Jump to content
Annons

107,1 kvadrat - En dröm ska bli verklighet....!


Recommended Posts

Jag tar jättegärna två såna 82 cm-dörrar om du vill göra mig den tjänsten!

Vore ju helt fantastiskt!

Sånna är apdyra.

Skulle fungera perfekt i min kommande sluss mellan live och kontrollrum!!!

Skicka ett PM om när du tänkt att besöka mina trakter.

Hörs framgent Ponderosa!!

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jeflar!

Vad är det för elset? Egenihopplockat (?) gissar jag?

Vad är det för något?

Snyggt jobbat förresten!!

Edit:skriver som en kratta

Tjenna!

Det hör hör och häpna, ett Thomann mesh-set.

Köpte det för ett par år sedan.

Bytte ut dåvarande motorn till en Roland TD-20x.

Kastade dit en riktig ride och högg två riktiga cymbaler i bara farten.

Köpte även Rolands bästa virvel PD-125x tror jag den heter.

Den är galet bra!

Funkar kanon!

Målet är väl ett komplett TD-20 i framtiden.

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenna!

Det hör hör och häpna, ett Thomann mesh-set.

Köpte det för ett par år sedan.

Bytte ut dåvarande motorn till en Roland TD-20x.

Kastade dit en riktig ride och högg två riktiga cymbaler i bara farten.

Köpte även Rolands bästa virvel PD-125x tror jag den heter.

Den är galet bra!

Funkar kanon!

Målet är väl ett komplett TD-20 i framtiden.

Piiiz!

/Mojje

åfan!

Då kanske fattiglappar som jag har en chans på trummor också. 😑

Somsagt. Syggt bygge!

Link to comment
Dela på andra sajter

åfan!

Då kanske fattiglappar som jag har en chans på trummor också. 😑

Somsagt. Syggt bygge!

Jo fasen!

Var lite inne i samma tänket.

Dock grusades det ganska snabbt i och med TD-20 modulen då.

Vet inte hur pass bra TD-9 är men ser man till editeringsmöjligheter så känns det som att minsta är att köra på TD-12.

Folk får fylla i om sina erfarenheter där.

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo fasen!

Var lite inne i samma tänket.

Dock grusades det ganska snabbt i och med TD-20 modulen då.

Vet inte hur pass bra TD-9 är men ser man till editeringsmöjligheter så känns det som att minsta är att köra på TD-12.

Folk får fylla i om sina erfarenheter där.

Piiiz!

/Mojje

Äh. Varför inte köra den genom den billigare modulen och köra ljuden från en trumplugg i datorn?

Men. Nu ska vi inte gå för mycket OT 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh. Varför inte köra den genom den billigare modulen och köra ljuden från en trumplugg i datorn?

Men. Nu ska vi inte gå för mycket OT 😑

Av följande skäl....

Jag använder modulen för live-spel.

Jag gillar inte latency på över 5 ms vilket betyder att trumpluggar låter apa då inte alla samplingar kan användas.

TD-20 har 10 separata utgångar vilket gör att FOH kan mixa trumljuden bättre i livesammanhang.

I övrigt så stämmer det du säger.

Har en TD-3 liggandes oxå!!!

...till salu!

Ha ha ha!

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte köra "riktiga" trummor nu när du bygger en fin och stor studio. 😄

Kanske var detta allt för off-topic. 😊

Riktiga...?....???

Menar du akustiska trummor?

Att använda mig av akustiska trummor i låtskrivarprocessen är för mig helt uteslutet idag.

Sätta upp mickar och gå igenom alla nivåer....

Kommer kunna spela in akustiskt om ett par år när studion ska komma till liv på riktigt.

Nu är det helt ointressant.

Behöver jag akustiska trummor idag så köper jag in den tjänsten från duktigt folk som arbetar uteslutande med just truminspelningar.

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

@ Crunch...

Har Du testat nåt Hart Dynamics nångång?

http://www.hartdynamics.com/hartpro64.html

Verkar ju rulla fint med Superior

Dock så gör dom inga moduler. Men jag vet många kända trummisar kör med Hart.

Jag har fasen inte fått chansen att pröva Hart!!!

Alla säger att dom är fantastiska.

Visste att dom gjorde cymbaler i begynnelsen men hittade sen meshpads från dom.

Verkar vara bra grejjer och bra mekanik i upphängningar.

Tror det är hugget som stucket i pris kontra Rolands egna top of the line!?

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Akustiska trummor, så heter det ja!

Ja då förstår jag ditt resonemang och att det är ett rejält stök att få till dem att låta riktigt gott!!!

Härligt att se hur du står i och fixar 😄 Underbart för inspirationen!

Ähh! Jag blev lite konfys bara.

Många som fnyser åt elkit. Jag vet, var själv en av dom innan jag testade!

Kommer aldrig mer spela akustiska trummor i egen regi!

Väsnas och skadar öronen!!

Fy fasen va gott med korrekt fas och en mastervolym!! Mohahahah!

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Går inte att skicka PM till dej Mojje, nåt är galet. Så du får skicka till mej så jag kan höra av mej

Är just nu nere i söder man ska bege mej norröver på onsdag 28/9 är tanken. Är du hemma då och funkar det i såna fall att jag kommer förbi och slänger av dörrarna? Nästa chans blir annars runt 10-11 Oktober när jag förbi Göteborg och kan då svänga inom ditt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går inte att skicka PM till dej Mojje, nåt är galet. Så du får skicka till mej så jag kan höra av mej

Är just nu nere i söder man ska bege mej norröver på onsdag 28/9 är tanken. Är du hemma då och funkar det i såna fall att jag kommer förbi och slänger av dörrarna? Nästa chans blir annars runt 10-11 Oktober när jag förbi Göteborg och kan då svänga inom ditt.

