och Metallica (och att ni därför inte förstår att skilja mellan KISS och AC/DC)?

Twisted Sister och Metallica spelar med mina referensramar på samma planhalva.

Jag håller helt med Carle i att det vore trevligt med ett tema som inte anknyter till 70-talsrock. Vad som helst annat går bra.

Men helst helst helst inte genrebundet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte piska upp stämningen lite inför 2012 med ett katastroftema (http://sv.wikipedia.org/wiki/2012-fenomen)

ödesmättat, hysteriskt 😱 kanske för öppet tema

Nåt helt annat, flower power, peace love & understanding 🥰😉

Eller grunge, varför vill aldrig nån ha grunge-tema, sköna deppiga trax i Soundgarden, Nirvana, Alice in Chains anda,

går väl iofs trycka in en dito låt under första förslaget, eventuellt i det andra också, deppig peace lovea & understanding 😳

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, det behöver inte vara genrebundet men det måste väl vara riktlinjer eller nån typ av ram. Annars så kan ni ju bara helt enkelt göra en låt och släng in den på låtsektionen så hörs vi sedan.

Vi andra vill nog ha moment som sätter en på prov. Gör en låt som får en att tänka på en hund.... Vad är sånt!? :-)

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

1. Vet inte om jag jämförde dom direkt, men ett gubband räcker för ett tag alla fall.

2. Fritt tema kan inte bli öppnare än så, med hänglåset syftade jag mest på "låta lik ett band så mycket som möjligt" tema, är inte så mycket för just dom teman, man borde kunna komma på något bättre mer originellt än så tycket jag.

Några gamla förslag.

Över 10 min lång låt med vissa villkor (Dom kan vara vad som helst)

Göra en låt baserat på ett djur tex Varg och kanske associerar det med indianer, andar, flöjt. eller något annat kan vara vad som helst.

Ett till exempel: Hund man kanske tänker på Tyskland sen, korv öl, dragspel osv.

Koma tema Vad tänker på för musik när man nämner ordet KOMA?

Göra en låt influerad av ett land, man har ett visst antal länder sen lottar man ut olika länder till deltagarna sen får dom göra musik till just dom ländera dom har fått. Tex Korea, Spanien, USA, England osv får man göra musik som tänker när man hör just det landet.

Vattentema, låten måste innehålla vatten av något slag.

Finskt trolltema

Hissmusik.

Göra en låt baserat endast på Fem ord, behöver dock inte innehålla sång kan vara instrumental låt, bli inspirerad av orden bara.

Eld, Luft och Vatten tema.

Katolsk lagerstämma.

Tropisk Vaggvisa.

Mariachi tema.

Motorväg inspirerande musik.

Orkan och vindar Musik.

Samurai inspirerande musik.

Tivoli musik.

Fransk baguette musik.

En Lasse Stefanz tema låter riktigt spännande i jämförelse med dina förslag. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Agent musik låer spännande-hur har du tänkt dig-utveckla litet...

:rolleyes:

Dramatisk musik som soundtracken till agentfilmer, eller kanske rentav låtar i stil med Goldfinger. Har inte funderat alltför mycket över det. Det är ingen som har gillat det här förslaget förut.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Dramatisk musik som soundtracken till agentfilmer, eller kanske rentav låtar i stil med Goldfinger. Har inte funderat alltför mycket över det. Det är ingen som har gillat det här förslaget förut.

Vad konstigt att ingen gillat ditt förslag. Verkar lika populärt som dina åsikter allt som oftast. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

en klar och tydlig parodi på en bestämd låt då???

det går ju enligt forumreglerna......

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Härma Kiss? Väldigt moget... Ingår det att måla morrhår mm på sig då?

Jag tror det skulle bli ännu ännu bättre att vi mimar till ABBA och har hopprep som mikrofoner. Men det måste vara rosa hopprep annars vill inte ja.

Och så vill jag ha rosa trikåer och rosa balettskor.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...