Jump to content
Annons

107,1 kvadrat - En dröm ska bli verklighet....!


Recommended Posts

Annons

... Och ja, är det nånstans vi ska samla alla goa gubbar och kärringar som hänger på detta forumet nån fin sommarkväll så är det i Slutarp! (Känn ingen press Mojje, nejdå ingen press alls hahaha...)

Slutarp works good in SwEnglinsh...

Kan redan se loggan för denna studio. Femtitalsbrudar och harpor 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar pinuppor OnSatan!?

Hmmmm demonpinuppor spelandes på harpor från helvetet.....

Jepp, det var min störda bild från ortsnamnet... 😄

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, det var min störda bild från ortsnamnet... 😄

Kanske något att anamma i en kommande logga!!!?

Studio Slut Arp!

Ha ha ha!

Vilka idéer....! Ha ha ha!

Nä fasen.

Den får nog heta vad den alltid hetat.

DemontimE Studios

Funkar bra i mina öron.

Piiiz i natten bangeeerz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis hemkommen från vårt forums egen Addic59!

....eller Ken Kängström som han egentligen heter!!

Riktigt kul möte inför en kommande produktion vi ska göra gemensamt.

Mer om det framgent och i en helt annan tråd.

Orsaken till varför jag nämner detta möte är för att jag även stiftade bekantskap med ytterligare en trevlighet.

Nämligen ADAM S3X-V!

Jag tror det var den modellen i alla fall.

Fy ända in i helsike vilket drag det var i dom lådorna.

Apdyra, men fullt klart förståeligt.

Här behövs ingen sub!

Makalöst djup och bra separation.

Tilläggas bör att Ken inte gjort någon nämnvärd korrigering av akustiken i sin betongbunker.

Det spelade rent och snyggt ändå.

Helt klart en intressant monitor för framtiden att beakta.

...hmmm, och jag som aldrig gillat banddiskanter!!!

Piiiz bangeeerz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Cruncher!

Jag har inte hunnit läsa hela tråden än, men om du är sugen på diffusorer (vilket alla borde vara enl. mig :rolleyes: ) så har jag byggt egna "skylinediffusorer" av 2 tum 2 virke. Mycket effektiva i förhållande till pris och arbetsinsats. Diffusorer gör, som du säkert vet, att energin inte absorberas utan snarare slås sönder vilket bla. skapar ett större rum med mer närvaro. Jag hörde en erfaren akustiker berätta att vår egen Carola enbart sjunger i mycket diffuserade sångbås för att spara rösten. Det är ju inte så konstigt egentligen, varför ta bort massor av energi när man egentligen inte behöver!? Innan jag testade diffusion trodde jag att det aldrig kunde ta ner efterklangstiden i rummet, men ack så fel jag hade. Du kan, med tid och kunskap få i princip samma efterklangstider i ett diffuserat rum som i ett dämpat, med den stora fördelen att det diffuserade rummet aldrig kommer att låta dött! Om du är sugen så kan jag skicka en beskrivning av diffusorn!?

Jag ber om ursäkt om jag sparkade in öppna dörrar, men jag tänkte bara bidra med billiga knep från en hemstudiopulare till en annan!

Lycka till med bygget, nu skall jag lägga barn... 🥰

Vänligen,

Wilhelm

Detta låter intressant... När kommer beskrivningen?

Har för övrigt beställt VDSL nu, som togs upp för ett tag sen i denna tråd.

Återkommer med "mätdata" när bytet är klart om det finns intresse.

Detta kan ta ett tag eftersom jag sa upp ett abonnemang hos en annan leverantör.

//Bedlam.

Link to comment
Dela på andra sajter

alå så

jag blev tvungen att gå med i forumet, trots att jag e lite anti för sånt, men den här tråden har jag nu läst från pärm till pärm

anledningen till att jag intresserar mej e att jag e i snarlik situation, dock har jag minst 145 m2 å 7 meter i tak

den gamla lagårn används snart inte mer då kvigorna (jepp, jag har nötkreatur) ska få nytt innan nyår å deras residens skall bli snickeri e d å logen som nu e fullt med virke å gammel skit skall bli en råfräsch studio, med boende å egen parkering

dock har jag nåra fler grejer att snickra till innan jag kan börja, men så snart tiden gives, så

jag vill inte heller slaska bort en så stor yta på nåt halvtaskigt, men inte vill jag leja bort d heller, så d enda eatt lära sej d mesta själv, samt lyssna till allt som kan tänkas vara den optimala lösningen

har kollat john sayers site, å han verkar ju inte vara nåt flöte, men exteriört e vi inte överens

jag e torsk på bohus sound i kungälv och kth (tror jag d hette) i sthlm nånstans, i originalkulörerna orange, bajsbrun, mörka träytor, kork, murad natursten

svenska grammofonstudion har osså rätt vibe, i mitt tycke

nu ska jag inte ta upp dyrbar trådplats mer - ville mest visa trynet lite

väntar på mer matnyttigt från chrunchmannen (som f ö e en snubbe i min smak, om jag hade haft smak för snubbar, vill säja)

annars hade ju studio ronka på sin tid ett fruktansvärt gutt sound - tänk bara på torgnys svettiga ansikte...lr?