Men va knasigt!?

Kanske nåt för en moderator att kolla upp detta?

Jag försöker PM:a dig.

Om det inte funkar så kontaktar jag dig här imorgon.

Behöver veta lite tider och annat.

Hörs strax!

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Men va knasigt!?

Kanske nåt för en moderator att kolla upp detta?

/Mojje

Jag testade också att skicka PM till dig (med tanke på tråden). Funkade inte.

Dock, ibland är meddelandetjänsten stingslig om man ligger nära max på inboxen. Du kanske borde rensa lite?

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Cruncher!

Jag har inte hunnit läsa hela tråden än, men om du är sugen på diffusorer (vilket alla borde vara enl. mig :rolleyes: ) så har jag byggt egna "skylinediffusorer" av 2 tum 2 virke. Mycket effektiva i förhållande till pris och arbetsinsats. Diffusorer gör, som du säkert vet, att energin inte absorberas utan snarare slås sönder vilket bla. skapar ett större rum med mer närvaro. Jag hörde en erfaren akustiker berätta att vår egen Carola enbart sjunger i mycket diffuserade sångbås för att spara rösten. Det är ju inte så konstigt egentligen, varför ta bort massor av energi när man egentligen inte behöver!? Innan jag testade diffusion trodde jag att det aldrig kunde ta ner efterklangstiden i rummet, men ack så fel jag hade. Du kan, med tid och kunskap få i princip samma efterklangstider i ett diffuserat rum som i ett dämpat, med den stora fördelen att det diffuserade rummet aldrig kommer att låta dött! Om du är sugen så kan jag skicka en beskrivning av diffusorn!?

Jag ber om ursäkt om jag sparkade in öppna dörrar, men jag tänkte bara bidra med billiga knep från en hemstudiopulare till en annan!

Lycka till med bygget, nu skall jag lägga barn... 🥰

Vänligen,

Wilhelm

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Cruncher!

Jag har inte hunnit läsa hela tråden än, men om du är sugen på diffusorer (vilket alla borde vara enl. mig :rolleyes: ) så har jag byggt egna "skylinediffusorer" av 2 tum 2 virke. Mycket effektiva i förhållande till pris och arbetsinsats. Diffusorer gör, som du säkert vet, att energin inte absorberas utan snarare slås sönder vilket bla. skapar ett större rum med mer närvaro. Jag hörde en erfaren akustiker berätta att vår egen Carola enbart sjunger i mycket diffuserade sångbås för att spara rösten. Det är ju inte så konstigt egentligen, varför ta bort massor av energi när man egentligen inte behöver!? Innan jag testade diffusion trodde jag att det aldrig kunde ta ner efterklangstiden i rummet, men ack så fel jag hade. Du kan, med tid och kunskap få i princip samma efterklangstider i ett diffuserat rum som i ett dämpat, med den stora fördelen att det diffuserade rummet aldrig kommer att låta dött! Om du är sugen så kan jag skicka en beskrivning av diffusorn!?

Jag ber om ursäkt om jag sparkade in öppna dörrar, men jag tänkte bara bidra med billiga knep från en hemstudiopulare till en annan!

Lycka till med bygget, nu skall jag lägga barn... 🥰

Vänligen,

Wilhelm

Hej, varför inte lägga upp beskrivningen här så alla kan ta del utav den? =)

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara instämma med Robin!

Upp med beskrivningen du har så får folk ta del av den.

Hoppas du hunnit läsa lite mer i tråden Wilhelm.

Som du kanske kommit till insikt med så kommer jag inte lägga mer energi på detta provisoriska bygge.

När jag drar igång mastodonten senare så kommer det byggas ordentligt!

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan för övrigt meddela att jag hade ett helt fantastiskt trevligt besök här hemma idag!!

Vår allas Ponderosa var på genomresa genom sverige.

Han hade med sig två stycken "skoldörrar". Riktigt massiva och tunga åbäken som helt klart kommer göra sig i den framtida slussen.

Förjäkla kul att utbyta idéer och framför allt, dela på en java och mina hembakade bullar!!!

Förjäkla sympatisk och trevlig snubbe som liksom jag, hämtat den mesta av informationen gällande akustik, här på forumet!

Kul med spontana besök så där!

Här står alltid kaffet på b®yggning! Mohahhaha!

Piiiiz bangeeerz och tack Ponderosa för en trevlig visit!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan för övrigt meddela att jag hade ett helt fantastiskt trevligt besök här hemma idag!!

Vår allas Ponderosa var på genomresa genom sverige. Vi delade på en java och mina hembakade bullar!!!

Världsklass på bullarna! Världsklass på lokalen! Världsklass på Cruncher!! Va på en "demning" för många år sen när Virtual Guitarist pluggarna kom, och då berättade killen från Steinberg lite skämtsamt att snubben som spelade gitarr på alla samplingar va inte bara helt överjävlig gura, utan så otroligt trevlig dessutom. Och så avslutade han med att säga "finns det nåt jävligare än en otroligt grym gitarrist, som är trevlig dessutom!!?"

Så det är så jag får sammanfatta vistelsen hos Crunch, en riktig kanonkille med stenkoll på allt! Och som är trevlig dessutom. Fy fan va jobbigt 😄!! Och Ja, jag åt flest bullar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...