Link to comment
Dela på andra sajter

alå så

jag blev tvungen att gå med i forumet, trots att jag e lite anti för sånt, men den här tråden har jag nu läst från pärm till pärm

anledningen till att jag intresserar mej e att jag e i snarlik situation, dock har jag minst 145 m2 å 7 meter i tak

den gamla lagårn används snart inte mer då kvigorna (jepp, jag har nötkreatur) ska få nytt innan nyår å deras residens skall bli snickeri e d å logen som nu e fullt med virke å gammel skit skall bli en råfräsch studio, med boende å egen parkering

dock har jag nåra fler grejer att snickra till innan jag kan börja, men så snart tiden gives, så

jag vill inte heller slaska bort en så stor yta på nåt halvtaskigt, men inte vill jag leja bort d heller, så d enda eatt lära sej d mesta själv, samt lyssna till allt som kan tänkas vara den optimala lösningen

har kollat john sayers site, å han verkar ju inte vara nåt flöte, men exteriört e vi inte överens

jag e torsk på bohus sound i kungälv och kth (tror jag d hette) i sthlm nånstans, i originalkulörerna orange, bajsbrun, mörka träytor, kork, murad natursten

svenska grammofonstudion har osså rätt vibe, i mitt tycke

nu ska jag inte ta upp dyrbar trådplats mer - ville mest visa trynet lite

väntar på mer matnyttigt från chrunchmannen (som f ö e en snubbe i min smak, om jag hade haft smak för snubbar, vill säja)

annars hade ju studio ronka på sin tid ett fruktansvärt gutt sound - tänk bara på torgnys svettiga ansikte...lr?

Trevligt!!!

Jag hoppas du studerat min gamla tråd på 13 kvadrat.

Gör en sökning om detta.

Ska försöka bistå med mina tankar och idéer så gott det går.

Det roliga är att massa folk hjälper till i dom här trådarna!

Starta en byggtråd och kör så det ryker.

Piiiz!!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har nu fått VDSL. Bifogar en bild så får ni se hur skillnaden blev för mig. Är hemskt glad för nedladdning

som i princip är uppe i 30 mbit. Är dock lite besviken på uppladdning där jag bara kom halvvägs.

Men den totala upplevelsen är jag väldigt nöjd med. Det känns mycket rappare i surfning osv...

Och eftersom det i princip inte kostar mera så kan jag varmt rekommendera alla med ADSL att byta

om möjlighet finns.

//Bedlam.

post-23373-0-85401800-1319537103_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu fått VDSL. Bifogar en bild så får ni se hur skillnaden blev för mig. Är hemskt glad för nedladdning

som i princip är uppe i 30 mbit. Är dock lite besviken på uppladdning där jag bara kom halvvägs.

Men den totala upplevelsen är jag väldigt nöjd med. Det känns mycket rappare i surfning osv...

Och eftersom det i princip inte kostar mera så kan jag varmt rekommendera alla med ADSL att byta

om möjlighet finns.

//Bedlam.

Men va bra!!!

Värdena ser helt ok ut!

Förstår att det är mer drag i linan!!

Då får man hoppas att kunna ansluta sig på detta sätt inom snar framtid.

Thanx for the input Bedlam!!

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Den stendog när jag blev för efterfrågad i jobb.

Ärligt talat så är det en sorg för mig.hade en fantastisk tid här på forumet och lärde mig så oerhört mycket av alla kunniga medlemmar.

Björn, Cborg och inte minst Gilbert som jag än idag, inte pratat med i telefon ens.

Någon gång ska jag färdigställa det påbörjade bygget som redan idag fungerar som produktionssite för mig.

Närmast på tur står väl en isobox modell stor nog för truminspelningar.

Ett rum i rummet helt enkelt för att bespara mina kära grannar med alla oljud från tungt distade guror!

Ser att du åter är igång.

Det glädjer mig!

Kör så det ryker!!!

Här ska byggas altan.

Piiiz bangeeerz!!!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...